Αρχική Οικονομία Αύξηση 32,7% στις πωλήσεις σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου

Αύξηση 32,7% στις πωλήσεις σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου

Αυξημένες κατά 32,7% ήταν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών), στον οποίο συμπεριλαμβάνονται τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, καθώς και τα είδη bazaar, παρουσίασε αύξηση 32,7% κατά την εβδομάδα που τελείωσε στις 8 Νοεμβρίου.

Η ανάπτυξη αυτή είναι αποτέλεσμα των μαζικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες της εν λόγω εβδομάδας, ως καταναλωτική αντίδραση στην εξαγγελία που έλαβε χώρα στις 5 Νοεμβρίου για το επερχόμενο lockdown.  

Σημειώνεται ότι η εκτίναξη των πωλήσεων ήταν λιγότερο έντονη σε σχέση με αυτή που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη εβδομάδα, πριν την αναστολή της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πρώτο lockdown (εβδομάδα που τελείωνε στις 15 Μαρτίου).

Οι μετρήσεις της Nielsen

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις μετρήσεις της Nielsen, οι πωλήσεις την εβδομάδα εκείνη εκτοξεύτηκαν κατά 85%, γεγονός που υποδεικνύει πως αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και συμπεριφέρθηκαν με μεγαλύτερη ψυχραιμία. Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου, κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά 48,1%, ενώ τα large supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά 35,2%.

Στη Θεσσαλονίκη

Ειδικότερα στο νομό Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρισκόταν ήδη εκείνη την εβδομάδα σε τοπικό lockdown, η αγοραστική συμπεριφορά ακολούθησε την αντίστοιχη του συνόλου της χώρας, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή να παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης 33,9%.

Θετική ήταν η τάση των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα στον νομό (26/10 – 1/11) οπότε και ανακοινώθηκε το τοπικό lockdown, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,4%. Το συγκεκριμένο ποσοστό ενδέχεται σε μια πρώτη ανάγνωση να αξιολογείται ως χαμηλό, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η εν λόγω εβδομάδα είχε δύο αργίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, έναντι μίας την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Βρετανία – Σενάριο για 100.000 κρούσματα τη μέρα – Οχι, ακόμη, σε έκτακτα μέτρα

Οι αριθμοί μολύνσεων της Covid-19 στη Βρετανία μπορεί να αυξηθούν σε 100.000 την ημέρα, αλλά η κυβέρνηση δεν θα εφαρμόσει προς το παρόν το...

Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την επανένταξη στις 100 η 120 δόσεις – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για την επανένταξη των πληγέντων από την πανδημία οφειλετών στη ρύθμιση των 100 η 120 δόσεων οι οποίοι...

Κορωνοϊός: Με ποιον τρόπο το Ισραήλ ανέκοψε το νέο κύμα

Χρήσιμα διδάγματα στη μάχη με την πανδημία, που παρουσιάζει έξαρση το τελευταίο διάστημα στην Ευρώπη, αλλά και τη χώρα μας θα...

Citroen Ami για ΕΛ.ΑΣ. και Λιμενικό Σώμα – Για πού προορίζονται

Τα πρώτα διθέσια οχήματα που οδηγούνται ακόμα και από παιδιά 16 ετών βάφτηκαν στα χρώμα των Σωμάτων Ασφαλείας. Από 1 Ιανουαρίου...

Ο «Εκδικητής της Αλάσκας» που κυνηγούσε παιδόφιλους με σφυρί

Μια υπόθεση που έχει κατά καιρούς προκαλέσει πολύ συζήτηση είναι αυτή του Jason Vukovich ή αλλιώς του «Εκδικητή της Αλάσκας» το...