Αρχική Οικονομία Αύξηση 32,7% στις πωλήσεις σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου

Αύξηση 32,7% στις πωλήσεις σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου

Αυξημένες κατά 32,7% ήταν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών), στον οποίο συμπεριλαμβάνονται τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, καθώς και τα είδη bazaar, παρουσίασε αύξηση 32,7% κατά την εβδομάδα που τελείωσε στις 8 Νοεμβρίου.

Η ανάπτυξη αυτή είναι αποτέλεσμα των μαζικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες της εν λόγω εβδομάδας, ως καταναλωτική αντίδραση στην εξαγγελία που έλαβε χώρα στις 5 Νοεμβρίου για το επερχόμενο lockdown.  

Σημειώνεται ότι η εκτίναξη των πωλήσεων ήταν λιγότερο έντονη σε σχέση με αυτή που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη εβδομάδα, πριν την αναστολή της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πρώτο lockdown (εβδομάδα που τελείωνε στις 15 Μαρτίου).

Οι μετρήσεις της Nielsen

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις μετρήσεις της Nielsen, οι πωλήσεις την εβδομάδα εκείνη εκτοξεύτηκαν κατά 85%, γεγονός που υποδεικνύει πως αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και συμπεριφέρθηκαν με μεγαλύτερη ψυχραιμία. Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου, κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά 48,1%, ενώ τα large supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά 35,2%.

Στη Θεσσαλονίκη

Ειδικότερα στο νομό Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρισκόταν ήδη εκείνη την εβδομάδα σε τοπικό lockdown, η αγοραστική συμπεριφορά ακολούθησε την αντίστοιχη του συνόλου της χώρας, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή να παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης 33,9%.

Θετική ήταν η τάση των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα στον νομό (26/10 – 1/11) οπότε και ανακοινώθηκε το τοπικό lockdown, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,4%. Το συγκεκριμένο ποσοστό ενδέχεται σε μια πρώτη ανάγνωση να αξιολογείται ως χαμηλό, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η εν λόγω εβδομάδα είχε δύο αργίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, έναντι μίας την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Αντωνία Μπούζα: «Προτιμούν τις πίτες…»

«Μέσα στην ευφορία των εορτών και των πρωτοχρονιάτικων πιτών, οι υπεύθυνοι της Περιφερειακής Αρχής Πελοποννήσου, που έχουν επιφορτιστεί με την  παραγωγή έργου στον τόπο,...

Βόλος: 84χρονος έδειρε την νύφη του στο κέντρο της πόλης

Ένα απίστευτο περιστατικό διαδραματίστηκε χθες το πρωί στο κέντρο του Βόλου, στην οδό Δημητριάδος, μπροστά στα μάτια έκπληκτων περαστικών.Ένας 84χρονος επιτέθηκε...

Ο διοικητής των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Πελοποννήσου στον περιφερειάρχη

Ο νέος περιφερειακός διοικητής των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Πελοποννήσου, αρχιπύραρχος Δημήτρης Γεωργανάς, επισκέφθηκε χθες, Τρίτη, τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, για εθιμοτυπικούς...

Ανδραβίδα: Είναι «ιπτάμενα φέρετρα» τα Φάντομ λέει ο Αλέξης Κούγιας

Πριν πολλά χρόνια είχε χάσει τον ξάδερφό του από πτώση ΦάντομΓια το μοιραίο δυστύχημα με την πτώση του Φάντομ στην Ανδραβίδα...

Οι επιδοτήσεις στο ρεύμα για τον Φεβρουάριο

Τις νέες επιδοτήσεις της κυβέρνησης στα τιμολόγια για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος για το μήνα Φεβρουάριο ανακοίνωσε το πρωί της Τρίτης ο Υπουργός Περιβάλλοντος...