Αρχική Ελλάδα Αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα βασικά τρόφιμα – Τι αποθηκεύουν οι Έλληνες λόγω...

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα βασικά τρόφιμα – Τι αποθηκεύουν οι Έλληνες λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ

Αυξήθηκε κατά 5,1% ο τζίρος σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ, πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία παρουσίασαν την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου), πολλές κατηγορίες τροφίμων, όπως τα ζυμαρικά (+43,6%), τα άλευρα, τα όσπρια (+20,6%), αλλά και το κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%).

Όπως αναφέρει σχετικά η εταιρεία, η εκτόξευση των πωλήσεων για αυτές τις κατηγορίες συνδέεται περισσότερο με τον φόβο των αγοραστών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και με την ανησυχία τους για την αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων.

Την ίδια στιγμή, μεγάλες είναι οι ανατιμήσεις σε ορισμένες βασικές κατηγορίες καθημερινής χρήσης. Συγκεκριμένα τα σπορέλαια, την συγκεκριμένη περίοδο, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 37,4% και το ελαιόλαδο κατά 33,9%, ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε συντριπτικό βαθμό σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.

Από τα στοιχεία της NielsenIQ, όλες οι μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες, παρουσίασαν θετική τάση την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Πιο συγκεκριμένα τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν την πιο συγκρατημένη θετική τάση, στο +1,1%, γεγονός που πιθανότατα να συνδέεται και με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα. Αντίστοιχα την πιο θετική τάση της τάξεως του 41,7% παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.), καθώς την περυσινή χρονιά υπήρχαν περιορισμοί στην πώληση ορισμένων κατηγοριών διαρκών αγαθών από το κανάλι των σούπερ μάρκετ.

Όσον αφορά στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs), σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, παρουσίασαν στο σύνολό τους σχεδόν ίδια τάση με το σύνολο της αγοράς, στο +5%, με τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να σημειώνουν την μεγαλύτερη αύξηση στο +9,1%. Ακολούθησαν τα τρόφιμα & ποτά στο +4,6% και οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης με +4,5%.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Τέξας: Παιδόφιλος αυτοκτόνησε μέσα σε δικαστική αίθουσα πίνοντας νιτρώδες νάτριο

Το υγρό που κατανάλωσε ένας παιδόφιλος από το Τέξας πριν πεθάνει μέσα σε μια δικαστική αίθουσα διαπιστώθηκε ότι ήταν νιτρώδες νάτριο, σύμφωνα με την τοπική...

Τουρκία: Αγωνία για την ελληνική «Μόνα Λίζα»

Μέσα στον τρόμο και την αγωνία να διασωθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι από τον Εγκέλαδο των 7.7 Ρίχτερ που έσπειρε...

Ο σεισμός έφερε την Τουρκία πιο κοντά με την Ελλάδα

«Η Τουρκία μετακινήθηκε 3 μέτρα εγγύτερα στην χώρα μας», σημείωσε ο Δρ. σεισμολογίας και επιστημονικός συνεργάτης της UNESCO, μέλος του συμβουλίου διοίκησης του...

Χανιά: Εκλαιγαν γιατροί και νοσηλευτές – Εξιτήριο μετά από 50 μέρες στη ΜΕΘ για τη 17χρονη

Η 17χρονη είχε γεννήσει με καισαρική – νωρίτερα από την προγραμματισμένη ημερομηνία – ένα υγιέστατο κοριτσάκι, και κινδύνεψε να χάσει τη ζωή της καθώς...

Πετράκος: Ανησυχία από τις δηλώσεις του Γιάννη Καρβέλη

Την ανησυχία του διατυπώνει ο περιφερειακός σύμβουλος Θανάσης Πετράκος για τις δηλώσεις του Διοικητή της 6ηςΥγειονομικής Περιφέρειας Γ. Καρβέλη προ ημερών στην Καλαμάτα, καθώς,...