Αρχική Ελλάδα Αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα βασικά τρόφιμα – Τι αποθηκεύουν οι Έλληνες λόγω...

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα βασικά τρόφιμα – Τι αποθηκεύουν οι Έλληνες λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ

Αυξήθηκε κατά 5,1% ο τζίρος σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ, πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία παρουσίασαν την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου), πολλές κατηγορίες τροφίμων, όπως τα ζυμαρικά (+43,6%), τα άλευρα, τα όσπρια (+20,6%), αλλά και το κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%).

Όπως αναφέρει σχετικά η εταιρεία, η εκτόξευση των πωλήσεων για αυτές τις κατηγορίες συνδέεται περισσότερο με τον φόβο των αγοραστών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και με την ανησυχία τους για την αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων.

Την ίδια στιγμή, μεγάλες είναι οι ανατιμήσεις σε ορισμένες βασικές κατηγορίες καθημερινής χρήσης. Συγκεκριμένα τα σπορέλαια, την συγκεκριμένη περίοδο, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 37,4% και το ελαιόλαδο κατά 33,9%, ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε συντριπτικό βαθμό σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.

Από τα στοιχεία της NielsenIQ, όλες οι μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες, παρουσίασαν θετική τάση την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Πιο συγκεκριμένα τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν την πιο συγκρατημένη θετική τάση, στο +1,1%, γεγονός που πιθανότατα να συνδέεται και με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα. Αντίστοιχα την πιο θετική τάση της τάξεως του 41,7% παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.), καθώς την περυσινή χρονιά υπήρχαν περιορισμοί στην πώληση ορισμένων κατηγοριών διαρκών αγαθών από το κανάλι των σούπερ μάρκετ.

Όσον αφορά στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs), σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, παρουσίασαν στο σύνολό τους σχεδόν ίδια τάση με το σύνολο της αγοράς, στο +5%, με τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να σημειώνουν την μεγαλύτερη αύξηση στο +9,1%. Ακολούθησαν τα τρόφιμα & ποτά στο +4,6% και οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης με +4,5%.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Οι ροζ πάνθηρες του βρετανικού στρατού: Tι ήταν και πού βρίσκονταν

Το ροζ δεν συνηθίζεται να χρησιμοποιείται ως το κατάλληλο χρώμα για στρατιωτικά οχήματα μάχης, αλλά υπήρξε μια εποχή που ο βρετανικός στρατός είχε έναν...

Ρομάν Αμπράμοβιτς: Από την κορυφή στα πρόθυρα της χρεοκοπίας

Η επιβλητικά πολυτελής έπαυλη στους κήπους του Κένσινγκτον που ο Ρόμαν Αμπράμοβιτς αγόρασε το 2009 για 90 εκατομμύρια στερλίνες, έχοντας ως...

Αυτή είναι η μεγαλύτερη ευθεία στην Ελλάδα –Πόσα χιλιόμετρα είναι;

Η Ελλάδα δεν είναι χώρα που λόγω μορφολογίας εδάφους έχει πολλούς δρόμους με ευθείες, ωστόσο υπάρχει μια  η οποία διακρίνεται για...

Το μεγαλύτερο τσουνάμι στην Ελλάδα συνέβη στην Αμοργό το 1956

Μονάχα οι παλιοί Αμοργιανοί έχουν να αφηγηθούν ιστορίες αναμέτρησης με τσουνάμι που καλπάζει προς το μέρος σου, έτοιμο να σκεπάσει εκτάσεις και σπίτια. Αυτές...

Σύνταξη πριν τα 62: Ποιες είναι οι 28 «τυχερές» κατηγορίες

Εντός του 2022 μπορούν να υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης με πλήρη η μειωμένη σύνταξη 28 κατηγορίες ασφαλισμένων στον ιδιωτικό και τον δημόσιο...