Αρχική Οικονομία Άλμα στις πωλήσεις αλκολοούχων ποτών το 2021: Άνοδος 18,4% στη Βότκα, 16,5%...

Άλμα στις πωλήσεις αλκολοούχων ποτών το 2021: Άνοδος 18,4% στη Βότκα, 16,5% στο Ρούμι και 13,3% στο Ουίσκι

Πρωτιά στην αύξηση των πωλήσεων κατείχαν το 2021 τα αλκοολούχα ποτά, τα φυτικά ροφήματα και τα κατεψυγμένα λαχανικά ενηώ αντίθετα πτώση σημείωσαν τα αντισηπτικά και τα σαπούνια σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας NielsenIQ για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων η οποία δείχνειι οτι συνολικά ο τζίρος έκλεισε με άνοδο 1,3%

Σε επίπεδο κατηγοριών, στα Τρόφιμα & Ποτά, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (Βότκα +18,4%, Ρούμι +16,5%, Ουίσκι +13,3%), ενώ επίσης πολύ υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, κατηγορίες όπως τα Φυτικά Ροφήματα (+20,9%), καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά (+16,5%).

Πτώση σε αντισητικά και σαπούνια

Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι δύο κατηγορίες που σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις τους το 2021 είναι τα αντισηπτικά (-37,9%) καθώς και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (-17,7%), γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στην εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020. Χρησιμοποιώντας παρόμοια λογική μπορούμε να ερμηνεύσουμε και την επίσης πολύ έντονα αρνητική τάση των καθαριστικών σπιτιού (-13,9%), καθώς και της κατηγορίας των χλωρινών (-12,6%).

Αντισηπτικό χεριών

Στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του +1,6%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης σημείωσαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία κατά -1,7% & -2,4% αντίστοιχα.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφάνισε την πιο θετική, διψήφια τάση στο +14,9%, ενώ τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα αναπτύχθηκαν οριακά θετικά με +0,3%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν και το 2021 να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,1% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, αν και αρκετά πιο συγκρατημένο, ακολούθησαν οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Παρατηρώντας την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, στις οποίες η NielsenIQ αποδομεί την αγορά, άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσίασαν θετικές τάσεις -με πιο υψηλή αυτή της Πελοποννήσου στο +4,5%-με εξαίρεση την Αττική, η οποία κινήθηκε πτωτικά στο -0,4%.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Ισπανία – Γίνεται νόμος: Οποιαδήποτε σεξουαλική πράξη χωρίς συναίνεση είναι βιασμός

Την έγκριση της κάτω Βουλής, του αντίστοιχου Κογκρέσου της Ισπανίας, έλαβε το νομοσχέδιο που χαρακτηρίζει βιασμό οποιαδήποτε σεξουαλική πράξη χωρίς συναίνεση. Σύμφωνα με αυτό...

Κρήτη: Μαθητής μπήκε σε δημοτικό σχολείο με μισό κιλό χασίς!

Ένας μαθητής λυκείου, 17 ετών και ένας φίλος του 22 ετών, οδηγήθηκαν σήμερα ενώπιον του Εισαγγελέα, καθώς σύμφωνα με το cretalive.gr,...

Ρήτρα αναπροσαρμογής: Πάροχος ρεύματος επέστρεψε σε καταναλωτή 1.000 ευρώ!

Η αγανάκτηση και η οργή των καταναλωτών για τους υπερφουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος φαίνεται ότι έχουν κάνει πιο διαλλακτικούς αρκετούς παρόχους.Έτσι εκτός...

Νέα λίστα οφειλετών του ΕΦΚΑ στις 30 Ιουνίου -Στα 43 δισ. τα χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τη δημοσιοποίηση της επικαιροποιημένης λίστας όσων χρωστάνε πάνω από 150.000 ευρώ στον ΕΦΚΑ.Σύμφωνα με τη σχετική...

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Τι ισχύει με τη φορολογία του ποσού που θα μείνει στην επιχείρηση

Αντίστροφη μέτρηση για την ανάρτηση των εκκαθαριστικών στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ με το ποσό της οφειλής των επτά κύκλων της...