Πηγές του αεροπορικού επιτελείου εκφράζουν την εκτίμηση ότι θα έπρεπε να συμπεριληφθούν τα Block 50 στην αρχική σύμβαση αναβάθμισης των F-16 ώστε να επιτευχθεί οικονομία κλίμακος. Ωστόσο, οι τότε ηγέτες επέλεξαν να αναβαθμίσουν τα 85 πιο σύγχρονα αεροσκάφη τους. Η διαδικασία αναβάθμισης είναι αρκετά περίπλοκη και εξαρτάται από την τιμή που θα προσφέρουν οι Αμερικανοί, η οποία έχει τοποθετηθεί κοντά στα 900 εκατομμύρια ευρώ. Αν η προσφορά είναι κάτω από αυτό το επίπεδο, είναι πιθανό το έργο να αναληφθεί από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) με την υποστήριξη τεχνικών του αεροπορικού επιτελείου.
Πηγές με γνώση των διαδικασιών αναφέρουν ότι το πρώτο σενάριο αφορά τη μετατροπή των Block 50 σε Viper στην ΕΑΒ, η οποία είναι εξοπλισμένη με κατάλληλες υποδομές και εκπαιδευμένο προσωπικό. Το δεύτερο σενάριο περιλαμβάνει την ανάληψη του έργου αποκλειστικά από την πολεμική αεροπορία, το οποίο προϋποθέτει πιστοποίηση των εγκαταστάσεων από τις αμερικανικές αρχές. Το κόστος αυτής της επιλογής δεν κατηγοριοποιείται ως αντισταθμιστικό όφελος (SSI) και θα βαρύνει τον αεροπορικό επιτελείο.
Εν τω μεταξύ, υπάρχει σιωπή σχετικά με την πώληση των γαλλικών Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας «Θησέας», με την Αθήνα να πιστεύει ότι η γαλλική αεροπορία είναι ο μοναδικός πιθανός αγοραστής. Ωστόσο, η ηγεσία έχει δώσει κατεύθυνση για την άμεση αξιοποίηση των Mirage όσο είναι ακόμα επιχειρησιακά. Εν μέσω αυτών των διαδικασιών, η πρόθεση για αγορά επιπλέον Rafale παραμένει, με στόχο η Τανάγρα να διαθέτει δύο ίσες μοίρες. Σημειώνεται ότι η στρατηγική ατζέντα μέχρι το 2030 περιλαμβάνει τρεις τύπους μαχητικών: F-16, Rafale και F-35.
Πηγή: kathimerini.gr