Αρχική Ελλάδα Ανησυχητικά στοιχεία: 1 στους 2 εκπαιδευτικούς δεν ξέρει πώς να διαχειριστεί περιστατικό...

Ανησυχητικά στοιχεία: 1 στους 2 εκπαιδευτικούς δεν ξέρει πώς να διαχειριστεί περιστατικό διαδικτυακής αποπλάνησης

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι ειδικοί για την υπερβολική ενασχόληση των μαθητών με το διαδίκτυο και προτρέπουν τους γονείς να βάλουν «όρια και κανόνες», καθώς μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών δεν γνωρίζει πώς να αντιμετωπίσει την κατάσταση.

Τα ανησυχητικά αυτά στοιχεία προέρχονται από έρευνα η οποία έγινε σε 4.400 εκπαιδευτικούς με τη μορφή ανώνυμου online ερωτηματολογίου το Δεκέμβριο του 2022 μέχρι τον Ιανουάριο του 2023.

Πραγματοποιήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που διοικείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και στην οποία συμμετείχαν 4.400 εκπαιδευτικοί από ολόκληρη τη χώρα και από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Το 57% των εκπαιδευτικών δεν ξέρει πώς να διαχειριστεί περιστατικό διαδικτυακής σεξουαλικής αποπλάνησης

Το 9% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει αντιληφθεί/μάθει ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και το 6% ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής κακοποίησης. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 2% για περιστατικά διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και 0,5% για περιστατικά διαδικτυακής κακοποίησης.

Παραπάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες (57% στον γενικό πληθυσμό, 54% στην Πρωτοβάθμια και 60% στην Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δεν είναι ενήμεροι για το πώς πρέπει να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακής σεξουαλικής αποπλάνησης/κακοποίησης εις βάρος των μαθητών τους.

Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι το 65% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 47% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας έχει αντιληφθεί ότι κάποιος μαθητής/τρια αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερβολικής ενασχόλησης. Μάλιστα, σχεδόν το 59% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνουν ταυτόχρονα ότι δεν είναι ενήμεροι για το πώς πρέπει να το διαχειριστούν.

Διαδικτυακός εκφοβισμός

Το 44% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 23% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας δηλώνουν ότι έχει πέσει στην αντίληψή τους μαθητής/τρια να συνομιλεί με αγνώστους στο διαδίκτυο είτε σε μεγάλο βαθμό είτε σε μικρότερο βαθμό. Το 26% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας και το 9% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει ότι έχει γίνει γνώστης περιστατικού διαδικτυακού εκφοβισμού.

Και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες, η πλειοψηφία (69%) ενημερώθηκε για το περιστατικό από τον ίδιο τον μαθητή και ένα 13% το πληροφορήθηκε από κάποιον άλλον/η μαθητή/τρια. Μάλιστα το 42% των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων (39% στην Πρωτοβάθμια και 45% στη Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δε γνωρίζουν πώς να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακού εκφοβισμού με την πλειοψηφία αυτών να διδάσκουν στο Λύκειο (49%).

Τα πιο συχνά προβλήματα εκπαιδευτικών σε σχέση με το διαδίκτυο και τα παιδιά

Στην ερώτηση ποια είναι τα πιο συχνά προβλήματα που συναντάνε σε σχέση με το διαδίκτυο και τα παιδιά, το 68% των εκπαιδευτικών απάντησε η υπερβολική ενασχόληση, το 59% και το 50% την έλλειψη ορίων από τους γονείς και την έλλειψη επίβλεψης από τους γονείς, αντίστοιχα.

Το 79% σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας χρησιμοποιεί το διαδίκτυο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, είτε σε καθημερινή βάση, είτε μερικές φορές την εβδομάδα και μόνο το 2% δεν το χρησιμοποιεί καθόλου για τις ανάγκες του μαθήματος.

Η συντονίστρια του Ελληνικού κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Καθηγήτρια Παρασκευή Φραγκοπούλου, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας επεσήμανε ότι δείχνουν ανησυχητικές τάσεις. Ιδιαίτερα το μεγάλο ποσοστό υπερβολικής ενασχόλησης αποτυπώνει το πώς έχει διαμορφωθεί η κατάσταση μετά την πανδημία.

Η υπεύθυνη επικοινωνίας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Κατερίνα Ψαρουδάκη, τονίζει ότι οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται στήριξη, ακόμα περισσότερη ενημέρωση και επιμόρφωση καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαίο και ο ρόλος τους είναι καταλυτικός στην εκπαίδευση των παιδιών στην ορθή χρήση του διαδικτύου.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Συντάξεις: Έρχονται αναδρομικά έως 4.000 ευρώ – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν...

Στον Κορυδαλλό ο δολοφόνος της Κυριακής

Εκτός νοσοκομείου ο 39χρονος που δολοφόνησε την 28χρονη Κυριακή στους Αγίους Αναργύρους Στο νοσοκομείο των φυλακών Κορυδαλλού μεταφέρθηκε...

Κως: Κάθειρξη 11 ετών σε 54χρονο για φοροδιαφυγή άνω των 230.000 ευρώ

Συνολική ποινή κάθειρξης 11 ετών με την έφεση να έχει αναστέλλουσα δύναμη υπό τον όρο της καταβολής εγγυοδοσίας ποσού...

Απίστευτο περιστατικό στον Βόλο: Φίδι δάγκωσε γυναίκα μέσα στη θάλασσα

Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη στο Βόλο όταν ένα φίδι βρισκόταν στα ρηχά και δάγκωσε την 40χρονη γυναίκα που βρισκόταν...

Με επιτυχία εκδήλωση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μεσσηνίας, «Βία & παραβατικότητα ανηλίκων – Προστασία Ανηλικότητας»

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική εκδήλωση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μεσσηνίας, με θέμα «Βία & παραβατικότητα ανηλίκων – Προστασία Ανηλικότητας»...