Αρχική Οικονομία Ανοδο 1,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο

Ανοδο 1,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο

Ανοδο 1,4% σημείωσε σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ο πληθωρισμός τον Ιούλιο φέτος σε σχέση με τον Ιούλιο 2020, από άνοδο 1% τον Ιούνιο εφέτος και έναντι μείωσης 1,8% τον Ιούλιο πέρυσι σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Ωστόσο, μεταξύ Ιουλίου και Ιουνίου εφέτος υπήρξε μείωση 1,4%, η οποία προήλθε από τα εξής:

Από τις ανατιμήσεις σε: Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (7,8%), Φυσικό αέριο (7%), Καύσιμα και λιπαντικά (3,1%), Ψάρια νωπά (2,3%), Τυριά (1,9%), Ψωμί και δημητριακά (0,7%), ‘Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (0,7%) και Αυτοκίνητα καινούργια (0,5%).
Από τις μειώσεις τιμών σε: Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (11,8%), Φρούτα νωπά (9%), Πατάτες (7,1%), ‘Αλλα προσωπικά είδη (2,7%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (0,9%) και Κρέατα γενικά (0,4%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 1,4% τον Ιούλιο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

1,7% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, γάλα νωπό πλήρες, γιαούρτι.
4,2% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
5,8% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

1,4% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
0,7% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
0,8% στην ομάδα «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
2,7% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
0,8% στην ομάδα «Αναψυχή- πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
0,3% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- καφέ- εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία. Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία.
1,2% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Σε μηνιαία σύγκριση, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 1,4% τον Ιούλιο 2021 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2021, έναντι μείωσης 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,7% τον Ιούλιο εφέτος, από αύξηση 0,6% τον προηγούμενο μήνα και έναντι μείωσης 2,1% τον Ιούλιο 2020. Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε μείωση 1,3% τον Ιούλιο 2021 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2021, έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Barry Callebaut: Βρήκαν σαλμονέλα στο μεγαλύτερο εργοστάσιο σοκολάτας στον κόσμο

Συναγερμός έχει σημάνει μετά την ανακοίνωση του ελβετικού ομίλου Barry Callebaut, πως βρέθηκε σαλμονέλα στο μεγαλύτερο εργοστάσιο σοκολάτας στον κόσμο!Η Barry Callebaut, παγκόσμιος καλοσσός...

Πισπιρίγκου: Στις 4 Ιουλίου επιδιώκει να καταθέσει – Ψάχνει στην δικογραφία επιχειρήματα για να την ανατρέψει

Με ένα μεγάλο φάκελο στα χέρια, οι δύο αστυνομικοί του τμήματος Ανθρωποκτονιών πλησιάζουν την είσοδο των φυλακών Κορυδαλλού, για να παραδώσουν στην 33χρονη Ρούλα...

Βρετανία: Σοκαριστικό βίντεο – Συμμορία διαλύει με ρόπαλα ΙΧ και στέλνει 2 άτομα στο νοσοκομείο

Σοκαριστικά πλάνα από την επίθεση μιας συμμορίας στη Βρετανία, συγκεκριμένα στο Μπέρμιγχαμ, κάνουν τον γύρο του κόσμου. Δύο νεαροί άνδρες, 23...

«Εκτοξεύθηκε» η χρήση του διαδικτύου από τους άνω των 50

«Σερφάρουν» οι άνω των 50 στην Ελλάδα και ιδιαίτερα οι ηλικίες 65-74 ετών. Σύμφωνα με τη νέα πανελλαδική έρευνα «Focus on Tech Life» της...

Ακρίβεια: Αυξήσεις και στα καθαριστικά σπιτιού – 19,5% πάνω το χαρτί υγείας

Δεν υπάρχει κατηγορία προϊόντων που να μην έχει σαρώσει το κύμα ακρίβειας, το οποίο έχει βάλει «φωτιά» στις τσέπες των καταναλωτών...