Αρχική Ελλάδα «Μπλόκο» στο Σουέζ: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της ελληνικής ναυτιλίας –...

«Μπλόκο» στο Σουέζ: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της ελληνικής ναυτιλίας – Το παρελθόν και ο Ωνάσης

Σημαντικές επιπτώσεις για την ελληνική ναυτιλία αναμένονται από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, χαμένοι θεωρούνται οι πλοιοκτήτες με ακινητοποιημένα πλοία, κερδισμένοι οι πλοιοκτήτες που δεν έχουν δεσμευμένα τα πλοία τους με χρονομισθώσεις, καθώς οι ναύλοι αναμένεται να εκτιναχθούν στα ύψη.

Σήμερα οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 26,5% του παγκόσμιου στόλου τάνκερ και το 14,9% των φορτηγών πλοίων. Ως αποτέλεσμα , επηρεάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την προσάραξη του γιγαντιαίου πλοίου.

Διεθνώς, οι επιπτώσεις υπολογίζονται σε 12% του παγκόσμιου εμπορίου διά θαλάσσης, προϊόντα 9,6 δις δολαρίων/ημέρα και 1,7 εκ. βαρέλια πετρέλαιο/ημέρα. «Οι κερδισμένοι είναι οι πλοιοκτήτες που έχουν φορτίο πετρελαίου καθώς τα ναύλα θα αυξηθούν», τονίζει ο καθηγητής Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο πειραιά, Γιάννης Θεοτοκάς.

Υπάρχουν, ωστόσο, και πλοιοκτήτες που θα ζημιωθούν από το σφράγισμα της διώρυγας.

«Οι χαμένοι είναι αυτοί που θα γράφουν παραπάνω ημέρες στα ταξίδια που ξεκίνησαν πριν από το σφράγισμα της διώρυγας, όπως και τα πλοία που ήταν στο δρόμο για να πάνε να πάρουν μια δουλειά», ανέφερε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων ναυλομεσιτών, Γιάννης Κοτζιάς.

Το σφράγισμα του Σουέζ που έκανε τον Ωνάση… Κροίσο

Η διώρυγα του Σουέζ δεν είναι η πρώτη φορά που σφραγίζεται. Μάλιστα, στο παρελθόν ένα κλείσιμό της έβγαλε κερδισμένο τον Αριστοτέλη Ωνάση. Ήταν το 1956 όταν η Αίγυπτος έκλεισε τη διώρυγα για έξι μήνες, υπό τη στρατιωτική απειλή του Ισραήλ.

Πριν από το σφράγισμα της διώρυγας ο Ωνάσης είχε αγοράσει ολόκληρο στόλο δεξαμενόπλοιων, μετά από τη συμφωνία του με τον τότε βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας για τη μεταφορά των αποθεμάτων πετρελαίου του Ριάντ.

«Αμερικάνικοι πετρελαϊκοί κολοσσοί αντέδρασαν με αντίποινα. Έτσι, η συμφωνία του Ωνάση ακυρώθηκε, τα πλοία του έμειναν άπραγα και η οικονομική καταστροφή φάνταζε βέβαιη», υπενθύμισε ο καθηγητής Γιάννης Θεοτοκάς.

Το κλείσιμο της διώρυγας ήρθε να σώσει τον Ωνάση, που μπόρεσε τελικά να αξιοποιήσει τα καινούργια τάνκερ του και μάλιστα με ναύλα που εκτοξεύτηκαν σε πρωτοφανή ύψη.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Οργή στην Ινδία: Καθηγητής χαστουκίζει χωρίς έλεος μαθητή του

Βίντεο που καταγράφει έναν καθηγητή στην Ινδία να χαστουκίζει πολλάκις μαθητή του έγινε viral και προκάλεσε διεθνή οργή. Σύμφωνα με το ενημερωτικό μέσο, The Independent...

Την οριοθέτηση ΑΟΖ Ελλάδας-Αιγύπτου αμφισβητεί η Τουρκία με αντι-Navtex

Τη χάραξη ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου αμφισβητεί για πρώτη φορά στο πεδίο η Τουρκία, μια ημέρα μετά την σύγκρουση...

Στα 15-20 δισ. ευρώ το καθαρό κόστος της πανδημίας – Πώς θα επιτευχθεί η ανάκαμψη της οικονομίας

Ακόμα και αν αξιοποιηθούν πλήρως τα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ, αλλά και τα υπόλοιπα εργαλεία που είναι διαθέσιμα,  η καθαρή ζημιά...

Στα άκρα οι σχέσεις ΗΠΑ – Ρωσίας: H Μόσχα απαντά με απελάσεις Αμερικανών

Στην ανακοίνωσή του, το υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας ανέφερε ότι απαγορεύεται η είσοδος στη χώρα στον υπουργό Δικαιοσύνης Μέρικ Γκάρλαντ,...

Στον «πάγο» οι εμβολιασμοί με Johnson & Johnson στην Ελλάδα εν αναμονή του ΕΜΑ

Την απόφαση της Ελλάδας να μην χρησιμοποιήσει ακόμα το εμβόλιο της Johnson & Johnson κατά του κορωνοϊού, αποκάλυψε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας....