Αρχική Ελλάδα «Μπλόκο» στο Σουέζ: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της ελληνικής ναυτιλίας –...

«Μπλόκο» στο Σουέζ: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της ελληνικής ναυτιλίας – Το παρελθόν και ο Ωνάσης

Σημαντικές επιπτώσεις για την ελληνική ναυτιλία αναμένονται από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, χαμένοι θεωρούνται οι πλοιοκτήτες με ακινητοποιημένα πλοία, κερδισμένοι οι πλοιοκτήτες που δεν έχουν δεσμευμένα τα πλοία τους με χρονομισθώσεις, καθώς οι ναύλοι αναμένεται να εκτιναχθούν στα ύψη.

Σήμερα οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 26,5% του παγκόσμιου στόλου τάνκερ και το 14,9% των φορτηγών πλοίων. Ως αποτέλεσμα , επηρεάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την προσάραξη του γιγαντιαίου πλοίου.

Διεθνώς, οι επιπτώσεις υπολογίζονται σε 12% του παγκόσμιου εμπορίου διά θαλάσσης, προϊόντα 9,6 δις δολαρίων/ημέρα και 1,7 εκ. βαρέλια πετρέλαιο/ημέρα. «Οι κερδισμένοι είναι οι πλοιοκτήτες που έχουν φορτίο πετρελαίου καθώς τα ναύλα θα αυξηθούν», τονίζει ο καθηγητής Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο πειραιά, Γιάννης Θεοτοκάς.

Υπάρχουν, ωστόσο, και πλοιοκτήτες που θα ζημιωθούν από το σφράγισμα της διώρυγας.

«Οι χαμένοι είναι αυτοί που θα γράφουν παραπάνω ημέρες στα ταξίδια που ξεκίνησαν πριν από το σφράγισμα της διώρυγας, όπως και τα πλοία που ήταν στο δρόμο για να πάνε να πάρουν μια δουλειά», ανέφερε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων ναυλομεσιτών, Γιάννης Κοτζιάς.

Το σφράγισμα του Σουέζ που έκανε τον Ωνάση… Κροίσο

Η διώρυγα του Σουέζ δεν είναι η πρώτη φορά που σφραγίζεται. Μάλιστα, στο παρελθόν ένα κλείσιμό της έβγαλε κερδισμένο τον Αριστοτέλη Ωνάση. Ήταν το 1956 όταν η Αίγυπτος έκλεισε τη διώρυγα για έξι μήνες, υπό τη στρατιωτική απειλή του Ισραήλ.

Πριν από το σφράγισμα της διώρυγας ο Ωνάσης είχε αγοράσει ολόκληρο στόλο δεξαμενόπλοιων, μετά από τη συμφωνία του με τον τότε βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας για τη μεταφορά των αποθεμάτων πετρελαίου του Ριάντ.

«Αμερικάνικοι πετρελαϊκοί κολοσσοί αντέδρασαν με αντίποινα. Έτσι, η συμφωνία του Ωνάση ακυρώθηκε, τα πλοία του έμειναν άπραγα και η οικονομική καταστροφή φάνταζε βέβαιη», υπενθύμισε ο καθηγητής Γιάννης Θεοτοκάς.

Το κλείσιμο της διώρυγας ήρθε να σώσει τον Ωνάση, που μπόρεσε τελικά να αξιοποιήσει τα καινούργια τάνκερ του και μάλιστα με ναύλα που εκτοξεύτηκαν σε πρωτοφανή ύψη.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Σέρρες: Πυροβόλησε τη νύφη του ενώ έβαζε πλυντήριο και αυτοκτόνησε, νέα στοιχεία

Οικογενειακή τραγωδία στις Σέρρες, με έναν ηλικιωμένο να βάζει στο στόχαστρο τη νύφη του. Η αυτοκτονία του, έριξε τους τίτλους τέλους,...

Άδεια μητρότητας: Με δήλωση στο gov.gr «πάει» από 6 στους 9 μήνες

Να επεκτείνουν την ειδική παροχή προστασίας μητρότητας από έξι σε εννέα μήνες μπορούν μέσω του gov.gr οι δικαιούχοι. Τη δήλωση μέσω...

Dayanışma: Οι Τούρκοι λένε ευχαριστώ στους Έλληνες διασώστες – «Ήρθαν ξαφνικά ένα βράδυ…»

«Ήρθαν ξαφνικά ένα βράδυ για βοήθεια», γράφουν στα social media οι Τούρκοι για τους Έλληνες διασώστες της ΕΜΑΚ, που εδώ και...

Λέκκας για τον φονικό σεισμό στην Τουρκία: Eξανεμίζονται οι πιθανότητες να υπάρχουν ζωντανοί

Μάχη με τον χρόνο δίνουν τα σωστικά συνεργεία σε Τουρκία και Συρία μετά τον καταστροφικό σεισμό για να απεγκλωβίσουν όσους περισσότερους...

Σεισμός στην Τουρκία: Άλλοι 35 Έλληνες διασώστες αναχωρούν – Αγώνας με τον χρόνο για τους επιζώντες

Η ελληνική αποστολή ενισχύει τις δυνάμεις της στη γείτονα χώρα.Καταλυτικός είναι ο ρόλος των Ελλήνων διασωστών στην Τουρκία μετά τον φονικό σεισμό...