Αρχική Ελλάδα «Μπλόκο» στο Σουέζ: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της ελληνικής ναυτιλίας –...

«Μπλόκο» στο Σουέζ: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της ελληνικής ναυτιλίας – Το παρελθόν και ο Ωνάσης

Σημαντικές επιπτώσεις για την ελληνική ναυτιλία αναμένονται από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, χαμένοι θεωρούνται οι πλοιοκτήτες με ακινητοποιημένα πλοία, κερδισμένοι οι πλοιοκτήτες που δεν έχουν δεσμευμένα τα πλοία τους με χρονομισθώσεις, καθώς οι ναύλοι αναμένεται να εκτιναχθούν στα ύψη.

Σήμερα οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 26,5% του παγκόσμιου στόλου τάνκερ και το 14,9% των φορτηγών πλοίων. Ως αποτέλεσμα , επηρεάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την προσάραξη του γιγαντιαίου πλοίου.

Διεθνώς, οι επιπτώσεις υπολογίζονται σε 12% του παγκόσμιου εμπορίου διά θαλάσσης, προϊόντα 9,6 δις δολαρίων/ημέρα και 1,7 εκ. βαρέλια πετρέλαιο/ημέρα. «Οι κερδισμένοι είναι οι πλοιοκτήτες που έχουν φορτίο πετρελαίου καθώς τα ναύλα θα αυξηθούν», τονίζει ο καθηγητής Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο πειραιά, Γιάννης Θεοτοκάς.

Υπάρχουν, ωστόσο, και πλοιοκτήτες που θα ζημιωθούν από το σφράγισμα της διώρυγας.

«Οι χαμένοι είναι αυτοί που θα γράφουν παραπάνω ημέρες στα ταξίδια που ξεκίνησαν πριν από το σφράγισμα της διώρυγας, όπως και τα πλοία που ήταν στο δρόμο για να πάνε να πάρουν μια δουλειά», ανέφερε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων ναυλομεσιτών, Γιάννης Κοτζιάς.

Το σφράγισμα του Σουέζ που έκανε τον Ωνάση… Κροίσο

Η διώρυγα του Σουέζ δεν είναι η πρώτη φορά που σφραγίζεται. Μάλιστα, στο παρελθόν ένα κλείσιμό της έβγαλε κερδισμένο τον Αριστοτέλη Ωνάση. Ήταν το 1956 όταν η Αίγυπτος έκλεισε τη διώρυγα για έξι μήνες, υπό τη στρατιωτική απειλή του Ισραήλ.

Πριν από το σφράγισμα της διώρυγας ο Ωνάσης είχε αγοράσει ολόκληρο στόλο δεξαμενόπλοιων, μετά από τη συμφωνία του με τον τότε βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας για τη μεταφορά των αποθεμάτων πετρελαίου του Ριάντ.

«Αμερικάνικοι πετρελαϊκοί κολοσσοί αντέδρασαν με αντίποινα. Έτσι, η συμφωνία του Ωνάση ακυρώθηκε, τα πλοία του έμειναν άπραγα και η οικονομική καταστροφή φάνταζε βέβαιη», υπενθύμισε ο καθηγητής Γιάννης Θεοτοκάς.

Το κλείσιμο της διώρυγας ήρθε να σώσει τον Ωνάση, που μπόρεσε τελικά να αξιοποιήσει τα καινούργια τάνκερ του και μάλιστα με ναύλα που εκτοξεύτηκαν σε πρωτοφανή ύψη.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Έκτακτο επίδομα Χριστουγέννων: Ποιοι θα το πάρουν

Έκτακτο επίδομα θα καταβληθεί στις ευάλωτες ομάδες πριν από τα Χριστούγεννα. Ειδικότερα, η υφυπουργός Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου, μιλώντας στον ΑΝΤ1, ανέφερε...

Ρωσία: Ολιγάρχες αποχωρίζονται τα υπερπολυτελή γιοτ τους λόγω του πολέμου – Ακόμη ένα προς πώληση για 29 εκατ.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι κυρώσεις της ΕΕ στην Ρωσία φαίνεται πως έχει αρχίσει να επηρεάζει και τους ρώσους ολιγάρχες, οι οποίοι πουλάνε...

Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ κατέγραψε το 2022 η Ελλάδα

Ρεκόρ έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία, η παραγωγή ρεύματος από Ανανεώσιμες Πηγές στη χώρα μας φέτος, καθώς ξεπέρασε την αντίστοιχη παραγωγή από φυσικό...

Bρετανία: «Επιδημία» πείνας στα σχολεία της χώρας – «Μαθητές τρώνε ακόμη και γόμες για να χορτάσουν»

Τα σχολεία στην Αγγλία προειδοποιούν για «δραματική» αύξηση των πεινασμένων παιδιών, σύμφωνα με τον ObserverΔιευθυντές και φιλανθρωπικές οργανώσεις επισιτιστικής βοήθειας λένε ότι αγωνίζονται να...

Ακρίβεια: Έρχονται αυξήσεις 10% σε 800 προϊόντα – Καταιγίδα ανατιμήσεων και επερχόμενη φτώχεια

Σε ποια προϊόντα θα δούμε άνοδο στις τιμέςΟι οικογενειακοί προϋπολογισμοί βομβαρδίζονται καθώς καθημερινά οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ ανεβαίνουν....