Αρχική Ελλάδα «Μπλόκο» στο Σουέζ: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της ελληνικής ναυτιλίας –...

«Μπλόκο» στο Σουέζ: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της ελληνικής ναυτιλίας – Το παρελθόν και ο Ωνάσης

Σημαντικές επιπτώσεις για την ελληνική ναυτιλία αναμένονται από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, χαμένοι θεωρούνται οι πλοιοκτήτες με ακινητοποιημένα πλοία, κερδισμένοι οι πλοιοκτήτες που δεν έχουν δεσμευμένα τα πλοία τους με χρονομισθώσεις, καθώς οι ναύλοι αναμένεται να εκτιναχθούν στα ύψη.

Σήμερα οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 26,5% του παγκόσμιου στόλου τάνκερ και το 14,9% των φορτηγών πλοίων. Ως αποτέλεσμα , επηρεάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την προσάραξη του γιγαντιαίου πλοίου.

Διεθνώς, οι επιπτώσεις υπολογίζονται σε 12% του παγκόσμιου εμπορίου διά θαλάσσης, προϊόντα 9,6 δις δολαρίων/ημέρα και 1,7 εκ. βαρέλια πετρέλαιο/ημέρα. «Οι κερδισμένοι είναι οι πλοιοκτήτες που έχουν φορτίο πετρελαίου καθώς τα ναύλα θα αυξηθούν», τονίζει ο καθηγητής Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο πειραιά, Γιάννης Θεοτοκάς.

Υπάρχουν, ωστόσο, και πλοιοκτήτες που θα ζημιωθούν από το σφράγισμα της διώρυγας.

«Οι χαμένοι είναι αυτοί που θα γράφουν παραπάνω ημέρες στα ταξίδια που ξεκίνησαν πριν από το σφράγισμα της διώρυγας, όπως και τα πλοία που ήταν στο δρόμο για να πάνε να πάρουν μια δουλειά», ανέφερε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων ναυλομεσιτών, Γιάννης Κοτζιάς.

Το σφράγισμα του Σουέζ που έκανε τον Ωνάση… Κροίσο

Η διώρυγα του Σουέζ δεν είναι η πρώτη φορά που σφραγίζεται. Μάλιστα, στο παρελθόν ένα κλείσιμό της έβγαλε κερδισμένο τον Αριστοτέλη Ωνάση. Ήταν το 1956 όταν η Αίγυπτος έκλεισε τη διώρυγα για έξι μήνες, υπό τη στρατιωτική απειλή του Ισραήλ.

Πριν από το σφράγισμα της διώρυγας ο Ωνάσης είχε αγοράσει ολόκληρο στόλο δεξαμενόπλοιων, μετά από τη συμφωνία του με τον τότε βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας για τη μεταφορά των αποθεμάτων πετρελαίου του Ριάντ.

«Αμερικάνικοι πετρελαϊκοί κολοσσοί αντέδρασαν με αντίποινα. Έτσι, η συμφωνία του Ωνάση ακυρώθηκε, τα πλοία του έμειναν άπραγα και η οικονομική καταστροφή φάνταζε βέβαιη», υπενθύμισε ο καθηγητής Γιάννης Θεοτοκάς.

Το κλείσιμο της διώρυγας ήρθε να σώσει τον Ωνάση, που μπόρεσε τελικά να αξιοποιήσει τα καινούργια τάνκερ του και μάλιστα με ναύλα που εκτοξεύτηκαν σε πρωτοφανή ύψη.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Πέρασε άδικα 43 χρόνια στην φυλακή και τώρα βγαίνει εκατομμυριούχος

Δυστυχώς, δεν είναι ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος. Ο 62χρονος σήμερα Κέβιν Στρίκλαντ, πέρασε κάτι περισσότερο από τα 2/3 της ζωής...

Θεσσαλονίκη: Αυτοκτόνησε 16χρονη – Την βρήκαν οι γονείς της κρεμασμένη

Σοκάρει και προκαλεί ερωτήματα η είδηση θανάτου μιας 16χρονης κοπέλας από τον Εύοσμο Θεσσαλονίκης.Σύμφωνα με πληροφορίες του Thestival, η ανήλικη βρέθηκε...

Αζερμπαϊτζάν: 14 νεκροί σε συντριβή στρατιωτικού ελικοπτέρου

Δεκατέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν στρατιωτικό ελικόπτερο συνετρίβη στο ανατολικό Αζερμπαϊτζάν, ανακοίνωσε η συνοριοφυλακή αυτής της χώρας του Καυκάσου, στην οποία ανήκε...

Το 5G ασθενοφόρο που κερδίζει τα πιο κρίσιμα λεπτά

Χαρακτηριστικό δείγμα του τρόπου με τον οποίο τα δίκτυα πέμπτης γενιάς θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ραγδαία αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας στη...

Γονικές παροχές – Τα έξι «μυστικά» για δωρεές χρημάτων

Στο «ραντάρ» της Εφορίας βρίσκονται οι φορολογούμενοι που προχωρούν σε γονικές παροχές χρηματικών ποσών μέχρι 800.000 ευρώ, με τους εφοριακούς να...