
Δημήτρης Α. Δριμής
Τον Σεπτέμβριο του 2020 τα σχολεία άνοιξαν χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας.
Ο χρόνος του καλοκαιριού δεν αξιοποιήθηκε.
Το φιάσκο με τις μάσκες και τα παγουρίνια είναι πρόσφατο.
Το μήνυμα στην αρχή της σχολικής χρονιάς ήταν πως ο κορονοϊός δεν κολλάει στα σχολεία.
Τα σχολεία, όμως, είναι κλειστά από τη Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020, για να περιοριστεί η διασπορά του κορονοϊού.
Το Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2021, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε πως για την εβδομάδα 6 έως 11 Ιανουαρίου θα ισχύσουν αυστηρότερα μέτρα κατά της διασποράς του κορονοϊού, με σκοπό να ανοίξουν τα σχολεία τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021 και να επιστρέψουν οι μαθητές «με ασφάλεια στα θρανία τους».
Γνωρίζοντας την κατάσταση της χώρας και το γεγονός ότι οι ειδικοί προειδοποιούν για πιθανό τρίτο κύμα πανδημίας, τα ερωτήματα είναι εύλογα, όπως και η ανησυχία των εκπαιδευτικών και των οικογενειών των μαθητών/τριών.
Ποια προετοιμασία έχει γίνει, ώστε να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία και να προστατευτούν η σχολική κοινότητα και τα οικογενειακά περιβάλλοντα από τη διασπορά του κορονοϊού;
Διασφαλίστηκαν μήπως επιπλέον αίθουσες και εκπαιδευτικοί; Θα έχουμε μικρότερα τμήματα και θα υπάρξει αραίωση των μαθητών στις τάξεις;
Θα υπάρξουν δωρεάν και μαζικά τεστ για εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να εντοπίζονται και να αντιμετωπίζονται άμεσα τυχόν προβλήματα;
Ή και πάλι θα τα βάλουμε με την κακή μας τύχη;
Να ανοίξουν, λοιπόν, τα σχολεία. Αλλά με ασφάλεια για όλους.
Είμαστε έτοιμοι γι’ αυτό; Αμφιβάλλουμε.
Η μέχρι σήμερα διαχείριση του θέματος από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν μας πείθει. Το ζήτημα δεν είναι μόνο πολιτικό. Είναι, κυρίως, η διαχειριστική επάρκεια ή μη και το στίγμα που εκπέμπει ο κάθε υπουργός στον τομέα του.
Ούτε πανικός ούτε εφησυχασμός.
Υπεύθυνος προγραμματισμός απαιτείται.
Σταθερά βήματα και όχι πισωγυρίσματα.
Τα έχουμε διασφαλίσει;
* γονέας μαθητή-εκπαιδευτικός
Πηγή: gargalianoionline.gr