Αρχική Οικονομία Διαρκείς ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Διαρκείς ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Για ένα «καλάθι» με 25 βασικά προϊόντα –τρόφιμα και είδη νοικοκυριού–, την 1η Μαρτίου 2022 πληρώναμε 76,26 ευρώ, ενώ τώρα θα πληρώσουμε για τα ίδια ακριβώς προϊόντα 91 ευρώ, δηλαδή 19,33% περισσότερα χρήματα.

Σε ορισμένες, μάλιστα, περιπτώσεις οι αυξήσεις φτάνουν ακόμη και το 60%, όπως είναι στα επώνυμα χαρτιά υγείας ή σε απορρυπαντικά και αφρόλουτρα, όπου καταγράφονται ανατιμήσεις πάνω από 50%. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ειδικά για αυτά τα προϊόντα οι καταναλωτές κυνηγούν τις προσφορές, οι οποίες είναι αρκετά εκτεταμένες (κυρίως 1+1 δώρο) ή στρέφονται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως συμβαίνει κυρίως στην κατηγορία των χαρτικών.

Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μέτρησης της κατανάλωσης IRI, τον Ιανουάριο οι πωλήσεις σε αξίας αυξήθηκαν 7%, σε τεμάχια μειώθηκαν 2,5% με τη μέση τιμή ανά τεμάχιο να καταγράφει αύξηση 9,8%. Πρωταθλητές τον Ιανουάριο, στο νέο κύμα ανατιμήσεων με +14,6% ήταν τα προϊόντα για το σπίτι, με +10,9% τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και ακολουθούν με 8,9% τα τρόφιμα και +9,8% όλη η κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών.Remaining Time-0:00FullscreenMute

Στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις για έναν ακόμη μήνα πήραν φωτιά. Στα γαλακτοκομικά οι τιμές ανά τεμάχιο αυξήθηκαν 17,1%, 8,1% στα συσκευασμένα τρόφιμα, 5,2% στα σνακς 7,8% στα κατεψυγμένα και 12,4% στα συστατικά και βοηθήματα για τη μαγειρική.

Οι συνεχιζόμενες ανατιμήσεις, με διψήφιο ποσοστό σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, αποτελεί τον βασικό λόγο μετακίνησης των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σε αυτό έχει βοηθήσει σημαντικά και το καλάθι του νοικοκυριού. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις σε αξία της κατηγορίας των pl εμφάνισε τον Ιανουάριο ανάπτυξη 21,3%. Το μερίδιο τους πλέον διαμορφώνεται στο 17,7% δηλαδή επέστρεψε στα επίπεδα της οικονομικής κρίσης και συγκεκριμένα στο 2012. Πάντως δεν είναι το υψηλότερο μερίδιο που έχει δει η αγορά την τελευταία δεκαετία. Το υψηλότερο μερίδιο των pl που ήταν 19% καταγράφηκε το 2014.

Οι υψηλές τιμές έχουν επιδράσει και στα καταστήματα που επιλέγουν οι καταναλωτές για τις αγορές τους. Τον Ιανουάριο οι πωλήσεις των υπερμάρκετ αυξήθηκαν 11% και το μερίδιό τους ανέρχεται πλέον στο 15%. Ο δεύτερος μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης +10,5% καταγράφηκε στα καταστήματα έως 400 τ.μ. που ελέγχουν το 13,9% της αγοράς ενώ μονοψήφια ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων +6,4% και 5% των καταστημάτων από 400-1.000 τ.μ. και 1.000-2.500 τ.μ. αντίστοιχα. Οι δύο αυτοί τελευταίοι τύποι καταστημάτων ελέγχουν το 71% της αγοράς.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Σε αυτή την πόλη απαγορεύεται να… πεθάνεις

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν...

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 15 έως 19 Απριλίου

Κατά την περίοδο 15 έως 19 Απριλίου, θα καταβληθούν 94.754.700 ευρώ σε 93.887 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών...

Πώς πιάστηκαν στην ηλεκτρονική παγίδα της ΑΑΔΕ φορολογούμενοι που έκρυψαν εισοδήματα εκατομμυρίων

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν...

Μύκονος: Ο… καλλιτέχνης στη φοροδιαφυγή και οι συνέταιροί του

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν...

ΗΠΑ: Στη φυλακή πατέρας που δηλητηρίασε το μητρικό γάλα της 18 μηνών κόρης του για να μην πληρώνει διατροφή

Ο Κέρτις Τζακ καταδικάστηκε σε 50 χρόνια φυλάκισης καθώς έριξε αντιψυκτικό στο μητρικό γάλα του παιδιού με σκοπό να το δηλητηριάσει. Ο άνδρας συνελήφθη τον Οκτώβριο του 2020,...