Αρχική Οικονομία Διαρκείς ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Διαρκείς ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Για ένα «καλάθι» με 25 βασικά προϊόντα –τρόφιμα και είδη νοικοκυριού–, την 1η Μαρτίου 2022 πληρώναμε 76,26 ευρώ, ενώ τώρα θα πληρώσουμε για τα ίδια ακριβώς προϊόντα 91 ευρώ, δηλαδή 19,33% περισσότερα χρήματα.

Σε ορισμένες, μάλιστα, περιπτώσεις οι αυξήσεις φτάνουν ακόμη και το 60%, όπως είναι στα επώνυμα χαρτιά υγείας ή σε απορρυπαντικά και αφρόλουτρα, όπου καταγράφονται ανατιμήσεις πάνω από 50%. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ειδικά για αυτά τα προϊόντα οι καταναλωτές κυνηγούν τις προσφορές, οι οποίες είναι αρκετά εκτεταμένες (κυρίως 1+1 δώρο) ή στρέφονται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως συμβαίνει κυρίως στην κατηγορία των χαρτικών.

Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μέτρησης της κατανάλωσης IRI, τον Ιανουάριο οι πωλήσεις σε αξίας αυξήθηκαν 7%, σε τεμάχια μειώθηκαν 2,5% με τη μέση τιμή ανά τεμάχιο να καταγράφει αύξηση 9,8%. Πρωταθλητές τον Ιανουάριο, στο νέο κύμα ανατιμήσεων με +14,6% ήταν τα προϊόντα για το σπίτι, με +10,9% τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και ακολουθούν με 8,9% τα τρόφιμα και +9,8% όλη η κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών.Remaining Time-0:00FullscreenMute

Στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις για έναν ακόμη μήνα πήραν φωτιά. Στα γαλακτοκομικά οι τιμές ανά τεμάχιο αυξήθηκαν 17,1%, 8,1% στα συσκευασμένα τρόφιμα, 5,2% στα σνακς 7,8% στα κατεψυγμένα και 12,4% στα συστατικά και βοηθήματα για τη μαγειρική.

Οι συνεχιζόμενες ανατιμήσεις, με διψήφιο ποσοστό σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, αποτελεί τον βασικό λόγο μετακίνησης των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σε αυτό έχει βοηθήσει σημαντικά και το καλάθι του νοικοκυριού. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις σε αξία της κατηγορίας των pl εμφάνισε τον Ιανουάριο ανάπτυξη 21,3%. Το μερίδιο τους πλέον διαμορφώνεται στο 17,7% δηλαδή επέστρεψε στα επίπεδα της οικονομικής κρίσης και συγκεκριμένα στο 2012. Πάντως δεν είναι το υψηλότερο μερίδιο που έχει δει η αγορά την τελευταία δεκαετία. Το υψηλότερο μερίδιο των pl που ήταν 19% καταγράφηκε το 2014.

Οι υψηλές τιμές έχουν επιδράσει και στα καταστήματα που επιλέγουν οι καταναλωτές για τις αγορές τους. Τον Ιανουάριο οι πωλήσεις των υπερμάρκετ αυξήθηκαν 11% και το μερίδιό τους ανέρχεται πλέον στο 15%. Ο δεύτερος μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης +10,5% καταγράφηκε στα καταστήματα έως 400 τ.μ. που ελέγχουν το 13,9% της αγοράς ενώ μονοψήφια ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων +6,4% και 5% των καταστημάτων από 400-1.000 τ.μ. και 1.000-2.500 τ.μ. αντίστοιχα. Οι δύο αυτοί τελευταίοι τύποι καταστημάτων ελέγχουν το 71% της αγοράς.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Καθηγητής βρέθηκε νεκρός στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Νεκρός εντοπίστηκε το βράδυ της Τρίτης (28/3) ο 65χρονος καθηγητής Μαθηματικών Θανάσιος Φειδάς, στο γραφείο του στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.Ειδικότερα, όπως μεταδίδει...

Στο πλευρό της Δημάρχου Οιχαλίας κ. Γεωργακοπούλου ο Δημήτριος Αλεξόπουλος

Ο Δημήτριος Αλεξόπουλος, ελεύθερος επαγγελματίας, νυν πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Οιχαλίας, συστρατεύεται στο πλευρό της Δημάρχου Παναγιώτας Γεωργακοπούλου, δηλώνοντας την πρόθεσή...

Tράπεζες: Μελετούν επέκταση επιδότησης σε δάνεια για ευάλωτους

Τρόπους για να περάσουν σε περισσότερα ευάλωτα νοικοκυριά με δάνεια τα μέτρα στήριξης για την ανακούφιση από την αύξηση των επιτοκίων...

H Βόρεια Κορέα “αποκαλύπτει” τις νέες της πανίσχυρες, μικρές πυρηνικές κεφαλές

Η Βόρεια Κορέα αποκάλυψε πως έχει στην κατοχή της νέες, μικρότερες πυρηνικές κεφαλές και υποσχέθηκε να παράγει περισσότερο πυρηνικό υλικό για όπλα για να...

Ριπές αέρα παρέσυραν στέγαστρο και καταπλάκωσε ηλικιωμένη στο Αιγίνιο

Μία άνευ προηγουμένου τραγωδία σημειώθηκε στο Αιγίνιο Πιερίας την Τρίτη, όταν μία ηλικιωμένη καταπλακώθηκε από ένα στέγαστρο στην αυλή του σπιτιού της, με αποτέλεσμα...