Η απεργία αναμένεται να διαταράξει τη ροή εμπορευμάτων, όπως μπανάνες, ποτά, ρούχα, παιχνίδια και αυτοκίνητα, καθώς και τα εξαρτήματα που απαιτούνται για τη λειτουργία των εργοστασίων. Τα λιμάνια που πιθανότατα θα πληγούν περιλαμβάνουν το λιμάνι της Νέας Υόρκης και το Νιου Τζέρσεϊ, που είναι το τρίτο μεγαλύτερο της χώρας σε όγκο φορτίου, καθώς και το Πορτ Γουίλμινγκτον στο Ντελαγουέρ, το κορυφαίο «λιμάνι μπανάνας».
Σύμφωνα με το American Farm Bureau, αν η απεργία πραγματοποιηθεί, περίπου 1,2 εκατομμύρια τόνοι μπανάνας θα επηρεαστούν, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των εισαγωγών της χώρας. Το ίδιο ισχύει και για τα ποτά, με το 80% της εισαγόμενης μπίρας, κρασιού και ουίσκι να φθάνουν στα λιμάνια που αναμένονται να απεργήσουν.
Η United States Maritime Alliance (USMX), που αντιπροσωπεύει τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, βρίσκεται στη μία πλευρά των διαπραγματεύσεων, ενώ από την άλλη πλευρά είναι το σωματείο των λιμενεργατών που διεκδικεί μισθολογικές αυξήσεις και βελτίωση των εργασιακών συνθηκών. Αν η απεργία διαρκέσει για δύο εβδομάδες, οι συνέπειες στην εφοδιαστική αλυσίδα θα μπορούσαν να είναι σοβαρές, προκαλώντας αυξήσεις στις τιμές.
Ο Πίτερ Σαντ, αναλυτής θαλάσσιων μεταφορών, επεσήμανε ότι υπάρχουν ήδη πλοία που μεταφέρουν φορτία αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων στη θάλασσα που δεν μπορούν να εκτραπούν ή να επιστρέψουν, γεγονός που ενδέχεται να προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερες αναστάτωσεις. Ανάλογα με τη διάρκεια της απεργίας, οι ελλείψεις σε καταναλωτικά και βιομηχανικά αγαθά μπορεί να πλήξουν περαιτέρω την οικονομία, η οποία προσπαθεί να ανακάμψει από την πανδημία.
Πηγή: kathimerini.gr