Η Boeing δήλωσε ότι δεν μπορεί να υποστηρίξει τη γραμμή των συνεργατών της, καθώς η πιστοληπτική ικανότητά της βρίσκεται κοντά στο επίπεδο «junk». Εν τω μεταξύ, η πολύπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού καταγράφει ανησυχίες για τις προοπτικές, με 9 προμηθευτές που επικοινώνησαν με το Reuters να αναφέρουν ότι πέντε από αυτούς έχουν αναγκαστεί να στείλουν εργαζομένους σε άδειες άνευ αποδοχών ή καθυστερούν σημαντικές επενδύσεις.
Η κατάσταση είναι ακόμη πιο επιδεινωμένη από τα ζητήματα ασφαλείας που αφορούν τα MAX, τα οποία προήλθαν από δύο θανατηφόρα ατυχήματα, καθώς και από την παγκόσμια ύφεση στις αεροπορικές μεταφορές που προκλήθηκε από την πανδημία. Η Boeing έχει εφαρμόσει αναγκαστικές άδειες σε περισσότερους υπαλλήλους και έχει «παγώσει» τις περισσότερες παραγγελίες ανταλλακτικών.
Η New Tech Industries, η οποία κατασκευάζει εξειδικευμένα εργαλεία και έχει τονωθεί από τη δουλειά που προσφέρει η Boeing, κινδυνεύει να επηρεαστεί επίσης. Η συνιδιοκτήτρια Κάρμεν Ιβανς δήλωσε ότι, αν και διαθέτουν παραγγελίες που θα τους κρατήσουν σε λειτουργία μέχρι το επόμενο έτος, η έλλειψη νέων παραγγελιών μπορεί να τους πλήξει σε λίγους μήνες.
Στην προσπάθειά τους να ανταγωνιστούν την Airbus, ορισμένοι τοπικοί προμηθευτές της Boeing προετοιμάζονται για αυτή τη μετάβαση, ωστόσο αυτή η διαδικασία απαιτεί χρόνο και δεν θα τους προσφέρει άμεση λύση. Ένας Ευρωπαίος προμηθευτής επισήμανε ότι χρειάζονται κατά μέσον όρο 18 μήνες για να ενταχθεί κάποιος σε νέο πρόγραμμα της Airbus. Επίσης, η Airbus παλεύει να ενισχύσει την παραγωγή της για να εκμεταλλευτεί τα προβλήματα της Boeing.
Όλοι οι συμμετέχοντες στην αεροδιαστημική βιομηχανία έχουν συνειδητοποιήσει ότι η αναταραχή αυτή αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη κρίση στην αγορά εργασίας. Ο Τρέιντερ σημείωσε ότι, σε περίπτωση που σταματήσουν οι απεργίες, οι επιχειρήσεις της βιομηχανίας θα επιθυμούν να προσλάβουν ξανά γρήγορα, καθώς θα προσπαθούν να ανακτήσουν τον χαμένο χρόνο.
Πηγή: kathimerini.gr