Αντίκτυποι του Αθέμιτου Ανταγωνισμού στις Ευρωπαϊκές Αερομεταφορές από τις Κινεζικές Εταιρείες
Οι αερομεταφορείς της Ε.Ε. εκφράζουν ανησυχίες για τον αθέμιτο ανταγωνισμό που προκαλούν οι αυξανόμενες πτήσεις κινεζικών εταιρειών προς την Ευρώπη, οι οποίες προσφέρουν φθηνότερα εισιτήρια. Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να πετούν μέσω του ρωσικού εναερίου χώρου, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Η Deutsche Lufthansa είναι μία από τις εταιρείες που πιέζουν την κυβέρνηση της Γερμανίας να αναλάβει δράση κατά του Πεκίνου για στρεβλό ανταγωνισμό. Αντίστοιχα, η Air-France KLM ζητά από την γαλλική κυβέρνηση να περιορίσει τις πτήσεις των κινεζικών αερομεταφορέων προς την Ευρώπη. Ανάμεσα στα αιτήματα της Air-France KLM είναι και η αναστολή των τριών διευκολύνσεων εναέριας κυκλοφορίας μεταξύ Γαλλίας και Κίνας.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της KLM, Μάριαν Ρίντελ, έχει ήδη τονίσει την ανάγκη για δράση από την Ευρωπαϊκή Ένωση ενάντια στον κινεζικό ανταγωνισμό. Παράλληλα, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, έχουν σταματήσει τις πτήσεις τους πάνω από τη Ρωσία, γεγονός που προκαλεί σημαντική επιβάρυνση στις λειτουργικές τους δυνατότητες.

Μετά την πανδημία COVID, οι ευρωπαϊκές εταιρείες αργούσαν να επανέλθουν με τις πτήσεις προς την Κίνα, την ίδια στιγμή που οι κινεζικοί αερομεταφορείς έχουν επανέλθει με πολλές πτήσεις, προσφέροντας ευνοϊκότερα εισιτήρια. Σύμφωνα με αναφορές, μέχρι το τέλος του έτους, οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες εκτιμάται ότι θα κατέχουν το 75% της χωρητικότητας θέσεων για πτήσεις από και προς τη Γερμανία και τη Γαλλία, ενώ θα έχουν το 100% της αγοράς για τα ταξίδια προς την Ιταλία.

Το ζήτημα αυτό έχει προκαλέσει μια ευρύτερη συζήτηση για το αν θα πρέπει να εμπλακούν οι εθνικές κυβερνήσεις ή αν το θέμα θα πρέπει να παραπεμφθεί στις Βρυξέλλες. Παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις, το κοινό στοιχείο είναι η επιβεβαίωση των στενών εμπορικών σχέσεων, οι οποίες είναι υπό πίεση λόγω των επιδοτήσεων που παρέχει το Πεκίνο στις εγχώριες εταιρείες του. Η Ε.Ε. έχει βάλει στο στόχαστρο τις άδικες επιδοτήσεις, ενώ η Κίνα έχει απειλήσει με αντίποινα στις εισαγωγές ευρωπαϊκών προϊόντων.

Η Lufthansa έχει ανακοινώσει μάλιστα ότι χάνει μέχρι και μισό εκατομμύριο ευρώ για κάθε μία από τις υπό κατάργηση πτήσεις της που αφορούν τη σύνδεση Φρανκφούρτης-Πεκινού. Σύμφωνα με τις ετήσιες εκθέσεις των κινεζικών αερομεταφορέων, εκείνοι έχουν λάβει 111,1 δισ. γουάν (15,7 δισ. δολάρια) σε επιδοτήσεις ή κρατικές επιχορηγήσεις για την ενίσχυση των αεροπορικών τους δραστηριοτήτων.

Πηγή: kathimerini.gr