Κατά το τρίτο τρίμηνο, ο βασικός δείκτης κερδοφορίας της Mercedes υποχώρησε στο 4,7%, ενώ ο ελάχιστος στόχος είχε οριστεί στο 8%. Αυτό το ποσοστό είναι το χαμηλότερο από τον ∆εκέμβριο του 2021, μετά τη διασύνδεση των δύο οντοτήτων της εταιρείας.
Η οικονομική επιβράδυνση στην Κίνα έχει επηρεάσει αρνητικά τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, με παράλληλη πτώση των παραγγελιών για τα μοντέλα S-Class και Maybach. Οι Κινέζοι καταναλωτές, λόγω της αδυναμίας της οικονομίας και της κρίσης στον τομέα των ακινήτων, είναι πολύ προσεκτικοί στις αγορές μεγάλης αξίας, κάτι που ενισχύει την αβεβαιότητα γύρω από τις πωλήσεις.
Επιπλέον, η Mercedes επενδύει σημαντικά στην έρευνα και ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με τα εργοστάσια της να βρίσκονται κυρίως στη Γερμανία, όπου το κόστος εργασίας και ενέργειας είναι υψηλό. Η αυτοκινητοβιομηχανία επικεντρώνεται στην ποιότητα παρά στην ποσότητα, και παρά την πτώση των πωλήσεων, αρνείται να μειώσει τις τιμές των προϊόντων της.
Η κατάσταση στην αγορά είναι δύσκολη, με τις πωλήσεις το 2024 να αναμένονται ελαφρώς χαμηλότερες από το προηγούμενο έτος. Οι συνομιλίες για τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν σε εξέλιξη, προκαλώντας ανησυχία για τις επιπτώσεις στους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές.
Πηγή: kathimerini.gr