Πέρυσι, η Aston Martin πούλησε 6.620 οχήματα, με ποσοστό περίπου 20% να πηγαίνει στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Ήδη, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει περί τα 1.000 λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι αρχικά προγραμματίστηκε για φέτος. Οι πωλήσεις, που αναμένονταν να αυξηθούν, τώρα προβλέπεται να είναι χαμηλότερες φέτος, με τα κέρδη να μην καλύπτουν τις τρέχουσες προσδοκίες της αγοράς. Ο διευθύνων σύμβουλος Εϊντριαν Χόλμαρκ δήλωσε ότι απαιτείται «αποφασιστική δράση» στην προσαρμογή της παραγωγής, αλλά παραμένει αισιόδοξος για τις δυνατότητες ανάπτυξης της εταιρείας.
Η Aston Martin δεν είναι η μόνη εταιρεία που βρίσκεται σε αυτή τη δεινή κατάσταση. Οι μετοχές της Stellantis, η οποία κατέχει μάρκες όπως η Peugeot και η Fiat, κατρακύλησαν κατά πάνω από 14% μετά από παρόμοια προειδοποίηση για κέρδη. Κι αυτή η πολυεθνική έχει βρεθεί σε οικονομική πίεση λόγω της αδύναμης ζήτησης στις ΗΠΑ και του εντεινόμενου ανταγωνισμού από κινεζικές μάρκες.
Η γενικότερη εικόνα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας παραμένει ανησυχητική, με τη Volkswagen και άλλες εταιρείες να εκδίδουν προειδοποιήσεις για τα κέρδη τους. Όπως αναφέρεται, η πτώση των πωλήσεων στην Κίνα και οι χαμηλές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελούν κοινά προβλήματα για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρίες παρουσίασαν μείωση σχεδόν 44% τον Αύγουστο συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε στο 14,4%.
Πηγή: kathimerini.gr