Αρχική Οικονομία Δημοσιονομική “βόμβα” με τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας

Δημοσιονομική “βόμβα” με τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας

Εντονος και διαρκής είναι ο πονοκέφαλος στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, μετά την απόφαση-ΣΟΚ του ΣτΕ για διαγραφή των οφειλών από απλήρωτα τέλη πέραν της 5ετίας. Μία απόφαση που είναι ικανή να εκτροχιάσει τον προϋπολογισμό και να δημιουργήσει μεγάλη οικονομική “τρύπα”. Όμως -μέχρι νεοτέρας” τι πρέπει να κάνουν οι χιλιάδες οφειλέτες;

Εντός των επόμενων ημέρων αναμένεται η επίσημη αντίδραση της κυβέρνησης, σχετικά με τις οφειλές που προκύπτουν από απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας. Το συγκεκριμένο ζήτημα είναι μείζονος σημασίας καθώς αγγίζει τον κρατικό προϋπολογισμό και τα δημοσιονομικά έσοδα που κινδυνεύουν να τιναχθούν στον αέρα εν μέσω πανδημίας.

Θυμίζουμε πως το θέμα της παραγραφής των χρεών από Τέλη Κυκλοφορίας προέκυψε μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για μια συγκεκριμένη υπόθεση χρεών από Τέλη Κυκλοφορίας παλαιών ετών σύμφωνα με την οποία παραγράφονται τα συγκεκριμένα χρέη που έχουν προκύψει μετά την πενταετία. 

Τι πρέπει να κάνουν οι οφιλέτες;
Ωστόσο η απόφαση αφορά μόνο στη συγκεκριμένη υπόθεση και σύμφωνα με το ρεπορτάζ του newsauto.gr το οικονομικό επιτελείο αναμένει να καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ και κατόπιν να αναλάβει δράση το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ώστε να αποφανθεί τι μέλλει γενέσθαι. Οικονομικοί κύκλοι τονίσουν πως μέχρι να συμβούν όλα τα παραπάνω, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που χρωστούν Τέλη Κυκλοφορίας καλό θα είναι να τα διευθετήσουν και σε καμία περίπτωση μην αναμένουν να παραγραφούν τα χρέη τους καθώς στελέχη του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνουν ξεκάθαρα ότι: «Τα χρέη προς την Εφορία παραγράφονται μετά την 20ετία!».

Πάντως σε περίπτωση που η απόφαση του ΣτΕ ισχύσει και άλλους που χρωστούν Τέλη Κυκλοφορίας από παλαιά έτη και το υπουργείο Οικονομικών διαγράψει τα συγκεκριμένα χρέη τότε είναι πολύ πιθανό να προκληθεί ακόμη ένας επιπλέον «εκτροχιασμός» στον Προϋπολογισμό, αφού σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε το 201,  τα χρέη ανέρχονταν σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ, με τις εκτιμήσεις να ανεβάζουν το λογαριασμό σε άνω των 300. εκατομμυρίων ευρώ..

Επίσης, επειδή η υπόθεση που εξέτασε το ΣτΕ είναι ιδιόμορφη και δεν αφορά σε ΙΧ επιβατικό όχημα, εγκυμονεί ο κίνδυνος να ερμηνευθεί διαφορετικά από το ΥΠΟΙΚ και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και η παραγραφή χρεών από Τέλη Κυκλοφορίας στην 5ετία να ισχύσει μόνο για ειδικές περιπτώσεις όπως για παράδειγμα αποχαρακτηρισμένα Ταξίοχήματα που άλλαξαν οι εκπομπές CO2 με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και το ύψος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ή οχήματα με Μικτή Άδεια Κυκλοφορίας (Επαγγελματικό – ΙΧ), κ.ά.

Αυξάνονται τα χρέη κάθε χρόνο

Ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων, κυρίως αυτοκινήτων, αφήνουν απλήρωτα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα οι οφειλές να ξεπερνούν κατά πολύ τα 300 εκατ. ευρώ!

Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως η τελευταία επίσημη ενημέρωση για τα χρέη που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2016 όπου σύμφωνα με επίσημο έγγραφο του ΥΠΟΙΚ που κατατέθηκε στη Βουλή ανέρχονταν στο αστρονομικό ποσό των 252.826.757,82 ευρώ!

Έκτοτε εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων δεν εξοφλούν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνοντας κατά πολύ το παραπάνω ποσό και σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη στιγμή έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 300 εκατ. ευρώ και βέβαια ότι και αν αποφασιστεί επειδή δεν έχει παρέλθει η 5ετία θα πρέπει να εξοφληθούν.

Το 2017 επίσης υπήρξε μία ακόμη ενημέρωση σύμφωνα με την οποία δεν είχαν πληρώσει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εκείνου του έτους πάνω από 40.000 ιδιοκτήτες οχημάτων δημιουργώντας νέο χρέος πάνω από 15,4 εκατ. ευρώ.

Το 2018 έως και το 2020 εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων δεν πλήρωσαν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνοντας επίσης κατά πολύ το χρέος που προκαλείται από την μη εξόφλησή τους.

Μαζί με τα ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας θα πρέπει να επισημάνουμε ότι αυξάνεται ανάλογα και ο αριθμός των ανασφάλιστων και χωρίς ΚΤΕΟ οχημάτων καθώς οι ολοένα με περισσότεροι ιδιοκτήτες  δεν τα πληρώνουν καθώς έχουν αντιληφθεί ότι δεν εφαρμόζεται ο νόμος που προβλέπει χρηματικά πρόστιμα και κινούνται παράνομα εις βάρος των νόμιμων ιδιοκτητών οχημάτων που πληρώνουν όλους τις υποχρεώσεις τους.

Φωτογραφία: Eurokinisi

newsauto.gr

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Euro 2020: Τι απαντά η UEFA για το ζήτημα της ονομασίας της Βόρειας Μακεδονίας

UEFA στην απάντησή της προς την ελληνική Πολιτεία σημειώνει ότι χρησιμοποιείται το όνομα «Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου της Βόρειας Μακεδονίας» σε όλη την επίσημη επικοινωνία της...

Κτηματολόγιο: Παγώνουν έως το τέλος του 2022 τα πρόστιμα

Τροπολογία – δεύτερη ευκαιρία για όσους ιδιοκτήτες ακινήτων δεν έχουν δηλώσει ακόμη την ακίνητη περιουσία τους κατέθεσε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο νομοσχέδιο του...

Πλειστηριασμοί: “Παγώνουν” για εννέα μήνες – Ποιους αφορά και τι πρέπει να γνωρίζετε

Της Αναστασίας Παπαϊωάννου Δίχτυ προστασίας για πάνω από 100.000 οικονομικά ευάλωτα νοικοκυριά που έχουν δάνειο με εγγύηση την πρώτη κατοικία, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν...

ΝΑΤΟ: Ο χαιρετισμός Ερντογάν που φάνηκε σαν χειροφίλημα στον Μπάιντεν

Σαν.. χειροφίλημα φάνηκε ο χαιρετισμός του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν κατά τη Σύνοδο Κορυφής του...

Απίστευτο περιστατικό στην Κρήτη: Έριξαν πίσσα σε πισίνα πολυτελούς βίλας!

Δείτε τι κατέγραψε βίντεο από το κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης Μπροστά σε ένα απίστευτο θέαμα βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας, ένας ιδιοκτήτης πολυτελούς...