Αρχική Κόσμος Διώρυγα του Σουέζ: Νέες προσπάθειες για τη ρυμούλκηση του πλοίου

Διώρυγα του Σουέζ: Νέες προσπάθειες για τη ρυμούλκηση του πλοίου

Σε περίπτωση που αποτύχει η απόπειρα αποκόλλησής του 400 μέτρων Ever Given, το οποίο προσάραξε στο νότιο τμήμα της Διώρυγας εν μέσω ισχυρών ανέμων νωρίς την Τρίτη, θα γίνει μια ακόμη προσπάθεια την Κυριακή (28/3) το πρωί.

Το τεράστιο πλοίο ανήκει στην ταϊβανέζικη εταιρεία Evergreen Marine και κλείνει εδώ και τέσσερις ημέρες τη Διώρυγα του Σουέζ,

«Στόχος μας είναι να τα καταφέρουμε μετά το Σαββατοκύριακο, αλλά όλα θα πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ αυτού», δήλωσε αργά χθες στην ολλανδική τηλεόραση ο Πέτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής εταιρείας Boskalis.

Ο συνδυασμός παραγόντων είναι η πρόοδος των εργασιών βυθοκόρησης, η υψηλή παλίρροια και έλευση μεγαλύτερων ρυμουλκών στο σημείο. Οι βυθοκόροι έχουν απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου από την πλώρη του σκάφους, αλλά οι εργασίες ρυμούλκησης ανεστάλησαν προσωρινά το βράδυ.

«Η πλώρη είναι κολλημένη στην άμμο, αλλά η πρύμνη δεν έχει κολλήσει εντελώς στον βυθό, κάτι που είναι θετικό. Μπορούμε να προσπαθήσουμε να τη χρησιμοποιήσουμε ως μοχλό για να το απελευθερώσουμε», δήλωσε ο Μπερντόφσκι.

«Τα βαριά ρυμουλκά, συνδυασμένης χωρητικότητας 400 τόνων, θα φτάσουν το Σαββατοκύριακο. Ελπίζουμε ότι ένας συνδυασμός ρυμουλκών, βυθοκόρησης άμμου στην πλώρη και υψηλής παλίρροιας θα μας επιτρέψει να χαλαρώσουμε το πλοίο στις αρχές της επόμενης εβδομάδας»πρόσθεσε ο επικεφαλής της ολλανδικής εταιρείας.

«Εάν δεν καταφέρουμε να το απελευθερώσουμε την επόμενη εβδομάδα, θα πρέπει να αφαιρέσουμε περίπου 600 εμπορευματοκιβώτια από την πλώρη για να μειώσουμε το βάρος. Αυτό θα χρειαστεί ημέρες, γιατί το πού θα αφήσουμε όλα αυτά τα εμπορευματοκιβώτια είναι ένας αρκετά δύσκολος γρίφος», δήλωσε ο Μπερντόφσκι.

Τεράστιο οικονομικό κόστος

Περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης περνά μέσα από το κανάλι, και δεκάδες σκάφη περιμένουν γύρω από τις βόρειες και νότιες εισόδους του. Το ημερήσιο κόστος από τις καθυστερήσεις για την παγκόσμια οικονομία έχει εκτιμηθεί σε 9-10 δισ. δολάρια.

Τα ναύλα για τα πετρελαιοφόρα προϊόντων πετρελαίου σχεδόν διπλασιάστηκαν μετά το ατύχημα και η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού έχει διαταραχθεί μετά το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ, απειλώντας με δαπανηρές καθυστερήσεις τις εταιρείες. Εάν συνεχιστεί επί μακρόν αυτή η κατάσταση, οι εταιρείες ενδέχεται να αποφασίσουν να αλλάξουν δρομολόγιο για τα πλοία τους, γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας περίπου δύο εβδομάδες στο χρόνο ταξιδιού και επιπλέον κόστος σε καύσιμα.

Περίπου 45% του όγκου φορτίου στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και στο Νιου Τζέρσεϊ κινείται μέσω του καναλιού του Σουέζ, ανέφεραν ειδικοί.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Πέρασε άδικα 43 χρόνια στην φυλακή και τώρα βγαίνει εκατομμυριούχος

Δυστυχώς, δεν είναι ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος. Ο 62χρονος σήμερα Κέβιν Στρίκλαντ, πέρασε κάτι περισσότερο από τα 2/3 της ζωής...

Θεσσαλονίκη: Αυτοκτόνησε 16χρονη – Την βρήκαν οι γονείς της κρεμασμένη

Σοκάρει και προκαλεί ερωτήματα η είδηση θανάτου μιας 16χρονης κοπέλας από τον Εύοσμο Θεσσαλονίκης.Σύμφωνα με πληροφορίες του Thestival, η ανήλικη βρέθηκε...

Αζερμπαϊτζάν: 14 νεκροί σε συντριβή στρατιωτικού ελικοπτέρου

Δεκατέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν στρατιωτικό ελικόπτερο συνετρίβη στο ανατολικό Αζερμπαϊτζάν, ανακοίνωσε η συνοριοφυλακή αυτής της χώρας του Καυκάσου, στην οποία ανήκε...

Το 5G ασθενοφόρο που κερδίζει τα πιο κρίσιμα λεπτά

Χαρακτηριστικό δείγμα του τρόπου με τον οποίο τα δίκτυα πέμπτης γενιάς θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ραγδαία αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας στη...

Γονικές παροχές – Τα έξι «μυστικά» για δωρεές χρημάτων

Στο «ραντάρ» της Εφορίας βρίσκονται οι φορολογούμενοι που προχωρούν σε γονικές παροχές χρηματικών ποσών μέχρι 800.000 ευρώ, με τους εφοριακούς να...