Αρχική Κόσμος Διώρυγα του Σουέζ: Νέες προσπάθειες για τη ρυμούλκηση του πλοίου

Διώρυγα του Σουέζ: Νέες προσπάθειες για τη ρυμούλκηση του πλοίου

Σε περίπτωση που αποτύχει η απόπειρα αποκόλλησής του 400 μέτρων Ever Given, το οποίο προσάραξε στο νότιο τμήμα της Διώρυγας εν μέσω ισχυρών ανέμων νωρίς την Τρίτη, θα γίνει μια ακόμη προσπάθεια την Κυριακή (28/3) το πρωί.

Το τεράστιο πλοίο ανήκει στην ταϊβανέζικη εταιρεία Evergreen Marine και κλείνει εδώ και τέσσερις ημέρες τη Διώρυγα του Σουέζ,

«Στόχος μας είναι να τα καταφέρουμε μετά το Σαββατοκύριακο, αλλά όλα θα πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ αυτού», δήλωσε αργά χθες στην ολλανδική τηλεόραση ο Πέτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής εταιρείας Boskalis.

Ο συνδυασμός παραγόντων είναι η πρόοδος των εργασιών βυθοκόρησης, η υψηλή παλίρροια και έλευση μεγαλύτερων ρυμουλκών στο σημείο. Οι βυθοκόροι έχουν απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου από την πλώρη του σκάφους, αλλά οι εργασίες ρυμούλκησης ανεστάλησαν προσωρινά το βράδυ.

«Η πλώρη είναι κολλημένη στην άμμο, αλλά η πρύμνη δεν έχει κολλήσει εντελώς στον βυθό, κάτι που είναι θετικό. Μπορούμε να προσπαθήσουμε να τη χρησιμοποιήσουμε ως μοχλό για να το απελευθερώσουμε», δήλωσε ο Μπερντόφσκι.

«Τα βαριά ρυμουλκά, συνδυασμένης χωρητικότητας 400 τόνων, θα φτάσουν το Σαββατοκύριακο. Ελπίζουμε ότι ένας συνδυασμός ρυμουλκών, βυθοκόρησης άμμου στην πλώρη και υψηλής παλίρροιας θα μας επιτρέψει να χαλαρώσουμε το πλοίο στις αρχές της επόμενης εβδομάδας»πρόσθεσε ο επικεφαλής της ολλανδικής εταιρείας.

«Εάν δεν καταφέρουμε να το απελευθερώσουμε την επόμενη εβδομάδα, θα πρέπει να αφαιρέσουμε περίπου 600 εμπορευματοκιβώτια από την πλώρη για να μειώσουμε το βάρος. Αυτό θα χρειαστεί ημέρες, γιατί το πού θα αφήσουμε όλα αυτά τα εμπορευματοκιβώτια είναι ένας αρκετά δύσκολος γρίφος», δήλωσε ο Μπερντόφσκι.

Τεράστιο οικονομικό κόστος

Περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης περνά μέσα από το κανάλι, και δεκάδες σκάφη περιμένουν γύρω από τις βόρειες και νότιες εισόδους του. Το ημερήσιο κόστος από τις καθυστερήσεις για την παγκόσμια οικονομία έχει εκτιμηθεί σε 9-10 δισ. δολάρια.

Τα ναύλα για τα πετρελαιοφόρα προϊόντων πετρελαίου σχεδόν διπλασιάστηκαν μετά το ατύχημα και η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού έχει διαταραχθεί μετά το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ, απειλώντας με δαπανηρές καθυστερήσεις τις εταιρείες. Εάν συνεχιστεί επί μακρόν αυτή η κατάσταση, οι εταιρείες ενδέχεται να αποφασίσουν να αλλάξουν δρομολόγιο για τα πλοία τους, γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας περίπου δύο εβδομάδες στο χρόνο ταξιδιού και επιπλέον κόστος σε καύσιμα.

Περίπου 45% του όγκου φορτίου στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και στο Νιου Τζέρσεϊ κινείται μέσω του καναλιού του Σουέζ, ανέφεραν ειδικοί.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Προκαταβολή φόρου: Στο τραπέζι νέο «ψαλίδι» για επιχειρήσεις και επαγγελματίες

Οι ειδήσεις και τα νέα της Μεσσηνίας στην ώρα τους! Το μεγάλο ειδησεογραφικό portal της Μεσσηνίας. Έκτακτες ειδήσεις, εξελίξεις, επικαιρότητα και τα τελευταία νέα...

Ερωτικά τρίγωνα και αντιζηλίες: Έξι φρικιαστικά εγκλήματα που σόκαραν

Μία γυναίκα που ξυλοκοπήθηκε μέχρι θανάτου στο κρεβάτι της, μία άλλη που βρέθηκε διαμελισμένη και ένα ερωτικό τρίγωνο που κατέληξε σε τραγωδία είναι μεταξύ...

Πενήντα μεγάλες σακούλες σκουπίδια άφησε πίσω του ο ακραίος συνωστισμός στην Κυψέλη

Συντονισμένη επιχείρηση καθαρισμού της πλατείας Αγίου Γεωργίου, στην Κυψέλη, και των γύρω δρόμων έγινε τα ξημερώματα από τα συνεργεία του...

Το μεγαλύτερο πυρηνικό όπλο που δοκιμάστηκε ποτέ

Αν μόλις διαβάσατε τoν τίτλο σκεφτήκατε τις ατομικές βόμβες στο Ναγκασάκι και τη Χιροσίμα, τότε κάνατε λάθος. Γιατί στις 30 Οκτωβρίου του 1961, η...

Κορονοϊός – Τζανάκης: Δεν αποκλείεται η χορήγηση τρίτης δόσης στα εμβόλια

Ανοιχτό το ενδεχόμενο για χορήγηση τρίτης δόσης στα εμβόλια του κορονοϊού αλλά και αλλαγής του τύπου του ιού που θα χορηγείται, άφησε ο καθηγητής...