Αρχική Κόσμος Διώρυγα του Σουέζ: Νέες προσπάθειες για τη ρυμούλκηση του πλοίου

Διώρυγα του Σουέζ: Νέες προσπάθειες για τη ρυμούλκηση του πλοίου

Σε περίπτωση που αποτύχει η απόπειρα αποκόλλησής του 400 μέτρων Ever Given, το οποίο προσάραξε στο νότιο τμήμα της Διώρυγας εν μέσω ισχυρών ανέμων νωρίς την Τρίτη, θα γίνει μια ακόμη προσπάθεια την Κυριακή (28/3) το πρωί.

Το τεράστιο πλοίο ανήκει στην ταϊβανέζικη εταιρεία Evergreen Marine και κλείνει εδώ και τέσσερις ημέρες τη Διώρυγα του Σουέζ,

«Στόχος μας είναι να τα καταφέρουμε μετά το Σαββατοκύριακο, αλλά όλα θα πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ αυτού», δήλωσε αργά χθες στην ολλανδική τηλεόραση ο Πέτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής εταιρείας Boskalis.

Ο συνδυασμός παραγόντων είναι η πρόοδος των εργασιών βυθοκόρησης, η υψηλή παλίρροια και έλευση μεγαλύτερων ρυμουλκών στο σημείο. Οι βυθοκόροι έχουν απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου από την πλώρη του σκάφους, αλλά οι εργασίες ρυμούλκησης ανεστάλησαν προσωρινά το βράδυ.

«Η πλώρη είναι κολλημένη στην άμμο, αλλά η πρύμνη δεν έχει κολλήσει εντελώς στον βυθό, κάτι που είναι θετικό. Μπορούμε να προσπαθήσουμε να τη χρησιμοποιήσουμε ως μοχλό για να το απελευθερώσουμε», δήλωσε ο Μπερντόφσκι.

«Τα βαριά ρυμουλκά, συνδυασμένης χωρητικότητας 400 τόνων, θα φτάσουν το Σαββατοκύριακο. Ελπίζουμε ότι ένας συνδυασμός ρυμουλκών, βυθοκόρησης άμμου στην πλώρη και υψηλής παλίρροιας θα μας επιτρέψει να χαλαρώσουμε το πλοίο στις αρχές της επόμενης εβδομάδας»πρόσθεσε ο επικεφαλής της ολλανδικής εταιρείας.

«Εάν δεν καταφέρουμε να το απελευθερώσουμε την επόμενη εβδομάδα, θα πρέπει να αφαιρέσουμε περίπου 600 εμπορευματοκιβώτια από την πλώρη για να μειώσουμε το βάρος. Αυτό θα χρειαστεί ημέρες, γιατί το πού θα αφήσουμε όλα αυτά τα εμπορευματοκιβώτια είναι ένας αρκετά δύσκολος γρίφος», δήλωσε ο Μπερντόφσκι.

Τεράστιο οικονομικό κόστος

Περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης περνά μέσα από το κανάλι, και δεκάδες σκάφη περιμένουν γύρω από τις βόρειες και νότιες εισόδους του. Το ημερήσιο κόστος από τις καθυστερήσεις για την παγκόσμια οικονομία έχει εκτιμηθεί σε 9-10 δισ. δολάρια.

Τα ναύλα για τα πετρελαιοφόρα προϊόντων πετρελαίου σχεδόν διπλασιάστηκαν μετά το ατύχημα και η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού έχει διαταραχθεί μετά το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ, απειλώντας με δαπανηρές καθυστερήσεις τις εταιρείες. Εάν συνεχιστεί επί μακρόν αυτή η κατάσταση, οι εταιρείες ενδέχεται να αποφασίσουν να αλλάξουν δρομολόγιο για τα πλοία τους, γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας περίπου δύο εβδομάδες στο χρόνο ταξιδιού και επιπλέον κόστος σε καύσιμα.

Περίπου 45% του όγκου φορτίου στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και στο Νιου Τζέρσεϊ κινείται μέσω του καναλιού του Σουέζ, ανέφεραν ειδικοί.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Η κυριαρχία της Ελλάδας στα νησιά του Αιγαίου δεν αμφισβητείται

Η κυριαρχία της Ελλάδας στα νησιά του Αιγαίου δεν αμφισβητείται, διαμηνύει το Στέιτ Ντιπάρτμεντ σχετικά με τις νέες απειλές που εξαπέλυσε ο Τούρκος πρόεδρος...

Έρχονται εντατικοί έλεγχοι για φαινόμενα αισχροκέρδειας στα καυσόξυλα

Εντολή για εντατικοποίηση των ελέγχων από τις Δασικές Υπηρεσίες για φαινόμενα αισχροκέρδειας στην αγορά των καυσόξυλων εξέδωσε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς.Λόγω...

Πολεμικό Ναυτικό: Αυτά είναι τα ονόματα που θα δοθούν στις φρεγάτες [email protected]

Το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο του Πολεμικού Ναυτικού αποφάσισε για τα ονόματα των τριών νέων φρεγατών που εντάσσονται στον ελληνικό στόλο.Οι τρεις φρεγάτες [email protected] έχουν...

Υπουργείο Οικονομικών: Έρχεται υποχρεωτικό POS σε ταξί και περίπτερα

Υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε επέκταση των POS αλλά και των ταμειακών μηχανών στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας.Την ίδια ώρα ετοιμάζεται η online διασύνδεση των...

Tο Δημόσιο διεκδικεί περιουσίες από… το 1885!

Το μείζον και διαχρονικό πρόβλημα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος για ακίνητα σε περιοχές (κυρίως εκτός σχεδίου) έρχεται ξανά στο προσκήνιο λόγω της...