Σύμφωνα με στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και άλλων οργανισμών για το 2024, το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C στην Ευρώπη σημείωσε μέτρια ανάπτυξη 3% το 2023, σε σύγκριση με 2% το 2022. Ο ονομαστικός κύκλος εργασιών αυξήθηκε από 864 δισ. ευρώ σε 887 δισ. ευρώ, ενώ ο πληθωρισμός μειώθηκε από 8,5% σε 6,1%. Ωστόσο, σημειώνεται ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει μείνει ανεπηρέαστο από τις πληθωριστικές πιέσεις, καθώς αναμένονται προσαρμογές στην κατανάλωση.
Η Δυτική Ευρώπη, με την μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, παρουσίασε μια μικρή μείωση 1%, κλείνοντας το 2023 στα 596 δισ. ευρώ, ενώ η Νότια και η Ανατολική Ευρώπη παρουσίασαν ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης 14% και 15% αντίστοιχα. Η Κεντρική Ευρώπη αύξησε τα έσοδά της κατά 8%, ενώ η Βόρεια Ευρώπη σημείωσε πτώση 5%.
Επιπρόσθετα, παρά την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, η πραγματική αύξηση των πωλήσεων στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφει μείωση 3% το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Το 2024, με εκτιμήσεις για τον πληθωρισμό κατά μέσο όρο 2,7%, αναμένεται αύξηση 5% στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο έντονος ανταγωνισμός από παίκτες εκτός της Ε.Ε., κυρίως από την Ασία, προσθέτει επιπλέον προκλήσεις στον τομέα.
Τέλος, το 2023, το 71% του ευρωπαϊκού πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών πραγματοποίησε αγορές μέσω Διαδικτύου, ελαφρώς αυξημένο από το 69% του προηγούμενου έτους. Οι χώρες με την υψηλότερη διείσδυση e-shopper είναι η Ολλανδία (92%) και η Νορβηγία (91%), ενώ οι χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά περιλαμβάνουν τη Μολδαβία (26%) και το Μαυροβούνιο (29%).
Πηγή: kathimerini.gr