Αρχική Ελλάδα Ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές περιορίζει τις αγορές του στο σούπερ μάρκετ

Ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές περιορίζει τις αγορές του στο σούπερ μάρκετ

Πέντε στους δέκα Έλληνες καταναλωτές έχουν μειώσει αρκετά τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ και οκτώ στους δέκα σε ένδυση/υπόδηση το α’ τρίμηνο του 2022.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Netrino, μεταξύ 24/3 και 30/3 2022 σε δείγμα 407 ατόμων μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο).

Μεγάλη μείωση στις αγορές καταναλωτών σε είδη πρώτης ανάγκης και διατροφής

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στέφανος Κομνηνός, αναλυτής αγοράς από την εταιρεία συμβούλων Netrino, «για πρώτη φορά βλέπουμε τόσο μεγάλη αποκλιμάκωση στα σούπερ μάρκετ. Παρατηρείται πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των καταναλωτών που αφορούν σε είδη πρώτης ανάγκης, διατροφής και είδη σπιτιού. Την ίδια στιγμή σε ό,τι αφορά στις αγορές σε είδη ένδυσης/υπόδησης η κατάσταση είναι δραματική» και συμπληρώνει: «Η συγκράτηση των αγορών έχει ακουμπήσει τον σκληρό πυρήνα των προϊόντων βασικής ανάγκης. Δηλαδή μόνο τα απολύτως απαραίτητα αγοράζουν οι καταναλωτές και αυτά συγκρατημένα».

Αναφορικά με τις αγορές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την έρευνα της Netrino, σε ποσοστό 47,5% οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τις μείωσαν «πολύ και αρκετά», 25% τις μείωσαν «λίγο» και 27% «καθόλου». Μεγαλύτερη μείωση στις αγορές παρατηρείται σε Λάρισα (54%) και Πάτρα (51%).

Εξετάζοντας το προφίλ των ερωτηθέντων, αυτοί που έχουν μειώσει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι κυρίως γυναίκες (50%) και άτομα άνω των 45 ετών (51%). Σε ό,τι αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση, είναι διαζευγμένοι (50%) ή χήροι (69%) και με παιδιά (48%). Επίσης, είναι χαμηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης (65%) και κυρίως άνεργοι (66%) ή νοικοκυρές (55%). Από την έρευνα της Netrino, προκύπτει ότι για το 43% των νοικοκυριών επαρκεί το οικογενειακό εισόδημα για τις αναγκαίες αγορές, για το 30% αυτών, φτάνει μόνο για τα απαραίτητα και αυτό με δυσκολία, ενώ ποσοστό 12% δήλωσαν αδυναμία αγοράς ακόμα και των αναγκαίων. Στην άλλη πλευρά, μόνο το 15% των νοικοκυριών, δήλωσε επαρκές εισόδημα που περισσεύει και για αποταμίευση.

Οκτώ στους δέκα καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές τους στην αγορά ένδυσης / υπόδησης

Σύμφωνα με την έρευνα, στην αγορά ένδυσης/υπόδησης οκτώ στους δέκα (ποσοστό 81%) έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους το πρώτο τρίμηνο του έτους. Ποσοστό 10% των ερωτηθέντων έχει μειώσει «λίγο» ενώ «καθόλου» απαντά ποσοστό μόνο το 9% των ερωτηθέντων. Πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των ερωτηθέντων παρατηρείται σε Λάρισα (92%) και Πάτρα (88%).

Αθήνα και Θεσσαλονίκη κινούνται σε ποσοστά μεταξύ 80% και 84% ενώ η μικρότερη μείωση (66%) εμφανίζεται στο Ηράκλειο. Εστιάζοντας στο προφίλ των ερωτηθέντων (ποσοστό 81%) που έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους σε ένδυση/υπόδηση είναι κυρίως γυναίκες (86%) και άτομα άνω των 45 ετών (83%). Σε ό,τι αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση, είναι με παιδιά (83%), διαζευγμένοι ή χήροι. Επίσης είναι χαμηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης (94%) και κυρίως άνεργοι (97%) ή συνταξιούχοι (81%).

Σημειώνεται ότι για την έρευνα πραγματοποιήθηκαν 407 ολοκληρωμένες συνεντεύξεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο. Επελέγη δείγμα με τη μέθοδο της απλής τυχαίας δειγματοληψίας. Ως δειγματοληπτικό πλαίσιο χρησιμοποιήθηκαν τα τηλεφωνικά κέντρα του ΟΤΕ στην περιοχή έρευνας.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Food Pass για σούπερ μάρκετ: Τα τελευταία δεδομένα

Ενισχύονται τα σενάρια για food pass για τις αρχές του 2023.Για νέα επιδόματα κατά της ακρίβειας και της ενεργειακής κρίσης που...

Εξετάζεται παράταση της Κοινωφελούς Εργασίας των 25.000 θέσεων

Πρόσθετη χρηματοδότηση στο ΤΕΒΑ ανακοίνωσε ο Κωστής Χατζηδάκης – Δυνατότητα παράτασης της Κοινωφελούς Εργασίας των 25.000 θέσεων εξετάζει η κυβέρνησηΤους πέντε άξονες στους οποίους...

Με γεώτρηση στα 4.000 μέτρα κάτω από τη γη, οι Γάλλοι αλλάζουν το τοπίο στην ενέργεια

Σε βάθος 4.000 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της γης πρόκειται να φτάσει το γεωτρύπανο της Renault με σκοπό να αντλήσει...

Διπλασιάστηκε η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου

Αύξηση κατά 78% καταγράφεται στα έσοδα σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της ΕλλάδοςΑύξηση κατά 78,3% εμφάνισαν οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου σε...

Πρόγραμμα «Σπίτι μου»: Στεγαστικά δάνεια μόνο για παλαιές κατοικίες

Μόνο για την αγορά παλαιών ακινήτων θα ισχύει η επιδότηση των τόκων των στεγαστικών δανείων που θα καταβάλει το κράτος, στο...