Εξυπνες τεχνολογίες και περιβαλλοντική βιωσιμότητα στην επιχειρηματικότητα
Με τις ψηφιακές τεχνολογίες να εξελίσσονται συνεχώς, η συνδυασμένη εφαρμογή του ψηφιακού και του πράσινου μετασχηματισμού προσφέρει νέες ευκαιρίες για την βιομηχανία. Σύμφωνα με τον οδηγό του ΣΕΒ, οι ψηφιακές τεχνολογίες θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση έως 20% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050, σε τομείς που παρουσιάζουν υψηλές εκπομπές όπως η ενέργεια, τα υλικά και οι μεταφορές. Ιδιαίτερα όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη, μία από τις πιο υποσχόμενες αναδυόμενες τεχνολογίες, εκτιμάται ότι μπορεί να μειώσει κατά 5%-10% τις παγκόσμιες εκπομπές έως το 2030.

Η υιοθέτηση ψηφιακών και έξυπνων τεχνολογιών δεν περιορίζεται απλά στη βελτίωση της παραγωγικότητας, αλλά ενδέχεται να οδηγήσει σε σημαντική περιβαλλοντική ωφέλεια. Σύμφωνα με έρευνες, οι επιχειρήσεις μπορούν να μειώσουν έως 30% τις εκπομπές CO2 που σχετίζονται με τον κύκλο ζωής των προϊόντων τους και έως 90% τα παραγόμενα απόβλητα. Επίσης, η κατανάλωση ενέργειας μπορεί να περιοριστεί έως και 50% σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις, ενώ οι απώλειες ενέργειας σε εμπορικά κτίρια μπορεί να μειωθούν έως 25%.

Στόχος της βιομηχανίας είναι η μείωση των εκπομπών αερίου κατά 55% μέχρι το 2030 και η επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Η Ράνια Αικατερινάρη, πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΕΒ, δήλωσε ότι η συνύπαρξη ψηφιακών και περιβαλλοντικών πολιτικών θα καθορίσει την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Τα κριτήρια ESG που σχετίζονται με το περιβάλλον απαιτούν σημαντικές επενδύσεις και δράσεις.

Αναφορικά με την επίδραση των περιβαλλοντικών πολιτικών στους καταναλωτές, καταγράφεται αύξηση πωλήσεων για προϊόντα που παράγονται με κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνους τρόπους, με μέση ετήσια αύξηση 6,4% στην αγορά των ΗΠΑ την περίοδο 2018-2022. Επιπλέον, σχεδόν 80% των καταναλωτών θεωρούν σημαντικό οι επιχειρήσεις να σχεδιάζουν περιβαλλοντικά βιώσιμα προϊόντα, ενώ σχεδόν 70% των εργαζομένων προτιμούν επιχειρήσεις που υιοθετούν τέτοιες πολιτικές. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα, το 20% των επιχειρήσεων συνδέει τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος με την ανταγωνιστικότητά τους, αν και το 44% των παγκόσμιων επιχειρήσεων επιθυμούν περιβαλλοντικά κριτήρια από προμηθευτές και συνεργάτες.

Πηγή: kathimerini.gr