Η Αρχαία Προτίμηση για τους Υδατάνθρακες και η Ανθρώπινη Εξέλιξη
Η πρόσφατη έρευνα αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη της ανθρώπινης διατροφής, υποδεικνύοντας την πρώιμη προτίμηση του ανθρώπου για τους υδατάνθρακες. Αντίθετα με τη διαδεδομένη πεποίθηση ότι οι προϊστορικοί άνθρωποι τρέφονταν κυρίως με κρέατα, οι επιστήμονες εξετάζουν πλέον την ιδέα ότι οι υδατάνθρακες είχαν ήδη σημαντική θέση στη διατροφή των προγόνων μας.

Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Science, οι ερευνητές ανέλυσαν τα γονιδιώματα 68 αρχαίων ανθρώπων και εντόπισαν την εξέλιξη ενός γονιδίου, του AMY1, που επιτρέπει την καλύτερη διάσπαση του αμύλου σε απλά σάκχαρα. Αυτή η εξέλιξη χρονολογείται εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια πριν, και πιθανώς προηγήθηκε της γεωργίας, υποδηλώνοντας ότι ήδη οι κυνηγοί-τροφοσυλλέκτες είχαν δείξει προτίμηση για τροφές πλούσιες σε άμυλο.

Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Φέιζα Γιλμάζ, υπογράμμισε τη σημασία της κατανόησης αυτής της εξέλιξης για την ανθρώπινη υγεία, αφού ο αριθμός των αντιγράφων του γονιδίου AMY1 ποικίλει ανάμεσα στους σύγχρονους ανθρώπους. Η ανακάλυψη αυτή ανατρέπει τις παραδοσιακές αντιλήψεις για την ανθρώπινη διατροφή, προτείνοντας ότι οι υδατάνθρακες πιθανώς έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου μας.

Τα ευρήματα υποδεικνύουν επίσης ότι οι Νεάντερταλ και οι Ντενίσοβαν, άλλες ανθρωπολογικές ομάδες, είχαν επίσης πολλαπλά αντίγραφα του γονιδίου AMY1, υποδεικνύοντας την κοινή προέλευση αυτού του χαρακτηριστικού. Αυτό σημαίνει ότι η προτίμηση για το άμυλο μπορεί να είναι μια μακροχρόνια ιδιότητα που μοιράζονται πολλοί άνθρωποι.

Η έρευνα ενισχύει τη θεωρία ότι οι υδατάνθρακες προσέφεραν την απαραίτητη ενέργεια για την ανάπτυξη του μεγέθους του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της εξέλιξης. Ο Τέιλορ Χερμές, επίκουρος καθηγητής ανθρωπολογίας, επισημαίνει ότι τα αποτελέσματα προσφέρουν αδιάσειστα στοιχεία για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι αρχαίοι άνθρωποι μετατροπέως δύσπεπτων αμύλων σε εύκολα προσλήψιμα σάκχαρα.

Τελικά, η μελέτη αυτή ανοίγει νέους δρόμους στη διερεύνηση της σχέσης των ανθρώπων με τους υδατάνθρακες, αποκαλύπτοντας πτυχές της εξέλιξης που πιθανώς είχαν αγνοηθεί στο παρελθόν. Πηγή: kathimerini.gr