Αρχική Οικονομία Έρχεται το τέλος στα φορορολογικά προνόμια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Έρχεται το τέλος στα φορορολογικά προνόμια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπήκαν δυναμικά στην αγορά αποσπώντας σημαντικό μερίδιο. Αιτία; Τα κίνητρα όπως και η απαλλαγή από φόρους και πληρωμή τελών κυκλοφορίας. Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι η περίοδος του μέλιτος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βαίνει προς το τέλος της.

Τα μηνύματα ήδη έρχονται από αρκετές κυβερνήσεις διαφόρων χωρών. Τι θέλουν πλέον να κάνουν με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Να προχωρήσουν στην εξίσωση της φορολόγησής τους με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Έτσι, λοιπόν, έρχεται σιγά – σιγά το τέλος των ενισχύσεων και των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά.

Η αλλαγή πολιτικής στις κρατικές ενισχύσεις έρχεται σε μια περίοδο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες προγραμματίζουν σταδιακά των περιορισμό των μοντέλων στη γκάμα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όσο πηγαίνουμε προς το 2035, αυτό θα γίνεται, καθώς όλα θα είναι ηλεκτρικά.

Στελέχη μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών λένε ότι μέχρι το 2025 θα πρέπει να επέλθει το τέλος της αρχικής περιόδου των επιδοτήσεων στα ηλεκτρικά και η αγορά να μπει σε μία κανονικότητα.

Ήδη σε αρκετές χώρες στην Ευρώπη τα ηλεκτρικά να αυξάνονται με εκθετικούς ρυθμούς. Όσο μεγαλώνει το μερίδιό τους στην πίτα της αγοράς, τόσο θα μπαίνουν φόροι, όπως αναφέρουν οι εκτιμήσεις.

Θέλετε παράδειγμα; Η Βρετανία σκέφτεται από το 2025 να καθιερώσει τέλη κυκλοφορίας και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Την ίδια ώρα, αρκετές κυβερνήσεις μελετούν το ενδεχόμενο της μείωσης ή της πλήρους διακοπής των επιδοτήσεων κατά τα επόμενα χρόνια.

Λείπουν έσοδα και τα ψάχνουν ξανά στα αυτοκίνητα

νεα ηλεκτρικα αυτοκινητα, κινητα, τιμες

Το ίδιο και στην Ιαπωνία: Τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης φορολογούνται ανάλογα με τον κυβισμό τους έως και με 789 δολάρια τον χρόνο. Τα ηλεκτρικά έχουν κατά πολύ μειωμένη φορολογία στα 178 δολάρια ετησίως μέχρι τώρα, αλλά σκέπτονται αλλαγές.

Η κυβέρνηση μελετά τον τρόπο που θα αλλάξει αυτό το καθεστώς καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται με γρήγορους ρυθμούς. Τώρα αποτελούν το 2% της αγοράς στην Ιαπωνία. Αλλά εκτιμούν ότι αριθμητικά είναι πολλά και θα έχουν σημαντικά φορολογικά έσοδα. Πόσα;

Η Ιαπωνία θα συλλέξει από τη φορολόγηση των αυτοκινήτων περί τα 10 δισ. δολάρια για το 2022, τα οποία διαθέτει για την συντήρηση του οδικού δικτύου. Αλλά το ποσό αυτό είναι κατά 14% κάτω από την καλύτερη χρονιά, που ήταν το 2002.

Τι θα κάνει, λοιπόν, η Ιαπωνία που θέλει να κρατήσει τα έσοδα σε αυτό το επίπεδο; Σχεδιάζει την αύξηση της φορολογίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Έζησε 24 χρόνια στη φυλακή ενώ ήταν αθώος – Η ιστορία ενός ανθρώπου που τώρα γνωρίζει ξανά τον κόσμο

Ο Γουέιν Μπάρτζις είναι 61 χρόνων και έχει περάσει 24 χρόνια της ζωή του στη φυλακή για ένα έγκλημα...

Απίστευτο: Ο Δ. Αθηναίων έσβησε τα 57 ονόματα των Τεμπών -Οργή κατά Δούκα, «δεν ήξερε» η αντιδήμαρχος

Συνέβη και αυτό! Πλυστικό μηχάνημα του Δήμου Αθηναίων πήγε και έσβησε μόλις μέσα σε λίγες ώρες μετά την πορεία τα...

Αλλάζω συσκευή 2: «Τρέχουν» οι αιτήσεις για τα 10.000 ευρώ

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν...

Ο τρομακτικός λόγος που οι αεροσυνοδοί κάθονται πάνω στα χέρια τους

Αν και το ταξίδι με αεροπλάνο είναι στατιστικά ο πιο ασφαλής τρόπος μετακίνησης, χρειάζονται εκτεταμένα και αυστηρά μέτρα για...

Έρευνα: Αγορές online και με κάρτα για τους Έλληνες, μετρητά τέλος για 7 στους 10

Το 70% των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιούν κάρτα και ψηφιακά πορτοφόλια στις καθημερινές τους συναλλαγές, όπως «αποκαλύπτει» η έρευνα που...