Αρχική Ελλάδα Έρχονται τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και στην Ελλάδα

Έρχονται τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και στην Ελλάδα

Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, δημιουργείται άμεσα το νομικό πλαίσιο για την κυκλοφορία αυτόνομα κινούμενων οχημάτων.

Στο πλαίσιο του 10ου συνεδρίου Energy Dialogues, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ανακοίνωσε πως, έως το τέλος Φεβρουαρίου, θα έρθει στη βουλή νέο θεσμικό πλαίσιο που θα αφορά στην κυκλοφορία αυτόνομα κινούμενων οχημάτων στη χώρα μας.

Ήδη, σε ολόκληρο τον κόσμο, έχουν δημιουργηθεί ειδικές ζώνες κυρίως σε αστικά περιβάλλοντα, όπου δίνεται η δυνατότητα σε αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες πληροφορικής να δοκιμάζουν λογισμικό και μηχανολογικά συστήματα σε οχήματα που κινούνται χωρίς οδηγό. Ειδικότερα η Ford μάλιστα, έχει συνεργαστεί στις ΗΠΑ με την αλυσίδα εστιατορίων Dominos για την κατ’ οίκον παράδοση πίτσα από αυτοκίνητα που κινούνται μόνα τους.

Στη χώρα μας η πρώτη απόπειρα δοκιμής αυτόνομα κινούμενων οχημάτων χωρίς οδηγό πραγματοποιήθηκε από το δήμο Τρικκαίων, όπου συμμετείχε σε πιλοτικό πρόγραμμα εξυπηρέτησης αστικής συγκοινωνίας από ένα λεωφορείο χωρίς οδηγό στην πόλη των Τρικάλων.

Το νέο πλαίσιο πάει «ένα βήμα παρακάτω το πλαίσιο εκτέλεσης της αστικής κυκλοφορίας», σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη και «δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να πρωτοστατήσει στην έρευνα των τεχνολογιών οχημάτων χωρίς οδηγό». Ταυτόχρονα, ξεκλειδώνει προγράμματα αυτόνομης οδήγησης σε πολλές πόλεις της χώρας, στα πρότυπα αυτού που εφάρμοσε ο δήμος Τρικκαίων.

Εξαγγελίες και για σταθμούς φόρτισης

Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε και στην ηλεκτροκίνηση, αναφέροντας την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου. «Δίνουμε τη δυνατότητα στους ΟΤΑ με τα ΣΒΑΚ να δημιουργήσουν δίκτυα υποδομών φόρτισης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «δίκτυα πρέπει να αναπτυχθούν με απλή διαδικασία και σε ιδιωτικούς κοινόχρηστους χώρους, όπως σε χώρους στάθμευσης σούπερ μάρκετ κλπ» στη λογική της μετάβασης σε smart cities.

Επιπλέον, προανήγγειλε μητρώο υποδομών ηλεκτροκίνησης, μία κεντρική βάση δεδομένων μέσω της οποίας θα αποστέλλονται στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο δεδομένα και θα εποπτεύεται η ομαλή λειτουργία των υποδομών φόρτισης.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, τα μικρά νησιά μπορούν να έχουν ρόλο κλειδί για ένα μοντέλο βιώσιμης κινητικότητας με φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις και πρόσθεσε ότι «μπορούν να γίνουν πιλότοι που θα εφαρμοστούν σενάρια οικονομικά βιώσιμων επενδύσεων» και επεσήμανε το παράδειγμα της μετατροπής της Αστυπάλαιας σε νησί πρότυπο βιώσιμης κινητικότητας.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Τι απαντά από τη φυλακή ο Μπάμπης Αναγνωστόπουλος για τη σχέση με ανήλικη

Transfer to the investigator of the confessed murderer Charalambos Anagnostopoulos, for the murder of his wife Caroline Crouch, Evelpidon Courts, in Athens,...

Κούβα – Ισχυρός υδροστρόβιλος πάνω από πόλη στα νότια της χώρας

Ένας μεγάλος υδροστρόβιλος έκανε την εμφάνισή του στην πόλη Σιενφουέγος στην Κούβα, στη νότια πλευρά της χώρας. Όπως μπορείτε να δείτε...

Εθνική Οδός: Κάηκε ζωντανός σε φρικτό τροχαίο

Ακόμα μία τραγωδία σε τροχαίο που σημειώθηκε στην εθνική οδό Βόλου – Λάρισας. Το μοιραίο αυτοκίνητο πήρε φωτιά και ο άτυχος οδηγός απανθρακώθηκε μέσα...

«Κούρεμα» φόρων και εισφορών για επαγγελματίες – Τι αλλάζει στο πρόγραμμα επιδότησης παγίων

«Κούρεμα» φόρων και εισφορών για τους επαγγελματίες. Αρκεί βέβαια να υποβάλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για το πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών έως...

Γιώργος Λιάνης για Φώφη Γεννηματά: «Λιποθυμούσε στις σκάλες, σηκωνόταν όρθια και έλεγε “όχι ακόμη”»

Σε συγκινησιακά φορτισμένη ατμόσφαιρα μίλησαν ο Γιώργος Λιάνης και η Κάτια Μακρή για τη Φώφη Γεννηματά, η οποία έφυγε από τη...