Αρχική Κόσμος Ευρώπη: Πλήρης απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel

Ευρώπη: Πλήρης απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel

Τα νέα αυστηρά πρότυπα που ορίζει το Euro7 ουσιαστικά καταργούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι προτεινόμενοι κανόνες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την οδηγία ρύπων Euro 7 για τα οχήματα θα σημάνουν και το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2025 προκαλώντας την έντονη αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η νέα οδηγία ρύπων Euro7 αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι τα οχήματα θα είναι «καθαρά» καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής τους, βοηθώντας την Ευρώπη να επιτύχει τους στόχους εκπομπών της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Οι ακριβείς λεπτομέρειες της νέας οδηγίας ρύπων είναι ακόμη υπό συζήτηση, αλλά έχουν ήδη δημιουργήσει ανησυχία στην Ένωση Μηχανολόγων της Γερμανίας (VDMA).

«Η προγραμματισμένη υποχρέωση ότι τα νέα οχήματα στην Ευρώπη πρέπει να είναι πρακτικά απαλλαγμένα από εκπομπές από το 2025 και μετά θα ήταν οικολογική, οικονομική και τεχνολογική παρέκκλιση. Οι προτάσεις για τον κανονισμό Euro 7 που συζητήθηκαν μέχρι στιγμής θέτουν σε κίνδυνο τις αλυσίδες της βιομηχανίας πέρα ​​από την αυτοκινητοβιομηχανία, οδηγώντας σε de facto απαγόρευση των αυτοκινήτων και των φορτηγών που κινούνται αποκλειστικά από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Ευρώπη δεν μπορεί να το αντέξει αυτό», επισήμανε η VDMA.

Η Γερμανική Ένωση διαφωνεί με την τοποθέτηση της ΕΕ ότι η έλευση των e-fuels δεν θα σημάνει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης και θα συνεχίσουν να έχουν ρόλο στη μετάβαση προς τις πράσινες μεταφορές.

Τα e-fuels, όπως το υγρό υδρογόνο, μπορούν να δημιουργηθούν από ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από ανανεώσιμες πηγές, προσφέροντας μια πράσινη εναλλακτική λύση έναντι των ορυκτών καυσίμων. Ωστόσο, αυτά τα συνθετικά καύσιμα έχουν σήμερα πολύ υψηλότερο κόστος παραγωγής και απαιτούν μεγάλες ποσότητες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να είναι ουδέτερες από τον άνθρακα.

Ο Frans Timmermans, επικεφαλής της πολιτικής για το κλίμα της ΕΕ, δήλωσε ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν σε διάλογο με την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά τόνισε ότι η πρόθεσή του δεν ήταν να αποφύγει «δύσκολα θέματα και δύσκολες αποφάσεις».

«Γνωρίζετε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκινά λέγοντας ότι είναι αδύνατο και, τελικά, συμμορφώνεται. Αλλά δεν το παίρνω αυτό ως πρότυπο για τις διαπραγματεύσεις μου τώρα επειδή πρέπει να ακούσουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να ακούσουμε τα επιχειρήματά τους», είπε χαρακτηριστικά το στέλεχος της ΕΕ.

Ο Timmermans αναγνώρισε τον κρίσιμο ρόλο της κατασκευής αυτοκινήτων για την ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά είπε ότι η βιομηχανία πρέπει τώρα να κινηθεί προς ηλεκτρικά οχήματα και τη χρήση υδρογόνου για βαρύτερες μεταφορές.

«Ξέρω ότι υπάρχει πολλή νευρικότητα. Θα κάνουμε αυτόν τον διάλογο με τη βιομηχανία, αλλά δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι το 2029 για περαιτέρω μείωση των εκπομπών μας», ξεκαθάρισε ο Timmermans.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιδρούν

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δήλωσε ότι δεν υπάρχουν «αποδείξεις» ότι τα σενάρια που προτείνονται είναι τεχνικά εφικτά προς το παρόν, ιδίως επειδή τα αυστηρά όρια εκπομπών πρέπει να τηρούνται ακόμη και σε ακραίες συνθήκες οδήγησης, όπως όταν κινείται κανείς σε ανηφορικούς δρόμους βουνών ή σε ακραίες χειμερινές συνθήκες.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι «οι στόχοι που θα θέσουν οι κατασκευαστές πρέπει να είναι πολύ χαμηλότεροι από τα καθορισμένα όρια», δήλωσε εκπρόσωπος της ACEA.

«Αντί να ανακοινώνουμε απαγορεύσεις για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης βραχυπρόθεσμα, αυτό που χρειάζεται ο κλάδος επειγόντως είναι μια ισχυρή πολιτική δέσμευση για τη θέσπιση όλων των δυνατοτήτων για τη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών – όπως η υποδομή φόρτισης και τα κίνητρα», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

Τι αναφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Η αυτοκινητοβιομηχανία BMW δήλωσε στην EURACTIV ότι οι «αποδοτικοί» κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν «κεντρικό ρόλο» για ορισμένους πελάτες, όπως εκείνους που ζουν σε αγροτικές περιοχές χωρίς εύκολη πρόσβαση στην υποδομή φόρτισης.

Η εταιρεία εξέφρασε την ανησυχία ότι το Euro 7 θα καθορίσει παραμέτρους εκπομπών που δεν μπορούν να επιτευχθούν τεχνικά σε κάθε οδηγική κατάσταση, με αποτέλεσμα την έμμεση απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

«Μια περαιτέρω εξέλιξη προς το Euro 7 πρέπει να γίνει με αίσθηση αναλογίας και να υπάρχει μια ισορροπημένη σχέση κόστους-οφέλους».

Η Mercedes-Benz εξέφρασε επίσης την αντίθεσή της στην απαγόρευση εσωτερικής καύσης από την… πίσω πόρτα.

«Ο μετασχηματισμός σε κινητικότητα χωρίς εκπομπές απαιτεί χρόνο και πραγματοποιείται ήδη σήμερα μέσω επιδοτήσεων για αγοραστές και αλλά και για εταιρείες υποδομών φόρτισης. Από την άποψή μας, τα σενάρια που συζητούνται επί του παρόντος δεν είναι τεχνικά εφικτά», δήλωσε η εταιρεία στη EURACTIV.

Η Volkswagen, μία από τις κορυφαίες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο, σε δήλωση προς την EURACTIV επισήμανε ότι οι τρέχουσες προτάσεις Euro 7 θα αυξήσουν την τιμή των οχημάτων.

«Τα σενάρια Euro 7 που συζητήθηκαν θα ήταν δυνατά μόνο με κορυφαία τεχνικά μέτρα είναι πολύ δαπανηρά. Η προσθήκη υβριδικών συστημάτων θα έκανε τα περισσότερα οχήματα πολύ πιο ακριβά ενώ στο ιδιαίτερα ευαίσθητο τμήμα των μικρών αυτοκινήτων, η επιβάρυνση δεν θα είναι πλέον αποδεκτή για πολλούς πελάτες».

Η θέση της ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι προσπαθεί να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας προστατεύοντας παράλληλα την υγεία και το περιβάλλον των πολιτών. Ο εκτελεστικός υπάλληλος της ΕΕ επισημαίνει ότι δεν έχει ολοκληρώσει την αξιολόγησή του ούτε ολοκλήρωσε την αξιολόγησή του για πιθανές λύσεις και ότι έχει οριστεί προθεσμία για το τέλος του 2021 για την πρόταση Euro 7.

«Η Επιτροπή αξιολογεί προσεκτικά διάφορα σενάρια αυστηρότητας εκπομπών και θα εξισορροπήσει τις εκπομπές που εξοικονομούνται με το επιπλέον κόστος που απαιτείται για την επίτευξή τους. Είναι πιο πιθανό ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παύσουν να υπάρχουν εάν δεν ληφθούν εναρμονισμένα μέτρα για να τους καταστήσουν λιγότερο ρυπογόνους», δήλωσε ο αξιωματούχος στο EURACTIV, επισημαίνοντας μάλιστα ότι πολλές πόλεις της ΕΕ έχουν ήδη απαγορεύσει την κίνηση των οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου με σκοπό τη βελτίωση του αέρα αλλά και την προστασία των πολιτών.

newsauto.gr

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Για ποιο λόγο παιδιά στην Αμερική κατανάλωναν 200 μπανάνες εβδομαδιαίως

Το 1920 ένας γιατρός στην Αμερική είχε την ιδέα ότι τα παιδιά εώς 15 ετών πρέπει να καταναλώνουν 200 μπανάνες την...

Απόκοσμοι ήχοι από το βόρειο Σέλας ακούγονται ακόμα κι αν δεν είναι ορατό (βίντεο)

Το βόρειο σέλας είναι είναι ένα εντυπωσιακό φωτεινό ουράνιο φαινόμενο που παρατηρείται στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας και είναι ορατό στους...

Δημοσκόπηση: Θετικά κρίνουν οι πολίτες το ταξίδι Μητσοτάκη στις ΗΠΑ – «Καμπανάκι» με φόντο το κύμα ακρίβειας

Σκηνικό νέων ισορροπιών διαμορφώνεται στην πολιτική σκηνή, μέσα από τις μεταβολές που δημιουργεί τόσο το πακέτο των μέτρων κατά της ακρίβειας και της ενεργειακής...

Fuel Pass: H προϋπόθεση για παράταση στο επίδομα βενζίνης

Ανοίγει ο δρόμος για παράταση στο Fuel Pass για επίδομα βενζίνης σε δικαιούχους. Το μέτρο λήγει μέχρι τέλος Ιουνίου. Ωστόσο, ο...

Φλωρεντία: Κάλεσε την αστυνομία επειδή του φάνηκε ακριβός ο καφές

Ο καφές στην Ιταλία είναι ιερό πράγμα, πόσω μάλλον όταν ακριβαίνει και η απόλαυσή του γίνεται ένοχη. Ένας πελάτης του Ditta...