Αρχική Ελλάδα Γιατί είχαν εξαφανιστεί οι Ζητάδες – Προσπάθεια «αναβίωσης» της ιστορικής ομάδας «Ζ»

Γιατί είχαν εξαφανιστεί οι Ζητάδες – Προσπάθεια «αναβίωσης» της ιστορικής ομάδας «Ζ»

Προσπάθεια «αναβίωσης» της ομάδας «Ζ», της μακροβιότερης υπηρεσίας δικυκλιστών της Αστυνομίας, πραγματοποιείται δειλά δειλά το τελευταίο διάστημα.

Η ομάδα «Ζ» άρχισε να αποδυναμώνεται από το 2010 και μετά, ύστερα από την ίδρυση της ομάδας ΔΙ.ΑΣ., η οποία κλήθηκε να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος της αστυνόμευσης και διαχείρισης περιστατικών.

Οι «Ζητάδες», λάτρεις των δύο τροχών στο σύνολό τους, με την πάροδο του χρόνου μειώθηκαν και άρχισαν να εκτελούν καθήκοντα φυλάξεων στόχων. Μέχρι που από ένα σημείο και μετά οι «μπαρουτοκαπνισμένοι» μοτοσικλετιστές της ΕΛ.ΑΣ. έπαψαν να εκτελούν περιπολίες, καθώς οι αστυνομικοί και οι μηχανές τους δεν επαρκούσαν για να καλύψουν τομείς αστυνόμευσης της πόλης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πριν από το 2010 υπήρχαν περίπου 300 μηχανές στους δρόμους, ενώ σήμερα ο αριθμός τους δεν ξεπερνά τις 100.

Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, γίνεται μία προσπάθεια οι «Ζητάδες» να ξεκινήσουν και πάλι να εκτελούν περιπολίες στην πόλη, ενισχύοντας τα περιπολικά της Άμεσης Δράσης. Τα τελευταία βράδια 14 μηχανές (εφτά ζευγάρια) πραγματοποιούν περιπολίες στην πρωτεύουσα. Δέκα μηχανές στον τομέα που καλύπτει το κέντρο της πόλης και τέσσερις στη δυτική Αττική.

Οι νυχτερινές βάρδιες επιβεβαιώνουν την προσπάθεια που γίνεται για «αναβίωση» της ομάδας, όπως εξηγούν αστυνομικές πηγές. Το πλεονέκτημα των «Ζητάδων», όπως περιγράφουν οι ίδιες πηγές, είναι ότι μπορούν να λάβουν όλο το φάσμα των σημάτων από το επιχειρησιακό κέντρο. Λειτουργούν, δηλαδή, ακριβώς όπως τα περιπολικά της Άμεσης Δράσης, με τη διαφορά ότι φτάνουν γρηγορότερα στο συμβάν. Το μειονέκτημα είναι τα συχνότερα ατυχήματα και οι περισσότεροι τραυματισμοί αστυνομικών.

Υπενθυμίζεται ότι η  ομάδα «Ζ» ιδρύθηκε το μακρινό 1979, με απόφαση της τότε ηγεσίας της Αστυνομίας Πόλεων. Αρχικά επανδρώθηκε από αστυνομικούς της Τροχαίας Αθηνών και κατόπιν από αστυνομικούς διαφόρων υπηρεσιών που ήταν παθιασμένοι με τους δύο τροχούς και είχαν… έφεση στην οδήγηση μηχανών μεγάλου κυβισμού.

Η υπηρεσία πήρε το όνομά της από το εύηχο γράμμα της αλφαβήτου, το «Ζ», προκειμένου να έχει ένα αναγνωριστικό όνομα που θα χρησιμοποιούνταν και ως κωδικός αναγνώρισης στους ασυρμάτους.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Δεύτερη μεταμόσχευση καρδιάς χοίρου σε άνθρωπο – «Τουλάχιστον τώρα ελπίζω σε κάτι, έχω μια ευκαιρία»

Ένας 58χρονος Αμερικανός έγινε προ ημερών ο δεύτερος άνθρωπος στον οποίο μεταμοσχεύθηκε καρδιά από γενετικά τροποποιημένο χοίρο. Όπως και η πρώτη παγκοσμίως (τον Ιανουάριο του...

Η αλήθεια πίσω από το σεξουαλικό σκάνδαλο με το δελφίνι που συντάραξε τον κόσμο

Το 1990 ένας άντρας στη βορειοανατολική Αγγλία συνελήφθη επειδή σύμφωνα με μαρτυρίες, εντοπίστηκε να κακοποιεί σεξουαλικά ένα δελφίνι. Ο Άλαν...

Κτηνωδία στη Λέσβο – 62χρονος σκότωσε γάτα με καλάμι ψαρέματος

Μία ακόμα ανατριχιαστική υπόθεση κακοποίησης ζώων σημειώθηκε αυτή τη φορά στη Λέσβο, με έναν 62χρονο να σκοτώνει...

«Βόμβα» για τη φορολογία στους ελεύθερους επαγγελματίες: Ποιοι θα «τιμωρηθούν»

Μία σειρά από σενάρια εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της φοροδιαφυγής...

Χαλκίδα: «Νταής» έριχνε σε γυναίκα μπουνιές και κλωτσιές στη μέση του δρόμου

Ακόμη ένα περιστατικό γυναικείας κακοποίησης έρχεται στο φως, αυτήν τη φορά στη Χαλκίδα, με το δράστη να...