Αρχική Κόσμος Γιατί οι Σοβιετικοί δεν κατάφεραν να στείλουν κοσμοναύτες στη Σελήνη

Γιατί οι Σοβιετικοί δεν κατάφεραν να στείλουν κοσμοναύτες στη Σελήνη

Προσπάθεια «αναβίωσης» της ομάδας «Ζ», της μακροβιότερης υπηρεσίας δικυκλιστών της Αστυνομίας, πραγματοποιείται δειλά δειλά το τελευταίο διάστημα.

Η ομάδα «Ζ» άρχισε να αποδυναμώνεται από το 2010 και μετά, ύστερα από την ίδρυση της ομάδας ΔΙ.ΑΣ., η οποία κλήθηκε να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος της αστυνόμευσης και διαχείρισης περιστατικών.

Οι «Ζητάδες», λάτρεις των δύο τροχών στο σύνολό τους, με την πάροδο του χρόνου μειώθηκαν και άρχισαν να εκτελούν καθήκοντα φυλάξεων στόχων. Μέχρι που από ένα σημείο και μετά οι «μπαρουτοκαπνισμένοι» μοτοσικλετιστές της ΕΛ.ΑΣ. έπαψαν να εκτελούν περιπολίες, καθώς οι αστυνομικοί και οι μηχανές τους δεν επαρκούσαν για να καλύψουν τομείς αστυνόμευσης της πόλης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πριν από το 2010 υπήρχαν περίπου 300 μηχανές στους δρόμους, ενώ σήμερα ο αριθμός τους δεν ξεπερνά τις 100.

Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, γίνεται μία προσπάθεια οι «Ζητάδες» να ξεκινήσουν και πάλι να εκτελούν περιπολίες στην πόλη, ενισχύοντας τα περιπολικά της Άμεσης Δράσης. Τα τελευταία βράδια 14 μηχανές (εφτά ζευγάρια) πραγματοποιούν περιπολίες στην πρωτεύουσα. Δέκα μηχανές στον τομέα που καλύπτει το κέντρο της πόλης και τέσσερις στη δυτική Αττική.

Οι νυχτερινές βάρδιες επιβεβαιώνουν την προσπάθεια που γίνεται για «αναβίωση» της ομάδας, όπως εξηγούν αστυνομικές πηγές. Το πλεονέκτημα των «Ζητάδων», όπως περιγράφουν οι ίδιες πηγές, είναι ότι μπορούν να λάβουν όλο το φάσμα των σημάτων από το επιχειρησιακό κέντρο. Λειτουργούν, δηλαδή, ακριβώς όπως τα περιπολικά της Άμεσης Δράσης, με τη διαφορά ότι φτάνουν γρηγορότερα στο συμβάν. Το μειονέκτημα είναι τα συχνότερα ατυχήματα και οι περισσότεροι τραυματισμοί αστυνομικών.

Υπενθυμίζεται ότι η  ομάδα «Ζ» ιδρύθηκε το μακρινό 1979, με απόφαση της τότε ηγεσίας της Αστυνομίας Πόλεων. Αρχικά επανδρώθηκε από αστυνομικούς της Τροχαίας Αθηνών και κατόπιν από αστυνομικούς διαφόρων υπηρεσιών που ήταν παθιασμένοι με τους δύο τροχούς και είχαν… έφεση στην οδήγηση μηχανών μεγάλου κυβισμού.

Η υπηρεσία πήρε το όνομά της από το εύηχο γράμμα της αλφαβήτου, το «Ζ», προκειμένου να έχει ένα αναγνωριστικό όνομα που θα χρησιμοποιούνταν και ως κωδικός αναγνώρισης στους ασυρμάτους.

huffingtonpost.gr

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

ΕΦΚΑ εισφορές: Παράταση καταβολής ασφαλιστικών υποχρεώσεων

Παράταση αναμένεται να δοθεί από τον ΕΦΚΑ για τις εισφορές των ασφαλισμένων. Το Δ.Σ. του e-ΕΦΚΑ στην αυριανή του Συνεδρίαση αναμένεται...

Συγκλονιστική διάσωση στην Άρτα: Εγκλωβισμένος από χθες στα 1.800 μέτρα με ολικό παγετό [βίντεο]

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια του πυροσβέστη Λεωνίδα Μαγκλάρα, ο οποίος από χθες το απόγευμα ήταν εγκλωβισμένος σε δύσβατη περιοχή στο...

Ρωσία: Τα τανκς του Πούτιν που τρέμει η Δύση – Στοχεύουν στα 5 χιλιόμετρα και τρέχουν με… 90!

Η ένταση ανάμεσα σε Ρωσία και Ουκρανία είναι στο… κόκκινο με τον Βλαντιμίρ Πούτιν να διαθέτει ένα από τα ισχυρότερα όπλα...

Θλίψη στη Πτολεμαΐδα: 47χρονος πυροσβέστης πέθανε από κορωνοϊό

Τραγωδία με 47χρονο πυροσβέστη, που αφήνει πίσω του δύο ανήλικα παιδιά. Πάλεψε επί μέρες με τον κορωνοίό, αλλά η μάχη ήταν...

Απατεώνες “έφαγαν” 125 χιλιάδες ευρώ από ηλικιωμένους στο Αγρίνιο

Απατεώνες κατάφεραν να αποσπάσουν από ηλικιωμένους το ποσό των 125 χιλιάδων ευρώ μέσα σε τρία χρόνια.Συγκεκριμένα, χθες το πρωί συνελήφθη σε...