Αρχική Κόσμος Γιατί οι Σοβιετικοί δεν κατάφεραν να στείλουν κοσμοναύτες στη Σελήνη

Γιατί οι Σοβιετικοί δεν κατάφεραν να στείλουν κοσμοναύτες στη Σελήνη

Προσπάθεια «αναβίωσης» της ομάδας «Ζ», της μακροβιότερης υπηρεσίας δικυκλιστών της Αστυνομίας, πραγματοποιείται δειλά δειλά το τελευταίο διάστημα.

Η ομάδα «Ζ» άρχισε να αποδυναμώνεται από το 2010 και μετά, ύστερα από την ίδρυση της ομάδας ΔΙ.ΑΣ., η οποία κλήθηκε να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος της αστυνόμευσης και διαχείρισης περιστατικών.

Οι «Ζητάδες», λάτρεις των δύο τροχών στο σύνολό τους, με την πάροδο του χρόνου μειώθηκαν και άρχισαν να εκτελούν καθήκοντα φυλάξεων στόχων. Μέχρι που από ένα σημείο και μετά οι «μπαρουτοκαπνισμένοι» μοτοσικλετιστές της ΕΛ.ΑΣ. έπαψαν να εκτελούν περιπολίες, καθώς οι αστυνομικοί και οι μηχανές τους δεν επαρκούσαν για να καλύψουν τομείς αστυνόμευσης της πόλης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πριν από το 2010 υπήρχαν περίπου 300 μηχανές στους δρόμους, ενώ σήμερα ο αριθμός τους δεν ξεπερνά τις 100.

Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, γίνεται μία προσπάθεια οι «Ζητάδες» να ξεκινήσουν και πάλι να εκτελούν περιπολίες στην πόλη, ενισχύοντας τα περιπολικά της Άμεσης Δράσης. Τα τελευταία βράδια 14 μηχανές (εφτά ζευγάρια) πραγματοποιούν περιπολίες στην πρωτεύουσα. Δέκα μηχανές στον τομέα που καλύπτει το κέντρο της πόλης και τέσσερις στη δυτική Αττική.

Οι νυχτερινές βάρδιες επιβεβαιώνουν την προσπάθεια που γίνεται για «αναβίωση» της ομάδας, όπως εξηγούν αστυνομικές πηγές. Το πλεονέκτημα των «Ζητάδων», όπως περιγράφουν οι ίδιες πηγές, είναι ότι μπορούν να λάβουν όλο το φάσμα των σημάτων από το επιχειρησιακό κέντρο. Λειτουργούν, δηλαδή, ακριβώς όπως τα περιπολικά της Άμεσης Δράσης, με τη διαφορά ότι φτάνουν γρηγορότερα στο συμβάν. Το μειονέκτημα είναι τα συχνότερα ατυχήματα και οι περισσότεροι τραυματισμοί αστυνομικών.

Υπενθυμίζεται ότι η  ομάδα «Ζ» ιδρύθηκε το μακρινό 1979, με απόφαση της τότε ηγεσίας της Αστυνομίας Πόλεων. Αρχικά επανδρώθηκε από αστυνομικούς της Τροχαίας Αθηνών και κατόπιν από αστυνομικούς διαφόρων υπηρεσιών που ήταν παθιασμένοι με τους δύο τροχούς και είχαν… έφεση στην οδήγηση μηχανών μεγάλου κυβισμού.

Η υπηρεσία πήρε το όνομά της από το εύηχο γράμμα της αλφαβήτου, το «Ζ», προκειμένου να έχει ένα αναγνωριστικό όνομα που θα χρησιμοποιούνταν και ως κωδικός αναγνώρισης στους ασυρμάτους.

huffingtonpost.gr

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Δεκαπενταύγουστος στην Κέρκυρα: Οι επιτάφιοι της Παναγιάς

Παραμονή του Δεκαπενταύγουστου στην Κέρκυρα το νησί «βυθίζεται» σε απόλυτη κατάνυξη. Οι καμπάνες των εκκλησιών χτυπούν καθ’ όλη τη διάρκεια της...

Deutsche Welle: Ο Έλληνας με τα σπασμένα φρένα και τα κυπραίικα… καρπούζια – Πιάστηκε στη Γερμανία

Τι συνέβη όταν ένας Έλληνας, οδηγός φορτηγού, ανέλαβε να μεταφέρει καρπούζια από την Κύπρο στην Ολλανδία, μέσω Γερμανίας.Ένα ενημερωτικό ρεπορτάζ για...

Πάτμος και Λειψοί οι τουριστικοί προορισμοί που ξεχωρίζουν για τα θρησκευτικά προσκυνήματα

Τουριστικοί προορισμοί που ξεχωρίζουν για τα θρησκευτικά προσκυνήματα τους αποτελούν πόλο έλξης την καλοκαιρινή περίοδο σε όλη την νησιωτική Ελλάδα. Μπορεί...

Κοζάνη: 46χρονος πέθανε ξαφνικά σε πανηγύρι – Θρήνος στο χωριό

Όπως μεταδίδει το kozanimedia.gr ο άνδρας είχε χάσει τις αισθήσεις του και δύο γνωστοί γιατροί στην περιοχή προσπάθησαν να τον επαναφέρουν...

Φορολογικές δηλώσεις: Αυξημένα εισοδήματα δήλωσαν φέτος οι περισσότεροι πολίτες

Σχεδόν δύο εβδομάδες πριν από την λήξη της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων οι φορολογούμενοι δείχνουν να είναι συνεπείς με τις...