Αρχική Ελλάδα Γκαζοζέν -Αυτή ήταν η φθηνή «βενζίνη» των Ελλήνων στα χρόνια της κατοχής

Γκαζοζέν -Αυτή ήταν η φθηνή «βενζίνη» των Ελλήνων στα χρόνια της κατοχής

Το περίφημο γκαζοζέν αποτέλεσε την λύση κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής και στα χρόνια που ακολούθησαν μετά την απελευθέρωση, μιας και η αυτοκίνηση αποτελούσε πολυτέλεια όχι μόνον εξαιτίας της φτώχειας, αλλά και της έλλειψης υγρών καυσίμων στην αγορά.

Η αναζήτηση μιας φθηνής καύσιμης ύλης κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής δεν ήταν μια εύκολη υπόθεση, καθώς ακόμα και εκείνοι που διέθεταν κάποιο λειτουργικό τετράτροχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν είχαν τη δυνατότητα να προμηθευτούν καύσιμα ώστε να το θέσουν σε λειτουργία.

Μία από τις λύσεις που εφαρμόστηκαν ακόμα και μετά την αποχώρηση των γερμανικών στρατευμάτων από το ελληνικό έδαφος, ήταν το περίφημο γκαζοζέν. Ένα σύστημα πυρόλυσης το οποίο βρισκόταν τοποθετημένο στο πίσω τμήμα του οχήματος και φρόντιζε για την παραγωγή ενός αέριου καυσίμου καίγοντας επί της ουσίας ξύλο.

Gazozen 2

Το γκαζοζέν αποτελούταν από ένα μεταλλικό καζάνι μέσα στο οποίο τοποθετούνταν τα ξύλα. Το καζάνι αυτό θερμαινόταν με την καύση άλλων ξύλων και από αυτή τη διαδικασία της πυρόλυσης, δηλαδή της χημικής διάσπασης του οργανικού υλικού απουσία οξυγόνου, παραγόταν το αέριο καύσιμο το οποίο συγκεντρωνόταν σε μια δεύτερη δεξαμενή πριν καταλήξει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η απόδοση του τελευταίου περιοριζόταν και μάλιστα σημαντικά, ωστόσο, χωρίς σημαντικές μετατροπές τα οχήματα της εποχής είχα την ικανότητα να παραμείνουν σε κίνηση παρά τη δραματική έλλειψη των υγρών καυσίμων.

Gazozen 3

Πέρα από τη μειωμένη απόδοση, ανάμεσα στα μειονεκτήματα του γκαζοζέν ήταν ο χρόνος που απαιτούνταν ώστε η διαδικασία της πυρόλυσης να παράξει την απαραίτητη ποσότητα αέριου καυσίμου, η χαρακτηριστική οσμή, ο έντονος θόρυβος και φυσικά ο καπνός που συνόδευε τα οχήματα που διέθεταν το συγκεκριμένο συστήματος.

Το γκαζοζέν πρόσφερε λύσεις κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής και τα πρώτα χρόνια μετά την απελευθέρωση, κατά τη διάρκεια των οποίων ο αριθμός των λειτουργικών οχημάτων ήταν ούτως ή άλλως εξαιρετικά μικρός.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Μπακαλιάρος σκορδαλιά: Γιατί έχει συνδεθεί με την 25η Μαρτίου

Υπάρχουν διάφορες θεωρίες για τον λόγο που ο μπακαλιάρος σκορδαλιά είναι τόσο δημοφιλής, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά οι περισσότεροι συμφωνούν ότι ο μπακαλιάρος σκορδαλιά...

Δάνεια: Πόσο επιβαρύνει τους δανειολήπτες η νέα αύξηση των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας

Σε απόγνωση βρίσκονται οι δανειολήπτες μετά την νέα αύξηση των επιτοκίων που έχει επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τον μηνιαίο τους προϋπολογισμό.Όσο τυπικοί...

Ρόμπερτ Μενέντεζ: Η Τουρκία δεν αξίζει να αγοράσει τα F-16

Νέα σκληρή επίθεση κατά της Τουρκίας εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων της αμερικανικής Γερουσίας, Ρόμπερτ Μενέντεζ. Η νέα επίθεση...

Πού ψηφίζω στις εκλογές 2023 – Δες ΕΔΩ στο gov.gr

Με βάση τις αιτήσεις που θα υποβληθούν, καταρτίζονται ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι και ψηφίζετεΔείτε πού ψηφίζετε στις εκλογές 2023 μέσα από την...

ΚΟΚ: Γιατί δεν πρέπει να γεμίζουμε μέχρι πάνω το πορτ-μπαγκάζ

Πολλοί οδηγοί, ειδικά όταν ετοιμάζονται για ένα μεγάλο ταξίδι, γεμίζουν ασφυκτικά το πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου, αρκετές φορές έως την οροφή, στην προσπάθειά...