Η ταινία “Anora” παρουσιάζει μια σχετικά άγνωστη Μάικι Μάντισον, η οποία υποδύεται την Ανι, μια νεαρή σεξεργάτρια από το Μπρούκλιν. Η ζωή της αλλάζει ριζικά όταν γνωρίζει και παντρεύεται αυθόρμητα τον γιο ενός Ρώσου ολιγάρχη. Παρά την αρχική εντύπωση ότι έχει βρει την «καλή» τύχη, η κατάσταση περιπλέκεται όταν οι γονείς του γαμπρού ταξιδεύουν από τη Ρωσία για να ανατρέψουν τον γάμο.
Ο Σον Μπέικερ μετατρέπει μια απλή ιστορία σε οξεία παρατήρηση των κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων, διατηρώντας παράλληλα τη λυτρωτική διάσταση του παραμυθιού. Η Ανι βιώνει αρχικά μια ζωή γεμάτη πολυτέλεια και εκπλήξεις, που είναι στην ουσία μια προσωποποίηση του ονείρου της Gen Z, η οποία αναζητά εύκολους τρόπους πλουτισμού σε έναν κόσμο που σπάνια ανταμείβει τη σκληρή εργασία.
Η προσγείωση στην πραγματικότητα είναι αναπόφευκτη, καθώς οι γονείς του γαμπρού εισβάλλουν, αλλά ακόμη και τότε ο Μπέικερ αποφεύγει να εξελίξει την ταινία σε δράμα ή θρίλερ, προσφέροντας ασταμάτητες κωμικές σκηνές που κρατούν τον θεατή σε εγρήγορση. Η σκηνοθεσία του είναι σφιχτή και με γρήγορο ρυθμό, προσεγγίζοντας την κοινωνική πραγματικότητα με εκλεπτυσμένο χιούμορ.
Η ταινία κλείνει με μια απροσδόκητα «ήσυχη» σκηνή, η οποία προσφέρει μια γλυκόπικρη αίσθηση και ολοκληρώνει ένα απολαυστικό αποτέλεσμα. Ο Σον Μπέικερ καταφέρνει να αναδείξει τους άγνωστους πρωταγωνιστές της αμερικανικής εργατικής τάξης χωρίς να τους αγιοποιεί ή να τους καταδικάζει, επιβεβαιώνοντας έτσι τη θέση του στην κορυφή της ανεξάρτητης κινηματογραφίας.
Πηγή: kathimerini.gr