Αρχική Κόσμος Κόφτης ταχύτητας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα

Κόφτης ταχύτητας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα

Η αντίστροφη μέτρηση σχετικά με την τοποθέτηση συστημάτων του περιορισμού ταχύτητας όλων των νεών αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στην Ε.Ε. από το 2022 έχει ήδη ξεκινήσει πριν από δύο χρόνια.

Το τελευταίο διάστημα ίσως να έχετε ακούσει για διάφορους κατασκευαστές -όπως είναι η Renault ή η Volvo με κόφτη στα 180 χλμ./ώρα- και την ανακοίνωση της για περιοριστές στην τελική ταχύτητα όλων των μοντέλων τους. Με στόχο την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που οφείλονται στην υπερβολική ταχύτητα.

Βέβαια, τα πράγματα δεν έχουν ακριβώς έτσι αφού «υπερβολική ταχύτητα» δεν είναι μόνο αυτή που βρίσκεται κοντά στην τελική ενός αυτοκινήτου. Για παράδειγμα μία ταχύτητα στα 130 χλμ./ώρα θεωρείται φυσιολογική σε έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο, αλλά υπερβολική σε έναν επαρχιακό δρόμο. Για αυτό το λόγο ο κόφτης στον οποία αναφερόμαστε δεν θα αφορά στην τελική αλλά θα είναι ένας εξελιγμένος περιοριστής που θα επιτρέπει την μέγιστη ταχύτητα ανάλογα με τον περιβάλλον κίνησης.

Ωστόσο, ο περιοριστής ταχύτητας δεν είναι κάτι καινούργιο αφού ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση σε συνεργασία με διάφορους φορείς για την οδική ασφάλεια έχει ήδη ανακοινώσει από το 2019 την πρόθεση της να μπει «κόφτης» σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν από το 2022. Η εισήγηση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών είναι ο περιοριστής να είναι υποχρεωτικός, αλλά με κάποια κριτήρια θα εξαιρούνται ορισμένα μοντέλα επιδόσεων

Τεχνικά ο περιοριστής ταχύτητας θα λαμβάνει δεδομένα από μια κάμερα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας και σε συνδυασμό με το γνωστό GPS θα φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να μην υπερβαίνει το όριο της τελικής ταχύτητας (που μάλλον θα είναι τα 180 χλμ./ώρα). Ο περιοριστής δεν θα επεμβαίνει στα φρένα, αλλά στην διαχείριση του κινητήρα διακόπτοντας προσωρινά ή προσαρμόζοντας ανάλογα τον ψεκασμό καυσίμου (ή αν προτιμάτε την ροή ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα).

Εδώ να πούμε πως το αρχικό πλάνο της ΕΕ σχετικά με το σύστημα που ονομάζεται ISA (Intelligent Speed Assistance) προβλέπει μια σχετική ελευθερία. Για παράδειγμα, αν ο οδηγός επιμένει και κρατά πατημένο το γκάζι, τότε ο περιοριστής θα παρακάμπτεται αλλά στη συνέχεια θα ενεργοποιείται ένα έντονο οπτικό-ακουστικό σήμα που θα υπενθυμίζει στον οδηγό ότι κινείται υπερβολικά γρήγορα και παρανομεί.

Μα, θα πείτε, δεν παρανομεί ούτως ή άλλως αφού θα οδηγεί πολύ πάνω από το όριο ταχύτητας; Τελικά τα όρια ταχύτητας υπάρχουν απλά και μόνο για να παραβιάζονται και να προκύπτουν τα σχετικά πρόστιμα; Γιατί σε κάθε χώρα τα αυτοκίνητα να μην έχουν «κόφτη» ανάλογα με το ισχύον επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας; Διότι πολύ απλά υπάρχει κάτι που λέγεται ελευθερία της επιλογής και υπευθυνότητα. Και για αυτό το καλύτερο σας το άφησα για το τέλος: ο περιοριστής ISA που θα υπάρχει από τον Μάιο του 2022 σε κάθε νέο αυτοκίνητο που θα παίρνει έγκριση τύπου θα έχει διακόπτη on/off. Τουλάχιστον, στην αρχή…

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Βίντεο-σοκ: Αστυνομικοί κλείνουν άνδρα σε πορτμπαγκάζ μαζί με καπνογόνο – Νεκρός ο 38χρονος

Ο θάνατος ενός άνδρα, ο οποίος πέθανε από ασφυξία αφού τον έκλεισαν στο πορτ-μπαγκάζ ενός περιπολικού, απ’ όπου αναδιδόταν πυκνός καπνός,...

Γιώργος Μπαμπινιώτης: Οργή για το «Turkaegean» της τουριστικής καμπάνιας της Άγκυρας!

Δείτε την οργισμένη ανάρτησηΈξαλλος με τους Τούρκους εμφανίζεται ο καθηγητής γλωσσολογίας Γιώργος Μπαμπινιώτης αναφορικά με την πρόσφατη τουριστική καμπάνια της Άγκυρας, όπου χρησιμοποιείται ο «Turkaegean».Ο...

Πώς θα αποφύγουμε το «χειρόφρενο» στις μετακινήσεις το καλοκαίρι

Τον σκόπελο της ακρίβειας και των μειωμένων εσόδων από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης καλείται να ξεπεράσει η κυβέρνηση. Οι συνεχόμενες ανατιμήσεις στην τιμή των...

Δήμος Βερύκιος: Πού το πάει η Τουρκία

Η Τουρκία, με την ανατολίτικη συμπεριφορά της ενίοτε γίνεται εκδικητική και το ξέρουμε! Κάθε φορά που η Άγκυρα εκνευρίζεται είτε από...