Η Βασική Γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης εκτείνεται σε 9,6 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 13 σύγχρονους σταθμούς, όπως οι σταθμοί «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», «Δημοκρατίας» και «Βενιζέλου». Το αμαξοστάσιο, έκτασης 50.000 τ.μ., περιλαμβάνει το κέντρο ελέγχου λειτουργίας και επισκευαστική βάση. Αναμένονται 254.000 επιβάτες ημερησίως, με τη διάρκεια του ταξιδιού μεταξύ των σταθμών να είναι περίπου 17 λεπτά.
Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα έχουν επίσης την ευκαιρία να δουν αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής, κυρίως στους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας». Ο σταθμός «Βενιζέλου» θεωρείται ο μεγαλύτερος αρχαιολογικός χώρος που έχει ενταχθεί σε μεγάλο τεχνικό έργο παγκοσμίως, και πολλά από τα ευρήματα θα εκτεθούν σε σταθμούς και μουσεία της πόλης.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει ένα προηγμένο αυτόματο σύστημα χωρίς οδηγό, το οποίο αναμένεται να το καθιστήσει ένα από τα πιο σύγχρονα και ασφαλή Μετρό στην Ευρώπη. Η ανησυχία για την ασφάλεια των επιβατών καλύπτεται από πολλαπλούς μηχανισμούς ελέγχου, εξασφαλίζοντας ότι κάθε δρομολόγιο τηρεί τις προδιαγραφές ασφάλειας.
Επιπλέον, οι σταθερές θύρες στις αποβάθρες προσφέρουν προστασία στους επιβάτες, περιορίζοντας την πρόσβαση στις σήραγγες. Σε περίπτωση αυξημένης επιβατικής κίνησης, το Μετρό θα έχει τη δυνατότητα να αυξάνει τη συχνότητα των δρομολογίων, καλύπτοντας τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.
Στόχος είναι, μετά την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες, με τη χρήση 57.000 λιγότερων ΙΧ οχημάτων και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, 18 αυτοματοποιημένοι συρμοί θα εξυπηρετούν τη Βασική Γραμμή, κινούμενοι χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό. Οι συρμοί θα ελέγχονται με ασύρματη μετάδοση και θα διαθέτουν προηγμένα συστήματα ασφάλειας και δυνατότητες για ροή βίντεο στο Κέντρο Ελέγχου.
Πηγή: kathimerini.gr