Διαρθρωτικές Διαφορές στο Παιχνίδι Άνω από το Φύλο στην Προσχολική Ηλικία
Τα αγόρια απολαμβάνουν περισσότερη ελευθερία να παίζουν στη φύση από τα κορίτσια, κάτι που παρατηρείται ήδη από την ηλικία των δύο ετών. Αυτή η διαπίστωση προέρχεται από μια εθνική μελέτη σχετικά με το παιχνίδι κατά την προσχολική ηλικία στη Βρετανία, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην εφημερίδα The Guardian. Η έρευνα διεξήχθη από μια ομάδα καθηγητών και φοιτητών από τα Πανεπιστήμια του Εξετερ και του Κέμπριτζ, οι οποίοι μίλησαν με πάνω από 1.100 γονείς και φροντιστές παιδιών ηλικίας δύο έως τεσσάρων ετών σε Αγγλία, Σκωτία και Ουαλλία.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα κορίτσια περνούν λιγότερο χρόνο παίζοντας σε εξωτερικούς χώρους και αυτό μπορεί να επηρεάσει την υγεία τους στο μέλλον. Συγκεκριμένα, μελέτησαν πόσο χρόνο επενδύουν τα παιδιά στο παιχνίδι σε διαφορετικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων παιδικών χαρών και κήπων, και βρήκαν ότι τα παιδιά περνούν περίπου τέσσερις ώρες την ημέρα παίζοντας, με περίπου μία ώρα και 45 λεπτά αυτού του χρόνου να είναι εκτός σπιτιού.

Επιπλέον, τα παιδιά που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες φαίνεται να έχουν λιγότερες ευκαιρίες για παιχνίδι έξω σε σχέση με τα λευκά παιδιά, ενώ τα αστικά κέντρα παρουσιάζουν συγκριτικά λιγότερες ευκαιρίες παιχνιδιού στη φύση από τις αγροτικές περιοχές. Η μελέτη αναφέρει ότι αυτές οι ανισότητες, ακόμη και σε νεαρή ηλικία, μπορεί να εντείνουν τις υπάρχουσες κοινωνικές και υγειονομικές ανισότητες.

Η δρ Κάθριν Χέσκεθ, μία από τις επικεφαλής της έρευνας, εξέφρασε την ανησυχία της για τις διαφορές στον χρόνο παιχνιδιού μεταξύ αγοριών και κοριτσιών από τόσο νωρίς, υποστηρίζοντας ότι αυτά τα κορίτσια μπορεί να αναλάβουν κοινωνικούς ρόλους που θα περιορίσουν περαιτέρω την επαφή τους με τη φύση καθώς μεγαλώνουν.

Μια προηγούμενη έρευνα του 2012 είχε δείξει μια σημαντική μείωση στην ελευθερία των παιδιών να παίζουν έξω χωρίς επιτήρηση από γενιά σε γενιά, και ότι εκείνα που έπαιζαν περισσότερο σε εξωτερικούς χώρους παρουσίαζαν λιγότερα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης. Η καθηγήτρια Χέλεν Ντοντ τόνισε τη σημασία του παιχνιδιού στη φύση για τη σύνδεση των παιδιών με το περιβάλλον τους και την ανάπτυξη στρατηγικών διαχείρισης του άγχους.

Πηγή: kathimerini.gr