Αρχική Ελλάδα Lockdown – Λινού: Πώς φτάσαμε στην έκρηξη κρουσμάτων κορονοϊού στην Αττική

Lockdown – Λινού: Πώς φτάσαμε στην έκρηξη κρουσμάτων κορονοϊού στην Αττική

Πώς οδηγήθηκε σε τρίτο lockdown η Αττική σύμφωνα με την καθηγήτρια Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η καθηγήτρια Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθηνά Λινού, κλήθηκε να εξηγήσει πώς έφτασε η κατάσταση ως εδώ και από το πρωί του Σαββάτου και συγκεκριμένα από τις 06:00, η Αττική ανήκει πλέον στις κόκκινες περιοχές της χώρας λόγω των κρουσμάτων κορονοϊού και τόνισε, μεταξύ άλλων, ξανά το γεγονός ότι δεν είχαν παρθεί κεντρικά μέτρα. Μιλώντας στο Open και τη Φαίη Μαυραγάνη ανέφερε ότι «ήταν αναμενόμενο να αυξηθούν τα κρούσματα διότι κεντρικά μέτρα δεν είχαν παρθεί. Ενώ υπήρχε η τηλεργασία για το 50% των εργαζομένων, ελάχιστα εφαρμόστηκε και η εμπειρία μου ήταν ότι δεν είχε εφαρμοστεί καν στον δημόσιο τομέα και αυτό δείχνει μια άγνοια».

Επίσης, σύμφωνα με την κ.Λινού στις συγκοινωνίες δεν πάρθηκαν μέτρα και τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων δεν έγιναν σε μεγάλο βαθμό, όπως για παράδειγμα τα τεστ στους εκπαιδευτικούς. Η ίδια υπογράμμισε ότι είναι θετικό το ότι δεν ανοίγουν τα λύκεια στις κόκκινες περιοχές και αυτό θα πρέπει να εξετάζεται κάθε εβδομάδα. «Είναι απαραίτητο να αυξηθούν τα τεστ μεταξύ των εκπαιδευτικών που εξ’ ανάγκης βλέπουν πολλά παιδιά. Υπάρχουν χώροι που δεν αξιοποιούνται όπως θέατρα, χώροι του δήμου που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Στις οικογένειες, πρέπει να θυμηθούμε την κατάσταση στο πρώτο κύμα που καθαρίζαμε ακόμη και τις σακούλες των τροφίμων» τόνισε η κ. Λινού.

Σχολιάζοντας τη μεταδοτικότητα του ιού στα παιδιά είπε: «Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά μεταδίδουν τον ιό στο ¼ δηλαδή πολύ λιγότερο και το ίδιο ισχύει και για τη μετάδοση από τα παιδιά προς τους ενήλικες. Είναι σημαντικό να ελέγχονται οι εκπαιδευτικοί και για τη δημιουργία εστιών μέσα στα σχολεία. Ό,τι ισχύει για τα λύκεια θα έπρεπε να ισχύει και για τα φροντιστήρια. Υπάρχουν μελέτες που έδειξαν ότι όταν τα παιδιά δεν πάνε στο σχολείο, υπάρχει κίνδυνος να έρθουν σε επαφή με άλλον πληθυσμό και η διασπορά να είναι μεγαλύτερη. Η προσέλευση εκ περιτροπής θα ωφελούσε και η διασπορά σε μεγαλύτερες τάξεις των μαθητών θα ωφελούσε. Έχουμε θέματα ανισότητας, υπάρχει επιβάρυνση σε φτωχότερες γειτονιές, όμως κάθε κρούσμα που αποφεύγουμε είναι ωφέλιμο».

«Δεν είμαι σίγουρος ότι ήταν σωστή κίνηση να ανοίξουν τα λύκεια» σημείωσε ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος. Όσον αφορά στους εμβολιασμούς ανέφερε ότι προχωρούν με αργό ρυθμό, αλλά θα αναπληρωθεί η καθυστέρηση με την ένταξη και των πέντε εμβολίων που αναμένονται. «Στόχος είναι μέχρι τέλος Ιουνίου να έχει εμβολιαστεί μεγάλο μέρος πληθυσμού. Όταν έρθουν τα εμβόλια, θα πρέπει να αυξήσουμε τον ρυθμό εμβολιασμού. Παραμένουμε εντός στόχου. Σε έναν μήνα θα αρχίσουμε να βλέπουμε διαφορά, θα αρχίσουν να αποκτούν ανοσία οι ηλικιωμένοι», ανέφερε.

ethnos.gr

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Αλαμπάμα: Αναβλήθηκε η εκτέλεση της θανατικής ποινής του Άλαν Μίλερ γιατί δεν του βρήκαν φλέβα

Αξιωματούχοι στην Αλαμπάμα σταμάτησαν τις διαδικασίες υποβολής σε θανατική ποινή του βαρυποινήτη Άλαν Μίλερ σε φυλακή της Πολιτείας επειδή δεν μπορούσαν...

Προκλητικός Ακάρ: Αν ο Έλληνες συνεχίσουν έτσι, θα τους φανεί χρήσιμο να ξέρουν να κολυμπούν

«Νομίζουμε πως ξέχασαν να κολυμπούν όταν είδαμε την προκλητική τους στάση τελευταία. Αν συνεχίσουν με αυτή τη νοοτροπία, το να ξέρουν...

Αποτρόπαιες εικόνες: Ασυνείδητοι κατέστρεψαν μνήματα στο νεκροταφείο του Αλιβερίου

Μάρτυρες μιας αποτρόπαιας εικόνας έγιναν πολίτες του Αλιβερίου, καθώς άγνωστοι προκάλεσαν καταστροφές στον χώρο του κοιμητηρίου για δεύτερη φόρα μέσα σε...

MyTEKA: Τι είναι ο «ατομικός μου κουμπαράς» – Αναλυτικά η διαδικασία

Πώς λειτουργεί το Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Το νέο ταμείο επικουρικής ασφάλισης είναι μια καινοτόμος εφαρμογή που παρέχει εξατομικευμένη πληροφόρηση...

Το Κρητικό χωριό-φάντασμα που κρέμεται στο χείλος του γκρεμού

Υπάρχουν ελληνικά χωριά μικρά, χωριά μεγάλα, άλλα πιο γνωστά και άλλα λιγότερο. Κάποια από αυτά έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ξεχωρίζουν γι’...