Αρχική Ελλάδα Lockdown – Λινού: Πώς φτάσαμε στην έκρηξη κρουσμάτων κορονοϊού στην Αττική

Lockdown – Λινού: Πώς φτάσαμε στην έκρηξη κρουσμάτων κορονοϊού στην Αττική

Πώς οδηγήθηκε σε τρίτο lockdown η Αττική σύμφωνα με την καθηγήτρια Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η καθηγήτρια Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθηνά Λινού, κλήθηκε να εξηγήσει πώς έφτασε η κατάσταση ως εδώ και από το πρωί του Σαββάτου και συγκεκριμένα από τις 06:00, η Αττική ανήκει πλέον στις κόκκινες περιοχές της χώρας λόγω των κρουσμάτων κορονοϊού και τόνισε, μεταξύ άλλων, ξανά το γεγονός ότι δεν είχαν παρθεί κεντρικά μέτρα. Μιλώντας στο Open και τη Φαίη Μαυραγάνη ανέφερε ότι «ήταν αναμενόμενο να αυξηθούν τα κρούσματα διότι κεντρικά μέτρα δεν είχαν παρθεί. Ενώ υπήρχε η τηλεργασία για το 50% των εργαζομένων, ελάχιστα εφαρμόστηκε και η εμπειρία μου ήταν ότι δεν είχε εφαρμοστεί καν στον δημόσιο τομέα και αυτό δείχνει μια άγνοια».

Επίσης, σύμφωνα με την κ.Λινού στις συγκοινωνίες δεν πάρθηκαν μέτρα και τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων δεν έγιναν σε μεγάλο βαθμό, όπως για παράδειγμα τα τεστ στους εκπαιδευτικούς. Η ίδια υπογράμμισε ότι είναι θετικό το ότι δεν ανοίγουν τα λύκεια στις κόκκινες περιοχές και αυτό θα πρέπει να εξετάζεται κάθε εβδομάδα. «Είναι απαραίτητο να αυξηθούν τα τεστ μεταξύ των εκπαιδευτικών που εξ’ ανάγκης βλέπουν πολλά παιδιά. Υπάρχουν χώροι που δεν αξιοποιούνται όπως θέατρα, χώροι του δήμου που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Στις οικογένειες, πρέπει να θυμηθούμε την κατάσταση στο πρώτο κύμα που καθαρίζαμε ακόμη και τις σακούλες των τροφίμων» τόνισε η κ. Λινού.

Σχολιάζοντας τη μεταδοτικότητα του ιού στα παιδιά είπε: «Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά μεταδίδουν τον ιό στο ¼ δηλαδή πολύ λιγότερο και το ίδιο ισχύει και για τη μετάδοση από τα παιδιά προς τους ενήλικες. Είναι σημαντικό να ελέγχονται οι εκπαιδευτικοί και για τη δημιουργία εστιών μέσα στα σχολεία. Ό,τι ισχύει για τα λύκεια θα έπρεπε να ισχύει και για τα φροντιστήρια. Υπάρχουν μελέτες που έδειξαν ότι όταν τα παιδιά δεν πάνε στο σχολείο, υπάρχει κίνδυνος να έρθουν σε επαφή με άλλον πληθυσμό και η διασπορά να είναι μεγαλύτερη. Η προσέλευση εκ περιτροπής θα ωφελούσε και η διασπορά σε μεγαλύτερες τάξεις των μαθητών θα ωφελούσε. Έχουμε θέματα ανισότητας, υπάρχει επιβάρυνση σε φτωχότερες γειτονιές, όμως κάθε κρούσμα που αποφεύγουμε είναι ωφέλιμο».

«Δεν είμαι σίγουρος ότι ήταν σωστή κίνηση να ανοίξουν τα λύκεια» σημείωσε ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος. Όσον αφορά στους εμβολιασμούς ανέφερε ότι προχωρούν με αργό ρυθμό, αλλά θα αναπληρωθεί η καθυστέρηση με την ένταξη και των πέντε εμβολίων που αναμένονται. «Στόχος είναι μέχρι τέλος Ιουνίου να έχει εμβολιαστεί μεγάλο μέρος πληθυσμού. Όταν έρθουν τα εμβόλια, θα πρέπει να αυξήσουμε τον ρυθμό εμβολιασμού. Παραμένουμε εντός στόχου. Σε έναν μήνα θα αρχίσουμε να βλέπουμε διαφορά, θα αρχίσουν να αποκτούν ανοσία οι ηλικιωμένοι», ανέφερε.

ethnos.gr

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Επίδομα 200 ευρώ: Ποιοι οι δικαιούχοι, οι τέσσερις προϋποθέσεις

Το επίδομα καταβάλλεται για έναν χρόνο σε δικαιούχους οι οποίοι πρέπει να «καλύπτουν» τέσσερις προϋποθέσεις Επίδομα 200 ευρώ παρέχεται από τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ)...

Τρομακτικό βίντεο: Αλιγάτορας επιτέθηκε σε ζευγάρι που ήταν μέσα σε αμαξάκι του γκολφ

Ένα ζευγάρι από τη Φλόριντα δέχθηκε επίθεση από έναν αλιγάτορα ενώ επέβαινε σε ένα αμαξάκι του γκολφ, όπως φαίνεται...

Στην Αθήνα το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο

Μετά την άφιξη του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου της Yutong, πλέον αναμένονται και τα υπόλοιπα που θα ενταχθούν στον στόλο...

Πώς δρούσε η σπείρα των «ριφιφί» στην Θεσσαλονίκη – Είχαν «ρημάξει» τα καταστήματα

Τρεις άνδρες και μια γυναίκα κρίθηκαν ένοχοι για διακεκριμένες και απλές κλοπές, για συνέργεια στις προηγούμενες πράξεις, για απόπειρα...

Αντικειμενικές αξίες: Πόσες εκτός σχεδίου περιοχές μπαίνουν στο σύστημα

«Άνθρακας» θα είναι τελικά ο «θησαυρός» για 155 δήμους της επικράτειας όσον αφορά στην έκβαση της ένστασης που έχουν υποβάλει στο υπουργείο Οικονομικών, κατά...