Αρχική Οικονομία Μειώθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο τροφίμων τον Δεκέμβριο

Μειώθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο τροφίμων τον Δεκέμβριο

Με απώλειες έκλεισε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο τροφίμων τον Δεκέμβριο, ως αποτέλεσμα της αύξησης των κρουσμάτων λόγω Όμικρον και των περιορισμών στις κοινωνικές επαφές στο διάστημα των εορτών των Χριστουγέννων.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις που πραγματοποίησε η NielsenIQ και αφορούν τις πωλήσεις σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, εξαιρουμένων των νησιών, οι πωλήσεις ήταν μειωμένες τον περασμένο Δεκέμβριο κατά 1%, σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2020, έναν μήνα με ιδιαίτερη βαρύτητα για κλάδο καθώς κατά τη διάρκεια αυτού πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου του λιανεμπορίου τροφίμων.

Ακόμη πιο έντονη ήταν η πτώση στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (-2,4%), γεγονός που αποδίδεται στη χαμηλότερη του αναμενόμενου ζήτηση στην κατηγορία των Τροφίμων και Ποτών.

Για όλες τις εβδομάδες του Δεκεμβρίου τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα, στην οποία σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 5,1%. Κάτι που αιτιολογείται κυρίως από το γεγονός ότι η φετινή εβδομάδα είχε μία επιπλέον ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, τα προϊόντα Bazaar σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο 14,9%, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου όπου κορυφώνεται η καταναλωτική ζήτηση, η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%. Αντιθέτως, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα υποχώρησαν κατά 0,9% για το σύνολο του μήνα.

Αναφορικά με τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +19,5%, υπερδιπλάσιο από αυτόν που σημείωσαν για το σύνολο του έτους, ενώ πολύ καλή ήταν και η απόδοση της κατηγορίας του Τσαγιού και των Αφεψημάτων (+9,8%).

Πτωτικά κινήθηκαν και ορισμένα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, όπως είναι οι βαφές μαλλιών και τα καλλυντικά που μειώθηκαν κατά 20,8% και 35,9% αντίστοιχα. Μια πτώση που εξηγείται από το γεγονός ότι τον περασμένο Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020, γεγονός που έστρεψε τους καταναλωτές σε κομμωτήρια και ινστιτούτα αισθητικής για την προσωπική τους περιποίηση και περιόρισε τις αγορές από τα σουπερμάρκετ.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Fuel Pass: Στο τραπέζι 3μηνη παράταση και αύξηση στο επίδομα

Με την ακρίβεια να «καλπάζει» και τις τιμές της βενζίνης να ανεβαίνουν όλο και πιο ψηλά, η κυβέρνηση εξετάζει την παράταση...

Ισπανία – Γίνεται νόμος: Οποιαδήποτε σεξουαλική πράξη χωρίς συναίνεση είναι βιασμός

Την έγκριση της κάτω Βουλής, του αντίστοιχου Κογκρέσου της Ισπανίας, έλαβε το νομοσχέδιο που χαρακτηρίζει βιασμό οποιαδήποτε σεξουαλική πράξη χωρίς συναίνεση. Σύμφωνα με αυτό...

Κρήτη: Μαθητής μπήκε σε δημοτικό σχολείο με μισό κιλό χασίς!

Ένας μαθητής λυκείου, 17 ετών και ένας φίλος του 22 ετών, οδηγήθηκαν σήμερα ενώπιον του Εισαγγελέα, καθώς σύμφωνα με το cretalive.gr,...

Ρήτρα αναπροσαρμογής: Πάροχος ρεύματος επέστρεψε σε καταναλωτή 1.000 ευρώ!

Η αγανάκτηση και η οργή των καταναλωτών για τους υπερφουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος φαίνεται ότι έχουν κάνει πιο διαλλακτικούς αρκετούς παρόχους.Έτσι εκτός...

Νέα λίστα οφειλετών του ΕΦΚΑ στις 30 Ιουνίου -Στα 43 δισ. τα χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τη δημοσιοποίηση της επικαιροποιημένης λίστας όσων χρωστάνε πάνω από 150.000 ευρώ στον ΕΦΚΑ.Σύμφωνα με τη σχετική...