Αρχική Οικονομία Μειώθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο τροφίμων τον Δεκέμβριο

Μειώθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο τροφίμων τον Δεκέμβριο

Με απώλειες έκλεισε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο τροφίμων τον Δεκέμβριο, ως αποτέλεσμα της αύξησης των κρουσμάτων λόγω Όμικρον και των περιορισμών στις κοινωνικές επαφές στο διάστημα των εορτών των Χριστουγέννων.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις που πραγματοποίησε η NielsenIQ και αφορούν τις πωλήσεις σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, εξαιρουμένων των νησιών, οι πωλήσεις ήταν μειωμένες τον περασμένο Δεκέμβριο κατά 1%, σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2020, έναν μήνα με ιδιαίτερη βαρύτητα για κλάδο καθώς κατά τη διάρκεια αυτού πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου του λιανεμπορίου τροφίμων.

Ακόμη πιο έντονη ήταν η πτώση στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (-2,4%), γεγονός που αποδίδεται στη χαμηλότερη του αναμενόμενου ζήτηση στην κατηγορία των Τροφίμων και Ποτών.

Για όλες τις εβδομάδες του Δεκεμβρίου τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα, στην οποία σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 5,1%. Κάτι που αιτιολογείται κυρίως από το γεγονός ότι η φετινή εβδομάδα είχε μία επιπλέον ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, τα προϊόντα Bazaar σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο 14,9%, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου όπου κορυφώνεται η καταναλωτική ζήτηση, η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%. Αντιθέτως, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα υποχώρησαν κατά 0,9% για το σύνολο του μήνα.

Αναφορικά με τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +19,5%, υπερδιπλάσιο από αυτόν που σημείωσαν για το σύνολο του έτους, ενώ πολύ καλή ήταν και η απόδοση της κατηγορίας του Τσαγιού και των Αφεψημάτων (+9,8%).

Πτωτικά κινήθηκαν και ορισμένα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, όπως είναι οι βαφές μαλλιών και τα καλλυντικά που μειώθηκαν κατά 20,8% και 35,9% αντίστοιχα. Μια πτώση που εξηγείται από το γεγονός ότι τον περασμένο Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020, γεγονός που έστρεψε τους καταναλωτές σε κομμωτήρια και ινστιτούτα αισθητικής για την προσωπική τους περιποίηση και περιόρισε τις αγορές από τα σουπερμάρκετ.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Telegraph: Πώς οι αλβανικές συμμορίες ανέλαβαν το ναρκο-εμπόριο από το Εκουαδόρ ως τα Βαλκάνια

«Κάθε μέρα, μεταξύ 17:00 και 21:00, παιδιά ηλικίας 10 ετών συγκεντρώνονται στο τσιμεντένιο γήπεδο ποδοσφαίρου στη βόρεια συνοικία Πασκουάλες του Γουαγιακίλ για να μάθουν...

Τέλος το φαγητό στο αυτοκίνητο -Ποια είναι τα πρόστιμα, πότε αφαιρείται το δίπλωμα

Η απόσπαση της προσοχής ενός οδηγού, ακόμα και όταν αυτή οφείλεται στην κατανάλωση φαγητού, τιμωρείται και μάλιστα αυστηρά από τον Κώδικα...

Αντιμέτωποι με αύξηση ασφαλιστικών εισφορών οι ελεύθεροι επαγγελματίες

Αντιμέτωποι με μεγάλες αυξήσεις, της τάξης του 10% περίπου, των ασφαλιστικών τους εισφορών θα βρεθούν από την 1η Ιανουαρίου 2023 οι ελεύθεροι επαγγελματίες, εάν...

Σταλινικά ποσοστά έως 98,5% υπέρ της “ένωσης” με την Ρωσία στα “δημοψηφίσματα” στην Ουκρανία

Οι φιλορωσικές αρχές στις ουκρανικές περιφέρειες Ντονέτσκ, Λουχάνσκ, Ζαπορίζια και Χερσώνα -οι οποίες ελέγχονται εν μέρει ή εξ ολοκλήρου από τη...

Στη Θεσσαλονίκη σερβίρουν τη μεγαλύτερη πίτσα της Ελλάδας

Μια πιτσαρία στη Θεσσαλονίκη έχει καταφέρει να γίνει viral στα social media και δεν αστειεύεται καθόλου με το φαγητό.Έχουμε γράψει κατά...