Αρχική ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ Νέα έρευνα για τις ηλεκτρονικές αγορές των Ελλήνων και την απόδοση του...

Νέα έρευνα για τις ηλεκτρονικές αγορές των Ελλήνων και την απόδοση του click away την περίοδο του 2ου lock down

Mπορεί τα eshops και οι αγορές από τους καταναλωτές να καθυστέρησαν να αναπτυχθούν στην Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά πλέον η Ελληνική ηλεκτρονική αγορά έχει ανέβει ραγδαία και συναγωνίζεται στα ίσα και αυτό το κομμάτι του εμπορίου τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Μάλιστα μετά το πρώτο lock down όλο και περισσότερες επιχειρήσεις (κυρίως μικρομεσαίες), προέβησαν στην δημιουργία eshops, αφουγκράζοντας τις νέες ανάγκες που παρουσιάστηκαν στο λιανεμπόριο λόγο πανδημίας.

Πολλές μικρές επιχειρήσεις δεν προνόησαν το δεύτερο κύμα της πανδημίας μένοντας πίσω τρέχοντας να προλάβουν την κατασκευή eshop για να μπορέσουν να σώσουν ότι μπορούν έστω και την τελευταία στιγμή, ακόμα και μέσα από τα σόσιαλ μίντια για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους μέσω click away μετά και τις πρόσφατες ανακοινώσεις της κυβέρνησης όσον αφορά το εμπόριο.

Έτσι λοιπόν σύμφωνα με έρευνα του marketsales.gr, ενός χαρακτηριστικού ηλεκτρικού πολυκαταστήματος στο δεύτερο κύμα κορωνοϊού παρουσιάστηκε ακόμα περισσότερη αύξηση στις ηλεκτρονικές αγορές της τάξεως του 51% με ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία.

Αν και παραδοσιακά οι γυναίκες κατείχαν τη μερίδα του λέοντος στις ηλεκτρονικές αγορές, πλέον η πίτα είναι μοιρασμένη σε ποσοστό 49,2% γυναίκες και 50,8% ανδρικό αγοραστικό κοινό. Αυτό προέκυψε λόγο της μεγάλης αύξησης των πωλήσεων στα αθλητικά είδη, όργανα γυμναστικής και τεχνολογίας κυρίως από ανδρικό αγοραστικό κοινό, ενώ μεγάλη πτώση είχαν τα προϊόντα της κατηγορίας μόδας (παπούτσια, ρούχα, αρώματα, αξεσουάρ) όπου επί το πλείστον είναι γυναίκες το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό. Όσον αφορά τις αγορές εποχιακών και πιο συγκεκριμένα χριστουγεννιάτικα προϊόντα είχαμε πτώση -42%.

Πιο συγκεκριμένα αύξηση παρουσίασαν:
– Ηοbby – αθλητισμός 70,8%
– Τεχνολογία 55,2%
– Υγεια – ομορφιά 42,7%
– Σπίτι – Κήπος 36,3%
– Εργαλεία – Εξοπλισμός 29,8%

Οι αγορές πέρα από την αύξηση λόγο κλειστών καταστημάτων πριν την ανακοίνωση λειτουργίας των καταστημάτων με click Away, τροποποιήθηκαν λόγο των συνθηκών του δεύτερου εγκλεισμού και των καιρικών συνθηκών, εδώ βλέπουμε μία αύξηση στις πωλήσεις λευκών ειδών (σεντόνια, κουβέρτες, παπλώματα κτλ).

Οι ηλικίες 25-34 έκαναν τις περισσότερες αγορές σε ποσοστό 33,5%, ενώ ακολουθούν οι 35-44 σε ποσοστό 27,5%, 18-24 σε ποσοστό 15,5%, 45-54 σε ποσοστό 12,5%, 55-64 σε ποσοστό 5,5% και τέλος από 65+ σε ποσοστό 5,5%.

Οι αγορές ανά πόλη διαμορφώθηκαν ως εξής::1. Αθήνα 38,5%, 2. Θεσσαλονίκη 14,4%, 3. Λάρισα 8,9%, 4. Πάτρα 8,1%, 5. Ηράκλειο 7%, 6. Υπόλοιπες πόλης 23,1%.

Όσον αφορά τις αγορές με click away δεν παρουσιάστηκε ιδιαίτερη κινητικότητα, παρ’ ότι υπάρχει πλέον μεγάλη καθυστέρηση από τις εταιρείες courier λόγο φόρτου εργασίας σε βαθμό μη υπολογίσιμο για να πάρουν τα μέτρα τους για να μην μπλοκαριστεί το σύστημα. Κίνηση στο click away παρουσιάστηκε λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα και ιδιαίτερα στις 22 με 24 Δεκεμβρίου κυρίως σε παιχνίδια, αθλητικά είδη, και προϊόντα τεχνολογίας. Οι τηλεργασία είναι ο λόγος της αύξησης στις αγορές προϊόντων τεχνολογίας και των αξεσουάρ τους.

Μετά και την άφιξη του εμβολίου στην χώρα μας πρέπει να κάνουμε λίγο ακόμα υπομονή για να μπούμε σε κάποια σχετική κανονικότητα και να αρχίσουν να ρεφάρουν οι μικρές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης που πλήγηκαν πολύ λόγο των συνθηκών που επικρατούν, και παράλληλη αύξηση αγορών στις κατηγορίες μόδας, αξεσουάρ, καλλυντικών που επλήγησαν περισσότερο.

Πρέπει να διαβάσετε

Ντελιβεράς: Δούλεψα στην κακοκαιρία Ελπίς, έπεσα στα χιόνια και μου έλεγαν «δουλειά σου είναι»

Το παράπονό του για όσα βίωσε κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας Ελπίς, διατύπωσε ένας διανομέας στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι» στο...

Ουκρανία: η διπλωματία συνεχίζεται αλλά και τα στρατεύματα παρατάσσονται

Ολοένα και περισσότερο η ουκρανική κρίση εξελίσσεται σε μια συνολικότερη αντιπαράθεση ανάμεσα σε διαφορετικά μπλοκ δυνάμεων αλλά και διαφορετικές αντιλήψεις για τη συλλογική ασφάλεια...

Δεδομένα 2021: Τι αναζήτησαν οι Έλληνες στο Internet και πώς πλοηγήθηκαν

Όσο περνάει ο καιρός οι χρήστες του διαδικτύου αλλάζουν συνήθειες. Κάτι λογικό, καθώς όχι μόνο έρχονται νέες τάσεις, αλλά κάθε χρονιά κρύβει και διαφορετικές...

ΕΚΤ: Σε ιστορικό χαμηλό τα πλαστά ευρώ το 2021

Περίπου τα δύο τρίτα του συνόλου των πλαστών τραπεζογραμματίων που αποσύρθηκαν αφορούσαν τις ονομαστικές αξίες των 20 και των 50 ευρώ.Περίπου...

Αποπλάνηση ανήλικης σε ξενοδοχείο: Πώς κατάφερε να πείσει την 14χρονη να τον ακολουθήσει

Σοκ έχει προκαλέσει η σύλληψη ενός 40χρονου, ο οποίος πιάστηκε επ’ αυτοφώρω να έχει παρασύρει 14χρονη σε ξενοδοχείο ημιδιαμονής στην Ομόνοια.Οι γονείς της ανήλικης...