Αρχική Οικονομία Ο κορονοϊός έφερε νέες συνήθειες στην κατανάλωση: Έρευνα δείχνει ότι οι πολίτες...

Ο κορονοϊός έφερε νέες συνήθειες στην κατανάλωση: Έρευνα δείχνει ότι οι πολίτες επιλέγουν να ζουν με λιγότερα

Ως «φυσιολογικές» αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τις νέες συμπεριφορές που αναγκάστηκαν να αναπτύξουν από το ξεκίνημα της πανδημίας του κορονοϊού, σύμφωνα με τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας της EY.

Η κλιματική αλλαγή και η αναζήτηση ολοκληρωμένων και ικανοποιητικών εμπειριών, είναι πλέον πιο σημαντικά ζητήματα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι ομάδες των καταναλωτών που θέτουν το περιβάλλον («planet first») και τις εμπειρίες («experience first») ως προτεραιότητα, ενισχύθηκαν – από 16% στο 26%, και από 11% στο 18%, αντίστοιχα – σύμφωνα με την όγδοη έκδοση του EY Future Consumer Index. Παράλληλα, η βιωσιμότητα αποτελεί σημαντικό αγοραστικό κριτήριο για το 85% των καταναλωτών.

Ξοδεύουν λιγότερα για ό,τι είναι μη απαραίτητο αγαθό

Η παγκόσμια έρευνα της EY αποκαλύπτει ότι οι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν τις αγοραστικές τους αποφάσεις και ξοδεύουν λιγότερα για ό,τι αντιλαμβάνονται ως μη απαραίτητο αγαθό, για οικονομικούς (49%) και περιβαλλοντικούς λόγους (30%). Αυτή η τάση ενδέχεται να έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην κατανάλωση. Πράγματι, τα brands αποτελούν δευτερεύον κριτήριο για το 44% των καταναλωτών παγκοσμίως (49% για τους millennials και 47% για τη Gen Z).

Αντίστοιχα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές παγκοσμίως (41%), αισθάνονται λιγότερη πίεση να συμβαδίσουν με την τελευταία λέξη στην τεχνολογία και τα gadgets. Μόλις 27% αναφέρουν ότι αγοράζουν σήμερα περισσότερα πράγματα γιατί αυτό τους κάνει να νιώθουν πιο χαρούμενοι, ενώ 48% έχουν αντίθετη άποψη. Επιπρόσθετα, σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες παγκοσμίως (47%) δηλώνουν ότι αισθάνονται πιο άνετα με τον εαυτό τους, χωρίς να έχουν ανάγκη από προϊόντα καλλωπισμού.

Γενικότερα, η πανδημία βοήθησε τους καταναλωτές να καταλάβουν ότι μπορούν να ζήσουν με λιγότερα και να καταναλώνουν «καλύτερα»: αισθάνονται ότι έχουν περισσότερα ρούχα από όσα πραγματικά χρειάζονται (48%) και είναι πιθανότερο να επισκευάσουν, παρά να αντικαταστήσουν (53%), ό,τι χαλάει.

Ζευγάρι με σακούλες στα χέρια

Η παγκόσμια έρευνα της EY καταδεικνύει ότι οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές θα ηγηθούν των εορταστικών αγορών: 71% της Gen Z και 68% των millennials, σε σύγκριση με το 37% των baby boomers, σχεδιάζουν να συμμετέχουν στην επερχόμενη μεγάλη αγοραστική περίοδο. Παρόλα αυτά, ο τρόπος που αγοράζουν έχει αλλάξει από χρονιά σε χρονιά.

Αναζήτηση προσφορών σε φυσικά καταστήματα

Παρά το αυξημένο μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) κατά την πανδημία, πάνω από τους μισούς (51%) ερωτηθέντες θα αναζητήσουν προσφορές στα φυσικά καταστήματα – 39% περισσότεροι από πέρυσι. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτή η τάση μπορεί να εξηγηθεί από δύο παράγοντες: πέρα από το γεγονός ότι οι περιορισμοί ήρθησαν και τα καταστήματα επαναλειτούργησαν στις περισσότερες περιοχές του κόσμου, οι καταναλωτές επιλέγουν, επίσης, να αγοράσουν απευθείας από το κατάστημα, για να αποφύγουν τα αυξημένα έξοδα αποστολής και τις καθυστερήσεις που προκαλούνται από τις διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού. Πράγματι, για τους καταναλωτές που θα ψωνίσουν διαδικτυακά αυτή την εορταστική περίοδο, η πρωταρχική ανησυχία είναι τα υψηλά έξοδα αποστολής (32%), ακολουθούμενη από τη διαθεσιμότητα των προϊόντων (25%).

Η έρευνα υπογραμμίζει ότι, για να μετριαστούν αυτές οι ανησυχίες, οι εταιρείες πρέπει να επανασχεδιάσουν την εφοδιαστική τους αλυσίδα, το απόθεμά τους και τις διαδικασίες logistics, ειδικότερα καθώς η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν, αποκτά ολοένα και περισσότερη σημασία για το 57% των καταναλωτών. Δεδομένου ότι οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ πιο επιλεκτικοί όσον αφορά στο πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους, η εξάλειψη τυχόν εμποδίων και η εξασφάλιση μιας απρόσκοπτης εμπειρίας μεταξύ φυσικού και ψηφιακού κόσμου, θα είναι επιτακτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Ποιες είναι οι 10 ακριβότερες πόλεις στο κόσμο

Κάθε μήνα, όταν έρχονται οι λογαριασμοί, τα νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο αναρωτιούνται πόσο έχει ακριβύνει η ζωή. Και αυτό το...

Βομβαρδιστικό B-21 Raider: Το πρώτο πολεμικό αεροσκάφος 6ης γενιάς που αποκαλύπτεται στον κόσμο

Το νέο βομβαρδιστικό αεροσκάφος των ΗΠΑ, B-21 Raider, πρόκειται να παρουσιάσει την Παρασκευή η Northrop Grumman Corporation, σε συνεργασία με την...

Προειδοποίηση των ειδικών για την ατμόσφαιρα τον χειμώνα -Τι θα φέρει η μαζική καύση ξύλων

Η σημαντική στροφή του κόσμου στην καύση ξύλου για οικιακή θέρμανση είναι μια δυσοίωνη, αλλά ιδιαίτερα πιθανή προοπτική για τον φετινό χειμώνα, η οποία...

Επίδομα θέρμανσης: Πάνω από 940.000 οι αιτήσεις – Έως τις 21 Δεκεμβρίου η πρώτη δόση στους δικαιούχους

Περισσότεροι από 940.000 πολίτες έχουν υποβάλει, μέχρι στιγμής, αίτηση για το επίδομα θέρμανσης στη σχετική ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (www.aade.gr/mythermansi), σύμφωνα με...

Τουρκία: Με ντομάτες, αγγούρια και μελιτζάνες διαμαρτυρήθηκε βουλευτής για την ακρίβεια

Τρομερό πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζει και η γείτονα χώρα με την ακρίβεια στα τρόφιμα, μιας και οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ εκτοξεύονται...