Αρχική Οικονομία Ο κορονοϊός έφερε νέες συνήθειες στην κατανάλωση: Έρευνα δείχνει ότι οι πολίτες...

Ο κορονοϊός έφερε νέες συνήθειες στην κατανάλωση: Έρευνα δείχνει ότι οι πολίτες επιλέγουν να ζουν με λιγότερα

Ως «φυσιολογικές» αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τις νέες συμπεριφορές που αναγκάστηκαν να αναπτύξουν από το ξεκίνημα της πανδημίας του κορονοϊού, σύμφωνα με τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας της EY.

Η κλιματική αλλαγή και η αναζήτηση ολοκληρωμένων και ικανοποιητικών εμπειριών, είναι πλέον πιο σημαντικά ζητήματα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι ομάδες των καταναλωτών που θέτουν το περιβάλλον («planet first») και τις εμπειρίες («experience first») ως προτεραιότητα, ενισχύθηκαν – από 16% στο 26%, και από 11% στο 18%, αντίστοιχα – σύμφωνα με την όγδοη έκδοση του EY Future Consumer Index. Παράλληλα, η βιωσιμότητα αποτελεί σημαντικό αγοραστικό κριτήριο για το 85% των καταναλωτών.

Ξοδεύουν λιγότερα για ό,τι είναι μη απαραίτητο αγαθό

Η παγκόσμια έρευνα της EY αποκαλύπτει ότι οι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν τις αγοραστικές τους αποφάσεις και ξοδεύουν λιγότερα για ό,τι αντιλαμβάνονται ως μη απαραίτητο αγαθό, για οικονομικούς (49%) και περιβαλλοντικούς λόγους (30%). Αυτή η τάση ενδέχεται να έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην κατανάλωση. Πράγματι, τα brands αποτελούν δευτερεύον κριτήριο για το 44% των καταναλωτών παγκοσμίως (49% για τους millennials και 47% για τη Gen Z).

Αντίστοιχα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές παγκοσμίως (41%), αισθάνονται λιγότερη πίεση να συμβαδίσουν με την τελευταία λέξη στην τεχνολογία και τα gadgets. Μόλις 27% αναφέρουν ότι αγοράζουν σήμερα περισσότερα πράγματα γιατί αυτό τους κάνει να νιώθουν πιο χαρούμενοι, ενώ 48% έχουν αντίθετη άποψη. Επιπρόσθετα, σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες παγκοσμίως (47%) δηλώνουν ότι αισθάνονται πιο άνετα με τον εαυτό τους, χωρίς να έχουν ανάγκη από προϊόντα καλλωπισμού.

Γενικότερα, η πανδημία βοήθησε τους καταναλωτές να καταλάβουν ότι μπορούν να ζήσουν με λιγότερα και να καταναλώνουν «καλύτερα»: αισθάνονται ότι έχουν περισσότερα ρούχα από όσα πραγματικά χρειάζονται (48%) και είναι πιθανότερο να επισκευάσουν, παρά να αντικαταστήσουν (53%), ό,τι χαλάει.

Ζευγάρι με σακούλες στα χέρια

Η παγκόσμια έρευνα της EY καταδεικνύει ότι οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές θα ηγηθούν των εορταστικών αγορών: 71% της Gen Z και 68% των millennials, σε σύγκριση με το 37% των baby boomers, σχεδιάζουν να συμμετέχουν στην επερχόμενη μεγάλη αγοραστική περίοδο. Παρόλα αυτά, ο τρόπος που αγοράζουν έχει αλλάξει από χρονιά σε χρονιά.

Αναζήτηση προσφορών σε φυσικά καταστήματα

Παρά το αυξημένο μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) κατά την πανδημία, πάνω από τους μισούς (51%) ερωτηθέντες θα αναζητήσουν προσφορές στα φυσικά καταστήματα – 39% περισσότεροι από πέρυσι. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτή η τάση μπορεί να εξηγηθεί από δύο παράγοντες: πέρα από το γεγονός ότι οι περιορισμοί ήρθησαν και τα καταστήματα επαναλειτούργησαν στις περισσότερες περιοχές του κόσμου, οι καταναλωτές επιλέγουν, επίσης, να αγοράσουν απευθείας από το κατάστημα, για να αποφύγουν τα αυξημένα έξοδα αποστολής και τις καθυστερήσεις που προκαλούνται από τις διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού. Πράγματι, για τους καταναλωτές που θα ψωνίσουν διαδικτυακά αυτή την εορταστική περίοδο, η πρωταρχική ανησυχία είναι τα υψηλά έξοδα αποστολής (32%), ακολουθούμενη από τη διαθεσιμότητα των προϊόντων (25%).

Η έρευνα υπογραμμίζει ότι, για να μετριαστούν αυτές οι ανησυχίες, οι εταιρείες πρέπει να επανασχεδιάσουν την εφοδιαστική τους αλυσίδα, το απόθεμά τους και τις διαδικασίες logistics, ειδικότερα καθώς η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν, αποκτά ολοένα και περισσότερη σημασία για το 57% των καταναλωτών. Δεδομένου ότι οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ πιο επιλεκτικοί όσον αφορά στο πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους, η εξάλειψη τυχόν εμποδίων και η εξασφάλιση μιας απρόσκοπτης εμπειρίας μεταξύ φυσικού και ψηφιακού κόσμου, θα είναι επιτακτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Δημοσκόπηση – Μονοψήφια η διαφορά ΝΔ με ΣΥΡΙΖΑ – Τι λένε οι πολίτες για πανδημία και ακρίβεια

Ακρίβεια και πανδημία δημιουργούν ένα άλλο σκηνικό, με απώλειες και σοβαρά μηνύματα προς το κυβερνών κόμμα, σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας PRORATA, που διεξήχθη από τις 12...

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε 40% ο τζίρος των επιχειρήσεων τον Νοέμβριο

Αύξηση περίπου 7,3 δισ. ευρώ ή 40% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων της χώρας με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, τον περασμένο Νοέμβριο και ανήλθε...

Αστρονομικό deal στην αγορά του gaming: Εξαγορά της Activision από τη Microsoft για σχεδόν 70 δισ. δολάρια

Η Microsoft ανακοίνωσε σήμερα την πρόθεσή της να εξαγοράσει αντί σχεδόν 69 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον αμερικανικό κολοσσό των βιντεοπαιχνιδιών Activision-Blizzard, που...

Επίθεση ΣΥΡΙΖΑ για Rafale: Άθλια κομματική εκμετάλλευση από την κυβέρνηση

Ειδήσεις Μεσσηνία. Ειδήσεις και επικαιρότητα ζωντανά από Μεσσηνία, Πελοπόννησο, Ελλάδα και Κόσμο. Άρθρα, συνεντεύξεις, απόψεις για πολιτική, αθλητισμό, υγεία, πολιτισμό, τεχνολογία, οικονομία, lifestyle κ.α.Πηγή:...

Συντάξεις: Αυτές είναι οι 19 κατηγορίες ασφαλισμένων που μπορούν να αποχωρήσουν μέσα στο 2022

Τη δυνατότητα να αποχωρήσουν με πλήρη σύνταξη μέσα στο 2022 έχουν 19 κατηγορίες ασφαλισμένων στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα. Αναλυτικά, σύμφωνα με...