Αρχική Ελλάδα Οδηγίες προς τους καταναλωτές ενόψει της «Black Friday»

Οδηγίες προς τους καταναλωτές ενόψει της «Black Friday»

Ενόψει των εμπορικών προσφορών της Black Friday στις 27 Νοεμβρίου, η οποία συχνά δημιουργεί την αίσθηση του «επείγοντος» στη λήψη απόφασης αγοράς, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

* Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

* Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

* Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.

Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

* Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

* Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

* Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).

* Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές :

* Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

* Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.

* Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

* Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.

* Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση [email protected]

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Ο Εσκομπάρ ανατίναξε Boeing με 107 ανθρώπους για έναν πολιτικό που ποτέ δεν μπήκε μέσα: Τη βαλίτσα «φόρτωσαν» σε ανυποψίαστο νεαρό

Σαν σήμερα το 1989, το Boeing 727 της Avianca εκρήγνυται στον αέρα πάνω από την Κολομβία. Νεκροί και οι 107 επιβαίνοντες...

10 απίθανα ιστορικά γεγονότα που ίσως να μην έχετε ακούσει ποτέ

Είτε θέλετε να επεκτείνετε τις ιστορικές σας γνώσεις είτε να μάθετε ένα μάτσο τυχαία facts, αυτά τα 10 εκπληκτικά παράξενα ιστορικά...

Δάνεια: Τι είναι οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων;

Σε ξένες εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων περνάει σχεδόν το σύνολο των δανείων που έχουν πάρει οι Έλληνες από τις τράπεζες Πολλά ερωτηματικά έχουν δημιουργηθεί...

Κοροναϊός – «Γερή κράση» έχει η μητέρα μου, είπε ο γιος της 73χρονης που της έκαναν κατά λάθος πενταπλή δόση εμβολίου

Για το σοκ, το οποίο υπέστησαν ως οικογένεια, μετά τη χορήγηση – εκ παραδρομής – πενταπλής δόσης εμβολίου στην 73χρονη μητέρα...

Σοκ στο Λίβερπουλ: 12χρονη μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου στη μέση του δρόμου από συνομηλίκους της

Στη γιορτή για το χριστουγεννιάτικο δέντρο της πόληςΠαγκόσμιο σοκ έχει προκαλέσει  η δολοφονία 12χρονου κοριτσιού στη μέση του δρόμου από ανηλίκους,...