Αρχική Ελλάδα Οι καταναλωτές επιστρέφουν στις αγορές στα καταστήματα – Τι δείχνει νέα έρευνα

Οι καταναλωτές επιστρέφουν στις αγορές στα καταστήματα – Τι δείχνει νέα έρευνα

Θετικά είναι τα νέα που αφορούν την αγοραστική κίνηση. Με ένα εντυπωσιακό 61% (τρεις στους πέντε) των συμμετεχόντων στην Έρευνα Global Consumer Insights της PwC να εκφράζουν αισιοδοξία για το μέλλον, οι καταναλωτές επιστρέφουν στις αγορές εντός καταστήματος, ενώ η ψυχαγωγία εκτός σπιτιού και τα ταξίδια παρουσιάζουν ανοδική τάση.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε 9.370 καταναλωτές σε 26 κράτη, δείχνει ότι, οι εμβολιασμένοι καταναλωτές εμφανίζονται πολύ πιο θετικοί για το μέλλον σε σχέση με όσους δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί. Πιο συγκεκριμένα, το 66% όσων έχουν εμβολιαστεί, έστω μερικώς, εκφράζουν μεγαλύτερη αισιοδοξία σε σύγκριση με το 43% των μη εμβολιασμένων.

Τα επίπεδα αισιοδοξίας φαίνεται να επηρεάζει και η μορφή οργάνωσης της εργασίας, με όσους εργάζονται από το σπίτι ή με υβριδικό τρόπο να εμφανίζονται κατα 10% (68%) πιο αισιόδοξοι από όσους εργάζονται μόνιμα στο χώρο της εργασίας (58%). Καθώς τα επίπεδα αισιοδοξίας αυξάνονται, οι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε δραστηριότητες εκτός σπιτιού: από αγορές εντός καταστημάτων μέχρι ευρύτερη ψυχαγωγία και ταξίδια:

  • Οι αγορές εντός καταστημάτων ανακάμπτουν, καθώς περίπου οι μισοί (48%) ερωτηθέντες δήλωσαν ότι επισκέπτονται ένα φυσικό κατάστημα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) είναι “πιθανό” να επισκεφθούν ένα εμπορικό κέντρο τους επόμενους 6 μήνες.
  • Οι καταναλωτές σκοπεύουν επίσης να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για ψώνια (41%), μόδα (33%), υγεία και ομορφιά (30%), ενισχύοντας περαιτέρω την οικονομική ανάκαμψη.
  • Από το σχεδόν ένα τρίτο (31%) των καταναλωτών παγκοσμίως που αναμένεται να αυξήσουν τις δαπάνες τους για ταξίδια τους επόμενους έξι μήνες, το 82% είναι τουλάχιστον μερικώς εμβολιασμένοι.

Ναι στις αγορές μέσω smartphone

Κινητό

Οι baby boomers (όσοι είναι γεννημένοι μεταξύ 1946-1964) μεγάλωσαν με τις αγορές στο κατάστημα, ωστόσο η έρευνα διαπίστωσε ότι η γενιά Z (Generation Z) – που ορίζεται στην έρευνα ως αποτελούμενη από άτομα ηλικίας 18 έως 22 ετών – είναι εξίσου πιθανό (45%) να προτιμήσει το κατάστημα τους τελευταίους 12 μήνες όσο και οι boomers (44%).

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης μια συνεχή στροφή προς τις κινητές συσκευές όσον αφορά στις ηλεκτρονικές αγορές. Σχεδόν οι μισοί (41%) από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι πραγματοποιούν αγορές μέσω smartphone τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 30% το 2020 και 17% το 2018. Οι millennials υιοθετούν με ενθουσιασμό τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου, με το 50% να πραγματοποιεί αγορές μέσω smartphone τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις αγορές

Τα ευρήματα αποκαλύπτουν επίσης πως οι καταναλωτές λαμβάνουν υπόψη τους περισσότερο από ποτέ παράγοντες βιωσιμότητας στις αγοραστικές τους αποφάσεις.

Το 52% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον από ό,τι ήταν πριν από έξι μήνες. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες (51%) δηλώνουν επίσης ότι, όταν εξετάζουν μια αγορά, συνυπολογίζουν τους παράγοντες διαφάνειας και ιχνηλασιμότητας στη διαδικασία παραγωγής του προϊόντος. Ωστόσο, η τιμή και η ευκολία της αγοραστικής διαδικασίας εξακολουθούν να έχουν μεγαλύτερη σημασία για τους καταναλωτές.

Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων δίνει προτεραιότητα στην καλύτερη προσφορά όταν πραγματοποιεί αγορές είτε στο κατάστημα είτε στο διαδίκτυο και περισσότεροι από τους μισούς δηλώνουν ότι μια αποτελεσματική υπηρεσία παράδοσης ή παραλαβής είναι πάντα ή πολύ συχνά εξαιρετικά σημαντική.

Η έρευνα αναδεικνύει και τη σημασία της εμπιστοσύνης από τους καταναλωτές προς τις εταιρείες, καθώς σε όλους τους κλάδους που ερευνήθηκαν, περισσότεροι από ένας στους δέκα καταναλωτές δεν πιστεύουν ότι οι εταιρείες εφαρμόζουν τις αξίες τους ή ότι τηρούν τις υποσχέσεις τους. Το επίπεδο δυσπιστίας είναι μεγαλύτερο μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, με σχεδόν τρεις στους δέκα (28%) ερωτηθέντες της γενιάς Z να δηλώνουν ότι οι εταιρείες δεν πράττουν με γνώμονα το ευρύτερο καλό.

Η σημασία των προσωπικών δεδομένων

Ο τρόπος, με τον οποίο οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα, αναδείχθηκε ως ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη.

Το 83% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι πρακτικές προστασίας δεδομένων επηρεάζουν την εμπιστοσύνη τους σε μια εταιρεία και σχεδόν οι μισοί από τους καταναλωτές παγκοσμίως (47%) δηλώνουν ότι η χρήση των δεδομένων τους έχει καταστεί κορυφαία προτεραιότητα γι’ αυτούς. Αυτό θεωρείται πλέον πολύ πιο σημαντικό από το να λαμβάνουν μια εξατομικευμένη εμπειρία πελάτη, η οποία ανέρχεται στο 22%. Καθώς τρεις στους πέντε καταναλωτές (59%) πιστεύουν ότι έχουν γίνει πιο επιφυλακτικοί με τα δεδομένα τους κατά τους τελευταίους 6 μήνες, σχεδόν το ίδιο ποσοστό (55%) δήλωσε επίσης ότι δεν είναι πρόθυμοι να ανταλλάξουν τα δεδομένα τους για οικονομική αποζημίωση ή εκπτώσεις αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Έγγραφα για τα πυρηνικά των ΗΠΑ έψαχνε το FBI στη βίλα του Τραμπ;

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ διαβεβαίωσε χθες, Πέμπτη, ότι τόσο ο ίδιος όσο και οι νομικοί εκπρόσωποί του «συνεργάζονταν...

Χατζηδάκης: Παραγραφή χρεών στη 10ετία – Για ποιους θα ισχύει

«Είναι θέμα μηνών η καταβολή των επικουρικών συντάξεων»ι παραγραφές των οφειλών στην εφορία κατεβαίνουν από την 20ετία στην 10ετία, όπως επεσήμανε...

Λέσβος: 10χρονος συνελήφθη για εμπρησμό – «Μου αρέσει να βλέπω τους Πυροσβέστες» είπε

Ένα 10χρονο αγόρι συνελήφθη στη Λέσβο με την κατηγορία του εμπρησμού, καθώς έβαζε φωτιές σε δάση.Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, ο 10χρονος συνελήφθη στη Λέσβο,...

Ισπανία: Προσπάθησε να πνίξει τη σύντροφό του σε συντριβάνι

 Ευτυχώς πολίτες που βρίσκονταν στο σημείο είδαν πως ο άνδρας βιαιοπραγούσε με μανία και άρχισαν να φωνάζουν: «Θα την σκοτώσει» και του...

Έλληνας πήγε για διακοπές στην Αυστραλία και αυτοκτόνησε

Συγκλονίζει η αδερφή του για το τραγικό τέλος του 41χρονουΤραγικό τέλος είχε το ταξίδι ενός νέου Έλληνα στην Αυστραλία. Σύμφωνα με...