Επιτυχίες και προοπτικές στις φορολογικές προσφυγές στην Ελλάδα
Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής προσφυγών έχει διευκολύνει τους φορολογούμενους, οι οποίοι μπορούν πλέον να καταθέτουν τις ενδικοφανούς προσφυγές τους μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης Taxisnet. Αυτό σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να επισκέπτονται τις φορολογικές υπηρεσίες αυτοπροσώπως, αφού η διαδικασία ολοκληρώνεται ψηφιακά. Ο νόμιμος εκπρόσωπος ενός νομικού προσώπου μπορεί επίσης να υποβάλει την προσφυγή ηλεκτρονικά, με τη χρήση των δικών του κωδικών πρόσβασης.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΑΑΔΕ, σημαντική επιτυχία σημείωσαν οι φορολογούμενοι που προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) το πρώτο εξάμηνο του 2024. Συγκεκριμένα, το 30% από αυτούς δικαιώθηκε μέσω της διαδικασίας, επιτυγχάνοντας είτε ολική είτε μερική διαγραφή των φόρων και προστίμων τους. Από τις 4.186 προσφυγές που κατατέθηκαν, δικαιώθηκαν 1.306 περιπτώσεις, αποδεικνύοντας ότι οι φορολογούμενοι έχουν ταχύτερες και πλέον αποτελεσματικές διεξόδους για να αμφισβητήσουν τις αποφάσεις των φορολογικών αρχών.

Ωστόσο, το 40,65% των φορολογούμενων που δεν δικαιώθηκαν από τις εν λόγω ενδικοφανείς προσφυγές επέλεξε να συνεχίσει τη διαδικασία προσφεύγοντας στα διοικητικά δικαστήρια. Από το 2013 έως τον Αύγουστο του 2024, έχουν υποβληθεί συνολικά 92.670 ενδικοφανείς προσφυγές, με την ΔΕΔ να έχει εκδώσει αποφάσεις για τις 88.605 από αυτές. Περίπου το 25% των υποθέσεων είχαν θετική έκβαση για τους φορολογούμενους, ενώ συνολικά 35.671 υποθέσεις φορολογικών διαφορών εκκρεμούσαν στα δικαστήρια.

Αξιοσημείωτο είναι ότι πρόσφατα έχει παρατηρηθεί αύξηση στην εισπραξιμότητα των βασικών φόρων, όπως ο ΦΠΑ και οι φόροι εισοδήματος, οι οποίοι έχουν αγγίξει το 82%. Αυτό δείχνει ότι οι στρατηγικές των φορολογικών υπηρεσιών αποδίδουν καρπούς στην προσπάθεια αύξησης των εσόδων.

Τέλος, οι φορολογούμενοι που υποβάλλουν προσφυγές είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν συγκεκριμένα έγγραφα και στοιχεία, όπως η προσβαλλόμενη πράξη και οι λόγοι που στηρίζουν το αίτημά τους. Τα στοιχεία που απαιτούνται περιλαμβάνουν τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου και κάθε απαιτούμενη πληροφορία για την επικοινωνία.

Πηγή: kathimerini.gr