Ευρωπαίοι Ταξιδιώτες και οι Προτιμήσεις τους για την Ελλάδα
Πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την επιλογή ταξιδιωτικών προορισμών από τους Ευρωπαίους παρείχε η Catalina Taltavull Carretero, Sales Director της Mabrian Travel Intelligence, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής της στην πρωτοβουλία «Reimagine Tourism in Greece» της Καθημερινής. Στη τοποθέτησή της, περιέγραψε τη διαδικασία έρευνας που ακολουθεί η Mabrian, η οποία εστιάζει στην ολοκληρωμένη κατανόηση του ταξιδιωτικού κύκλου κάθε επισκέπτη. Αυτό περιλαμβάνει την ανάλυση της διαδικασίας που περνά ο ταξιδιώτης από τη φάση του ονειρευόμενου προορισμού μέχρι την τελική αξιολόγηση της εμπειρίας του.

Ένας από τους πιο σημαντικούς δείκτες που προκύπτουν από αυτές τις μελέτες είναι ο δείκτης ικανοποίησης των επισκεπτών. Η Ικανοποίηση αυτή φαίνεται να είναι σχετικά υψηλή για την Ελλάδα, με ποσοστά άνω του 74%, αν και υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Σημαντική είναι η διαπίστωση ότι το κίνητρο για την επιλογή της Ελλάδας ως προορισμού έχει αλλάξει από το 2019, με τους επισκέπτες να επιθυμούν πλέον ψυχαγωγία και άμεση επαφή με την τοπική κουλτούρα και τους ντόπιους, τάση που ενισχύθηκε από την πανδημία.

Η κ. Carretero υπογράμμισε ότι η συνδεσιμότητα της Ελλάδας είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με άλλους μεσογειακούς προορισμούς όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Κροατία. Η Ελλάδα επωφελείται από την αποτελεσματική λειτουργία του εθνικού αερομεταφορέα και την εκτενή ροή επισκεπτών από την Ευρώπη. Επιπλέον, η ανάλυση της αγοράς ξενοδοχείων στην Ελλάδα δείχνει ότι η κατηγορία των πεντάστερων ξενοδοχείων έχει καλό ποσοστό. Στην επόμενη φάση, αν οι πεντάστεροι και τετράστεροι πάροχοι υπηρεσιών επιτύχουν την αναγκαία αύξηση της ικανοποίησης, θα δημιουργηθούν και περιθώρια για αιτήσεις αυξήσεως τιμών.

Μέχρι τώρα, η εποχικότητα στο τουριστικό ρεύμα που βιώνει η Ελλάδα είναι αρκετά έντονη, με ποσοστά που αγγίζουν το 73%. Ωστόσο, το γεγονός ότι φέτος παρατηρείται αύξηση στις αφίξεις μπορεί να επηρεάσει θετικά αυτή την καμπύλη. Ως στρατηγική για τη μείωση της εποχικότητας, η κ. Carretero πρότεινε την προσέλκυση νέων αγορών, όπως της Μέσης Ανατολής και των Ηνωμένων Πολιτειών, που έχουν διαφορετικά μοντέλα διακοπών, καθώς και την ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων.

Πηγή: kathimerini.gr