Βιώσιμος Τουρισμός στην Ελλάδα και οι Προοπτικές του Μέλλοντος
Η πρωτοβουλία της Καθημερινής «Reimagine Tourism in Greece» έχει επιστρέψει σε μια κρίσιμη περίοδο για την ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα, με σκοπό να δημιουργήσει έναν οδικό χάρτη που θα συνδυάζει την προστασία των τοπικών κοινοτήτων και του περιβάλλοντος με την ανάπτυξη καινοτόμων υποδομών και βιώσιμες τουριστικές δραστηριότητες.

Στην εκδήλωση που άνοιξε η δημοσιογράφος Μαργαρίτα Πουρνάρα, οι παρευρισκόμενοι καλωσορίστηκαν σε έναν “απρόσμενο, αλλά ιδιαίτερα ταιριαστό χώρο”, το hangar της Aegean στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, χαρακτηρισμένο ως ένα από τα πρώτα του είδους στην Ευρώπη, που παράγει την απαραίτητη ενέργεια μέσω φωτοβολταϊκών πάνελ. “Ο χώρος συμβολίζει το μέλλον του τουρισμού, που θα θέλαμε να είναι πράσινο”, υπογράμμισε η κ. Πουρνάρα.

Ο Διευθυντής της αγγλικής έκδοσης, Αθανάσιος Έλλις, αναγνώρισε ότι ο τουρισμός είναι η εθνική βιομηχανία και όλοι επιθυμούν την ευημερία του, επισημαίνοντας παράλληλα ότι είναι αναγκαίο να γίνονται βελτιώσεις. “Η Καθημερινή προχωρά σε αυτή την πρωτοβουλία ώστε να ενισχυθεί ο ελληνικός τουρισμός”, ανέφερε.

Ακολούθως, ο Γιώργος Αράπογλου, CEO και CIO της Pulse RC / KOSMON, παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας “Τι Πιστεύουν οι Έλληνες για τον Τουρισμό;”. Η έρευνα, που είναι η 4η πανελλαδική για το θέμα, χωρίστηκε σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος, 86% των ερωτηθέντων χαρακτήρισαν τον τουρισμό σημαντικό για την ελληνική οικονομία, ενώ το 48% θεωρεί ότι οι επιλογές της χώρας για το μέλλον του τουρισμού είναι σωστές.

Στη δεύτερη ενότητα, το 46% ανησυχεί ότι η ελληνική παράδοση και το τοπίο απειλούνται από τον τουρισμό, χωρίς ωστόσο να υπάρχει σημαντική επιδείνωση από τα προηγούμενα χρόνια. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 67% των ερωτηθέντων αμφισβητεί αν η τουριστική ανάπτυξη σέβεται το περιβάλλον και το 49% εκφράζει ανησυχία για την επίδραση του Airbnb στην κοινωνική δομή της Αθήνας.

Στην τρίτη ενότητα, το κορυφαίο πλεονέκτημα της χώρας μας ήταν “ο ήλιος και η θάλασσα” (32,5%), ενώ ακολούθησαν “η φυσική ομορφιά, τα τοπία και τα αξιοθέατα” (17,5%) και “τα νησιά” (12%).

Αυτή η πρωτοβουλία είναι κρίσιμη για τον αναστοχασμό και τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.

Πηγή: kathimerini.gr