Αρχική Οικονομία Online σούπερ μάρκετ: Φρενήρης ανάπτυξη 669% τον Δεκέμβριο – Ποια προϊόντα… ξεπουλάνε

Online σούπερ μάρκετ: Φρενήρης ανάπτυξη 669% τον Δεκέμβριο – Ποια προϊόντα… ξεπουλάνε

Έσπασε όλα τα… κοντέρ ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του Online Supermarket, καθώς το 2020 κατέγραψε αύξηση 262% και έφτασε τα 163 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ.

Πρόκειται για στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο ετήσιο report της Convert Group που τον Ιούλιο του 2020 κι ενώ η πρόβλεψη έκανε λόγο για 100 εκατ. ευρώ ετήσιο τζίρο στο κλάδο του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου.

Σύμφωνα το capital.gr και με τα στοιχεία που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο το eRetail Audit, η πλατφόρμα της Convert Group που χρησιμοποιείται παγκοσμίως από εκατοντάδες λιανεμπόρους και προμηθευτές καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων, ο ασυγκράτητος ρυθμός ανάπτυξης των Online Supermarket στην Ελλάδα κορυφώθηκε το Δεκέμβριο όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν για πρώτη φορά και οι πλατφόρμες delivery που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες super market, οι οποίες συνετέλεσαν εν μέρη και στην μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κλείσιμο της χρονιάς. Αυτές είναι το box.gr (συνεργάζεται με Κρητικό και Μασούτη), το delivery.gr (συνεργάζεται με ΑΒ Βασιλόπουλο) και το efood.gr (συνεργάζεται με τον Σκλαβενίτη) το οποίο μπήκε μάλιστα πρώτο στο κανάλι. Συνολικά στην καινοτόμο ανταλλαγή στοιχείων μέσω του eRetail Audit συνεργάζονται όλοι οι παίκτες που δραστηριοποιούνται αυτή την στιγμή στο κανάλι του οnline supermarket, εκτός των e-fresh.gr και Market In.

Τέσσερις φορές πάνω οι online αγορές

Το μερίδιο αγορών σε αξία που οι Έλληνες πραγματοποιούν στα online supermarket αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε το 2020 στο 1,8%, δηλαδή τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019. Τα στελέχη της Convert Group δήλωσαν ότι το ποσοστό αυτό είναι μεν μικρό, αλλά θα αναρριχηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια στο 16% που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020.

Νέο προφίλ καταναλωτή

Εκτός από τη μεγάλη αλλαγή στην εικόνα του κλάδου λόγω του κορωνοϊού, παρατηρήθηκε και αλλαγή στο προφίλ του καταναλωτή. Οι καταναλωτές φαίνεται πως έχουν πλέον μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα online supermarket, προσθέτοντας στο καλάθι τους κατηγορίες πρώτης ανάγκης όπως φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, που μέχρι και το 2019 δεν ήταν στις κύριες προτιμήσεις τους.

Οι κορυφαίες κατηγορίες προϊόντων στις Online αγορές

Η αλλαγή αυτή φαίνεται πως είναι αμφίδρομη, από τη μία με τους καταναλωτές πιο εξοικειωμένους, από την άλλη με τα online supermarket πιο προετοιμασμένα μετά την πρώτη ειδικά καραντίνα, τόσο σε χρόνους παράδοσης όσο και σε υποδομές.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2020, παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2019: +494% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +446% σε φρέσκα τρόφιμα, +420% σε προϊόντα αρτοποιίας, +397% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +363% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +337% σε ποτά και αναψυκτικά, +302% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +233% σε προϊόντα για κατοικίδια και +88% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

photo Gerd Altmann

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Η καταιγίδα που δημιούργησε τη χαμηλότερη θερμοκρασία στον πλανήτη

Ένα σύννεφο καταιγίδας που δημιουργήθηκε πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό το 2018, προκάλεσε τη χαμηλότερη θερμοκρασία που καταγράφηκε ποτέ σύμφωνα με νέα έρευνα. Η κορυφή...

Δώρο Πάσχα 2021: Πότε θα καταβληθεί – Τι ισχύει για τους εργαζομένους σε αναστολή

Τη Μεγάλη Τετάρτη 28 Απριλίου θα καταβληθεί το Δώρο Πάσχα στους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, ενώ όσοι εργοδότες το επιθυμούν...

Εστίαση: Όλο και πιο κοντά το άνοιγμα με τραπεζάκια έξω – Το σενάριο για επίσπευση των αποφάσεων

Ο πολύπαθος κλάδος που έχει «νοσήσει» βαριά επί μήνες λόγω κορονοϊού και lockdown με πολλά σενάρια να εναλλάσσονται για το εάν, πότε και πώς...

3 τρελές ιστορίες για εξωγήινους που καταγράφηκαν στο National UFO Reporting Center

Αν ποτέ δεις διαστημόπλοιο, εξωγήινο ή ιπτάμενο δίσκο, τότε να κάνεις κι εσύ κατάθεση στο Ufo Reporting Center. Έγινε μακρυμάλλης σε...

Πόσο και πού έχουν δουλέψει οι πολιτικοί αρχηγοί

Αμέσως μετά τη λήξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Γερμανός κοινωνιολόγος Μαξ Βέμπερ παρέθεσε στο πανεπιστήμιο του Μονάχου μια διάλεξη που ακολούθως κυκλοφόρησε και...