Αρχική Κόσμος Ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για τα ρωσικά σούπερ γιοτ που κατάσχονται;

Ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για τα ρωσικά σούπερ γιοτ που κατάσχονται;

Στις 21 Μαρτίου τα πρακτορεία φωτορεπορτάζ έδιναν στη δημοσιότητα την φωτογραφία του σούπερ γιοτ Amore Vero, που ακινητοποιήθηκε στο λιμάνι Λα Σιοτά, κοντά στην Μασσαλία, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών κυρώσεων εναντίον προσώπων που ανήκουν στον στενό κύκλο του Βλαντίμιρ Πούτιν. Το συγκεκριμένο υπερπολυτελές σκάφος πιστεύεται ότι ανήκει στο αφεντικό της Rosneft, τον Ιγκόρ Σέτσιν.

Αλλά η ενέργεια αυτή, που προβλήθηκε ως απόδειξη της αποφασιστικότητας των Ευρωπαίων να επιβάλουν αυστηρές κυρώσεις στο περιβάλλον του Πούτιν, προκαλεί πονοκεφάλους όχι μόνο στον ιδιοκτήτη του σκάφους- όποιος κι αν είναι αυτός.

Η εταιρία που διαχειρίζεται το λιμάνι Λα Σιοτά συντάσσει τον λογαριασμό για τα τέλη ελλιμενισμού για το Amore Vero. Λογαριασμός ύψους αρκετών εκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά δεν ξέρει σε ποιον να τον στείλει.

Το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι το μήκους 86 μέτρων σούπερ γιοτ ανήκει σε εταιρία που ελέγχεται από τον Σέτσιν, έναν από τους παλαιότερους και πιο πιστούς συμμάχους του Πούτιν, αλλά δεν έχει κατονομάσει την εταιρία αυτή.

Ο Σέτσιν απάντησε στις φήμες με δήλωση που έστειλε στο πρακτορείο Ρόιτερς, διαψεύδοντας κάθε σχέση με το σκάφος.

Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρούνο Λεμέρ δήλωσε ότι το σκάφος έχει κατασχεθεί επισήμως, κάτι που σημαίνει ότι η φύλαξή του είναι ευθύνη του κράτους, αλλά το κόστος ελλιμενισμού επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη.

Αλλά οι εταιρίες που έχουν αναλάβει την συντήρηση και φύλαξη του σκάφους λένε ότι δεν γνωρίζουν ποιος έχει την ευθύνη και ως εκ τούτου δεν ξέρουν πως και από ποιον θα πληρωθούν.

«Εμείς συνεχίζουμε να τιμολογούμε», δήλωσε η Αλίς Μπουασό, εκπρόσωπος των ναυπηγείων στο λιμάνι Λα Σιοτά, αλλά όταν ρωτήθηκε ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό απάντησε: «Δεν γνωρίζουμε».

Αυτός ο κυκεώνας αναδεικνύει και την πολυπλοκότητα των προσπαθειών των αρχών που προσπαθούν να εντοπίσουν και να κατασχέσουν περιουσιακά στοιχεία των λεγόμενων Ρώσων ολιγαρχών και τις συνέπειες που υπάρχουν για ορισμένες επιχειρήσεις που εμπλέκονται.

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν κατασχέσει ή παγώσει περιουσιακά στοιχεία που λέγεται πως ανήκουν σε ολιγάρχες, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 11 σούπερ γιοτ.

Ο Τζον Ντάλμπι, ιδιοκτήτης εταιρίας διαχείρισης κινδύνου για ναυτιλιακά θέματα, που ειδικεύεται στην ανάκτηση σκαφών για λογαριασμό ασφαλιστικών εταιριών ή τραπεζών, δήλωσε ότι τα κράτη στην Μεσόγειο δεν έχουν εμπειρία για το περίπλοκο νομικό καθεστώς που διέπει πολλά από τα υπερπολυτελή σκάφη. Ένας τρόπος για να καλυφθούν τα κόστη από καύσιμα, αποζημίωση πληρωμάτων, τέλη ελλιμενισμού, ασφάλιστρα, και άλλες υπηρεσίες, είναι να βγει ένα σκάφος σε πλειστηριασμό και από την αξία πώλησης να καλυφθούν τα χρέη. Πώς όμως θα πουληθεί κάτι που ουδείς γνωρίζει σε ποιον ανήκει;

Ρώσοι ολιγάρχες λέγεται πως κατέχουν τουλάχιστον 10 υπερπολυτελή σούπερ γιοτ, σύμφωνα με τον ιστότοπο Superyacht Times. Κάποια από αυτά υπάγονται στο καθεστώς των κυρώσεων, αλλά οι ιδιοκτήτες τους έσπευσαν να λάβουν τα μέτρα τους. Όπως ο Ρομάν Αμπράμοβιτς, ο οποίος οδήγησε τα σκάφη του Eclipse και Solaris σε ασφαλή καταφύγια- το ένα βρίσκεται ελλιμενισμένο στην Τουρκία. Άλλα σκάφη πλέουν σε διεθνή ύδατα, μακριά από την ακτίνα δράσης των κρατών που έχουν επιβάλει τις κυρώσεις .

Το Amore Vero, με σημαία των Νήσων Κέιμαν, που κατασχέθηκε από τις γαλλικές αρχές ήταν ελλιμενισμένο για συντήρηση στο ναυπηγείο του λιμανιού Λα Σιοτά, όταν επιβλήθηκαν οι κυρώσεις και δεν πρόλαβε να αποπλεύσει.

Το ζήτημα είναι ότι το ετήσιο λειτουργικό κόστος των σούπερ γιοτ μπορεί να φθάνει στο 10% της αξίας τους, υπολογίζοντας τους μισθούς του πληρώματος, τα καύσιμα, τα ασφάλιστρα, τα τέλη ελλιμενισμού και τις υπηρεσίες υποστήριξης.

Και όταν έρχεται η συζήτηση στο ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό, ενώ οι αρχές δεν έχουν ξεκάθαρη εικόνα για το ιδιοκτησιακό καθεστώς, αρχίζουν οι πονοκέφαλοι.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Πυροβολισμοί στη Δανία: Φόβοι για «πολλούς νεκρούς» – Τρομοκρατική ενέργεια εξετάζουν οι αρχές

Πολλοί άνθρωποι σκοτώθηκαν και τραυματίστηκαν το απόγευμα της Κυριακής (3/7) σε ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα της Δανίας, σύμφωνα με...

Δρόμος σε βουνό του Μεξικό απαιτεί από τους οδηγούς να οδηγούν σε λάθος πλευρά του δρόμου

Η οδήγηση σε στενές στροφές σε ορεινούς δρόμους με στροφές είναι αρκετά περίπλοκη, αλλά η οδήγηση στην αντίθετη πλευρά του δρόμου...

Έβαλε φωτιά σε εκκλησία επειδή η γυναίκα του συνέχιζε να κάνει δωρεές σε αυτήν

Κουρασμένος από το να βλέπει τα χρήματα της οικογένειάς του να δωρίζονται στην τοπική εκκλησία, ένας εξοργισμένος Ρώσος της έβαλε.Το πρωί...

Έλληνες εφοπλιστές: Έσπασαν το φράγμα των $3 δισ. για αγορές πλοίων

Το α’ εξάμηνο του 2022 απέκτησαν 145 πλοία έναντι 3,06 δισ. δολ, εκ των οποίων 78 είναι φορτηγά, 61 δεξαμενόπλοια, τρία μεταφοράς...

Ηλεκτρική ενέργεια: Νέα τιμολόγια για όλους από 1η Αυγούστου

Νέα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας (ρεύμα και φυσικό αέριο) χωρίς τη ρήτρα αναπροσαρμογής έρχονται από την 1η Αυγούστου.Τις σχετικές ανακοινώσεις θα κάνουν έως την ερχόμενη...