Αρχική Κόσμος Πόλεμος στη Ουκρανία: Καταστράφηκε το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου, λέει ο ουκρανός...

Πόλεμος στη Ουκρανία: Καταστράφηκε το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου, λέει ο ουκρανός ΥΠΕΞ

«Θύμα» του πολέμου στην Ουκρανία φαίνεται πως έπεσε και το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου.

Πρόκειται για το Antonov An-225, το οποίο, σύμφωνα με τον ουκρανό υπουργό Εξωτερικών, Ντμίτρο Κουλέμπα, πιθανώς κατέστρεψαν οι Ρώσοι.

Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του στο Twitter, «μπορεί να κατέστρεψαν το Mriya (σ.σ όνομα του αεροσκάφους, σημαίνει όνειρο στα ουκρανικά) αλλά δεν θα μπορέσουν ποτέ να καταστρέψουν τα όνειρά μας για ένα δυνατό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος».

Το Antonov An-225

Το Antonov An-225 Mriya (Ουκρανικά: Антонов Ан-225 Мрія, Όνομα αναφοράς ΝΑΤΟ: ‘Cossack’) ήταν μεταφορικό αεροσκάφος κατασκευασμένο από την Antonov το 1988 στη Σοβιετική Ένωση.

Ήταν το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο. Σχεδιάστηκε για την μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Μπουράν και είναι μεγέθυνση του An-124 Ruslan. (Mriya (Мрiя) στα Ουκρανικά σημαίνει «Όνειρο»).

Το Antonov An-225 χρησιμοποιούνταν για εμπορικές μεταφορές βαρέων φορτίων λόγω του μεγάλου εσωτερικού χώρου της ατράκτου του.

Το An-225 σχεδιάστηκε για να μεταφέρει εξωτερικά την δεξαμενή καυσίμων του πυραύλου Energia καθώς και το διαστημικό λεωφορείο Μπουράν, τα κύρια στοιχεία του σοβιετικού προγράμματος ανάπτυξης διαστημικού λεωφορείου. Αντικατέστησε σε αυτό τον ρόλο το Myasishchev VM-T. Πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 21 Δεκεμβρίου 1988. Παρουσιάστηκε στο αεροπορικό σαλόνι στο Παρίσι το 1989 και συμμετείχε στο αεροπορικό σαλόνι του Farnborough το επόμενο έτος.

Σχεδιάζονταν να κατασκευαστούν δύο αεροσκάφη, όμως μόνο ένα (το CCCP-82060 αργότερα UR-82060) ολοκληρώθηκε πριν την πτώση της ΕΣΣΔ.

Βασιζόταν στο An-124, του οποίου αποτελεί επί της ουσίας μεγεθυσμένη έκδοση. Είχε μεγαλύτερες πτέρυγες και έξι κινητήρες Ivchenko Progress D-18T. Εντυπωσιακό είναι και το σύστημα προσγείωσης του που αποτελείται από 32 τροχούς. Οι τροχοί του ρύγχους μπορούν να χαμηλώσουν προκειμένου να διευκολυνθεί η φόρτωση/εκφόρτωση που γίνεται από το εμπρόσθιο μέρος.

Το An-225 μπορούσε να μεταφέρει πολύ βαριά και ογκώδη φορτία της τάξεως των 250.000 kg εσωτερικά ή φορτία μέχρι 200.000 kg εξωτερικά, στην ράχη του. Μπορούσε να μεταφέρει εσωτερικά φορτία μήκους μέχρι και 70 m.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Market Pass: Στον επόμενο μήνα το ποσό που δεν θα δαπανηθεί

«Η ακρίβεια ροκανιζει το εισόδημα, έχουμε αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και προσπαθούμε να καλύψουμε το πρόβλημα με μέτρα», δήλωσε στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Καλημέρα...

Ανταρκτική: Ιστορικό ρεκόρ για ιταλικό πλοίο που ταξίδεψε πιο νότια από ποτέ

Κανένα άλλο σκάφος δεν έχει πλησιάσει τον γεωγραφικό Νότιο Πόλο όσο το ερευνητικό σκάφος Laura Bassi – Το ιστορικό πλησίασμα στον...

Politico: Γιατί η Δύση αφήνει – προς το παρόν – την Ουκρανία χωρίς μαχητικά αεροσκάφη

«Η απάντηση είναι αρνητική προς το παρόν, αλλά αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να αλλάξει»Παρά το λακωνικό «όχι» του Τζο Μπάιντεν σε...

Νέο πρόγραμμα ΟΑΕΔ για ανέργους 56 έως 67 ετών – Ξεκίνησαν οι αιτήσεις

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ). Αφορά στην ένταξη 3.000 πρώην μακροχρόνια ανέργων ηλικίας 56 έως...

H αμύθητη περιουσία της πρώην συζύγου του Πούτιν στην Ευρώπη – Γιατί είναι εκτός κυρώσεων

Υπήρξε σύζυγος του Βλαντιμίρ Πούτιν για περίπου 30 χρόνια, είναι παντρεμένη με τον Αρτούρ Οτσερέτνι, κάνει «πρωταθλητισμό» στο… real estate, αλλά...