Το ταξίδι αυτό, το οποίο πραγματοποιήθηκε το 1958 με τη μούσα και δεύτερη σύζυγό του, Μπάρμπαρα Γουόρνερ, περιλάμβανε επισκέψεις σε προορισμούς όπως η Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ, η Ταϊλάνδη και η Ινδία. Ο Γκίκας, ήδη 52 ετών τότε, βίωσε αυτή την εμπειρία σαν ένα σημαντικό κεφάλαιο της ζωής του, για το οποίο η έκθεση προσφέρει μία ειδική ενότητα αφιερωμένη στις καλλιτεχνικές επιρροές από την Ανατολή.
Στην έκθεση αναδεικνύονται έργα τέχνης και αντικείμενα ασιατικής προέλευσης που είχε συλλέξει ο Γκίκας, καθώς και σειρά σχεδίων από την κινεζική και ιαπωνική τέχνη, χρονολογημένα μεταξύ 1938 και 1961. Η σκηνογραφική επιμέλεια του Παύλου Θανόπουλου δημιουργεί έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, το ιαπωνικό «δωμάτιο», που φιλοξενεί αυτές τις δημιουργίες και αντικείμενα που αναδεικνύουν τη σύνδεση του καλλιτέχνη με την Ανατολή.
Η έκθεση χωρίζεται σε δύο κύριες ενότητες. Στην πρώτη, μέσω της αλληλογραφίας του Γκίκας, οι επισκέπτες θα μάθουν για τις φιλοδοξίες του σχετικά με τη διεθνή καριέρα του, καθώς και για τη στήριξη που έλαβε από τον καλλιτεχνικό κόσμο στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη. Στη δεύτερη ενότητα, εξερευνάται η επίδραση του θεάτρου, της μουσικής και των παραδοσιακών αναπαραστάσεων του Βούδα από τις χώρες της Ανατολής στην τέχνη του Γκίκας.
Επιπλέον, τα πολυάριθμα σχέδια, χειρόγραφα και ταξιδιωτικά φυλλάδια που εκτίθενται αναδεικνύουν τα ερεθίσματα που δέχτηκε ο καλλιτέχνης σε κάθε στάση του ταξιδιού του, τα έργα και τα μνημεία που τον ενθουσίασαν και πώς όλα αυτά επηρέασαν τη ζωή και τη δημιουργία του.
Διάρκεια έκθεσης έως τις 16/2/25. Πηγή: kathimerini.gr