Αρχική Οικονομία Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι online πωλήσεις – 78 ευρώ κατά μέσο όρο...

Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι online πωλήσεις – 78 ευρώ κατά μέσο όρο δίνουν οι καταναλωτές για τις αγορές τους

Κατά 5% αυξήθηκε η αξία των online πωλήσεων στον κλάδο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το δωδεκάμηνο του 2022 συγκριτικά με το 2021 ενώ ο κάθε καταναλωτής ξοδεύει κατά μέσο όρο 78 ευρώ για να γεμίσει το ηλεκτρονικό του καλάθι.

Την ίδια στιγμή το συνολικό κύκλο εργασιών αγγίζει τα 266 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του έτους με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.

Ο κλάδος των online super market, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων που επικαλείται τα στοιχεία της Convert Group συνεχίζει να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022.

Συγκεκριμένα, τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές αγόρασαν online πάνες φθηνότερες κατά 39%, προϊόντα γυναικείας υγιεινής φθηνότερα κατά 37%, δημητριακά φθηνότερα κατά 36%, χαρτί τουαλέτας φθηνότερο κατά 32% και είδη καθαρισμού φθηνότερα κατά 26%. Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη καταναλωτή, αφού το 2021 αυτές είχαν ανέλθει στο 39%.

Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν οι online αγορές;

Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών το διάστημα που μελετά η ετήσια έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +20% σε προϊόντα για κατοικίδια, +9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +7% σε προϊόντα αρτοποιίας, +6% σε ποτά και αναψυκτικά, +4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά, +3% σε φρέσκα τρόφιμα και +2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.

Ποια προϊόντα προτιμούν οι καταλωτές;

Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει, σύμφωνα με το report της Convert Group, την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.

Στα marketing κανάλια, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από απευθείας (direct) επισκέψεις στα online super markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες super market. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).

Αναφορικά με τις συσκευές, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile & tablet συσκευών που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops & laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Έλον Μασκ: Τι εννοούσε με την ανάρτησή του και τι συμβόλιζε το «Ω»

Υπήρχαν και κάποιοι που το βρήκανΝα απαντήσουν στο αινιγματικό tweet του Έλον Μασκ στα ελληνικά έσπευσαν χιλιάδες χρήστες του Twitter.Τι ήταν...

Χανιά: Μάχη για τη ζωή του δίνει 11χρονο παιδί που κατάπιε tuboflo

Πολύ σοβαρή είναι η κατάσταση 11χρονου παιδιού που μεταφέρθηκε το πρωί της Δευτέρας στο Νοσοκομείο Χανιων, έχοντας καταπιεί tuboflo, σύμφωνα με...

Τα δύο σενάρια για ελάφρυνση στην φορολογία των ενοικίων

Το σχέδιο φοροελαφρύνσεων για την επόμενη ημέρα επεξεργάζονται στην κυβέρνηση, στην περίπτωση εκείνη που οι επόμενες εκλογές φέρουν το κόμμα της ΝΔ ξανά στην...

Λάρισα: 33χρονη κατήγγειλε ότι ο σύζυγός της τη βίασε 2 φορές και την κλείδωσε έξω από το σπίτι

Ενώπιων του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Λάρισας θα παρουσιαστεί σήμερα ο 40χρονος που συνελήφθη από αστυνομικούς του Γραφείου Ενδοοικογενειακής Βίας της Αστυνομικής Διεύθυνσης...

Εκλογές 2023: Ο Βορίδης έδωσε τις 3 επικρατέστερες ημερομηνίες

Τις τρεις επικρατέστερες ημερομηνίες για τη διεξαγωγή των εκλογών 2023 έδωσε ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης.Μιλώντας στην εφημερίδα «Πατρίς» κατά τη...