Αρχική Ελλάδα Σούπερ μάρκετ: Μειώνουν τις προσφορές στο ράφι

Σούπερ μάρκετ: Μειώνουν τις προσφορές στο ράφι

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας IRI, που παρακολουθεί την πορεία της κατανάλωσης μέσω των υπεραγορών, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε στο οκτάμηνο Ιανουαρίου -Αυγούστου 2022 στα 5,4 δισ. ευρώ από 5,23 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η αύξηση αποδίδεται όχι τόσο στην αύξηση της ζήτησης, αλλά στην αύξηση των τιμών λόγω πληθωρισμού. Σύμφωνα με την οι πωλήσεις στα προϊόντα σταθερού κωδικού (εξαιρούνται τα επί ζυγίω) σημείωσαν αύξηση μόλις 3% σε επίπεδο οκταμήνου, ενώ υποχώρησαν 1,6% σε όγκο και ανατιμήθηκαν κατά 4,7%.

Στα προϊόντα οικιακής χρήσης, οι πωλήσεις σε όγκο υποχώρησαν 6,3% στο οκτάμηνο, ενώ οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν μόλις 0,8%. Σωρευτικές απώλειες σε όγκο 11,7% από τις αρχές του 2021 καταγράφει η κατηγορία προϊόντων προσωπικής φροντίδας, όταν οι πωλήσεις σε αξία της κατηγορίας αυξήθηκαν στο οκτάμηνο 1,6%.

Απώλειες, αλλά σε μικρότερο βαθμό καταγράφει και η κατηγορία τρόφιμα. Οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 3,8% στο οκτάμηνο ενώ σε όγκου είχαμε απώλειες 0,9%.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία μειώθηκαν οι προσφορές των σούπερ μάρκετ κατά 1,4 μονάδες στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών, 1 μονάδα στα τρόφιμα, 2,1 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 3,3 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι. Ετσι οι καταναλωτές μετακινήθηκαν από τα επώνυμα προϊόντα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων -εξαιρουμένης της Lidl- αυξήθηκε 11,26% στο 15,9%, από 14,8% που ήταν το 2021.

Στους «κερδισμένους», εκτός από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η τιμή των οποίων αυξάνεται με υψηλότερο ρυθμό από τα επώνυμα -το πρώτο εξάμηνο το καλάθι των 60 βασικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είχε ανατιμηθεί κατά 7,99%, όταν το καλάθι των αντίστοιχων 60 επωνύμων 6,84%-, είναι τα μικρά καταστήματα και τα υπερμάρκετ.

Μείωση μετακινήσεων λόγω ακριβών καυσίμων

Με βάση τα στοιχεία της IRI, οι καταναλωτές επέστρεψαν στις μικρές σάλες -στα καταστήματα της γειτονιάς-, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τα έξοδα των μετακινήσεων με αυτοκίνητο. Οι πωλήσεις των μικρών καταστημάτων που παράγουν το 13,6% του τζίρου των σούπερ μάρκετ και έχουν επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 8,6%. Οι πωλήσεις των υπερμάρκετ που ελέγχουν το 14,1% της αγοράς αυξήθηκαν 4,5%, τα καταστήματα με επιφάνεια έως 1.000 τ.μ. και συνολικό μερίδιο 34,1% αναπτύχθηκαν με ρυθμό +2,5% και τα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ. που παράγουν το 38,2% του συνολικού τζίρου κατέγραψαν ανάπτυξη 1%.

Πηγή: fortunegreece.com

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Αναβίωση ρύθμισης οφειλών: Ποιοι μπαίνουν ξανά σε 36, 100 & 120 δόσεις

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν...

Η δύναμη της φύσης: 142 λίτρα νερό ανά τετραγωνικό μέτρο χτύπησαν το Ντουμπάι μέσα σε μία μέρα

Οι σφοδρές καταιγίδες που πλήττουν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έριξαν μέσα σε μία ημέρα στο Ντουμπάι 1,5 φορές την...

Νίκος Δένδιας: Η Ελλάδα αποκτά αντιπυραυλικό-αντιdrone θόλο αλά Ισραήλ

Στον σχεδιασμό για την απόκτηση από την Ελλάδα ενός αντιπυραυλικού-αντιdrone θόλου «αλά Ισραήλ» αναφέρθηκε το πρωί της Τετάρτης ο...

Πρέβεζα: «Ελυσαν τα μάγια» σε γυναίκα με αντίτιμο 190.000 ευρώ

Ταυτοποιήθηκε, από το Τμήμα Ασφαλείας Πρέβεζας, ημεδαπή για υπόθεση κακουργηματικής απάτης. Κατηγορείται ότι μαζί με συνεργό της...

Χαμός στη Βραζιλία: Γυναίκα πήγε τον… νεκρό θείο της σε τράπεζα για να υπογράψει για δάνειο €3.000!

Αντιμέτωποι με ένα απίστευτο θέαμα ήρθαν υπάλληλοι τράπεζας στη Βραζιλία την Τρίτη όταν είδαν να προσεγγίζει το γκισέ μια...