Αρχική Οικονομία Σούπερ μάρκετ: Τίναξαν την… μπάνκα του δεύτερου lockdown

Σούπερ μάρκετ: Τίναξαν την… μπάνκα του δεύτερου lockdown

Όλα τα… λεφτά μάζεψαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Με βάση τα στοιχεία της IRI, σχεδόν σε 1 δισ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα που συγκέντρωσαν οι μεγάλοι του λιανεμπορίου στο επίμαχο διάστημα.

Μάλιστα το ποσό αυτό θα ήταν μεγαλύτερο αν δεν υπήρχε το απαγορευτικό πώλησης σειράς προϊόντων κυρίως bazaar που επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης για να προστατευθούν οι επιχειρήσεις που παρέμεναν κλειστές.

Με βάση τα στοιχεία της IRI, που παρουσιάζει το capital.gr, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις αρχές Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα, έως και τις 27 Δεκεμβρίου -περίοδο όπου το σύνολο του λιανεπορίου παρέμεινε επί της ουσίας κλειστό- ξεπέρασαν τα 989,19 εκατ. ευρώ. 

Το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είχαν διαμορφωθεί στα 845,24 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το δεύτερο lockdown έφερε στα ταμεία των σούπερ μάρκετ 17% επιπλέον τζίρο ή 143,95 εκατ. ευρώ, σε απόλυτα νούμερα.   

Η μοναδική εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown, όπου οι πωλήσεις δεν εμφάνισαν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης ήταν η αυτή που έληξε στις 20 Δεκεμβρίου όπου το υπόλοιπο λιανεμπόριο λειτουργούσε με τη μέθοδο του click away.

Μόνο την εβδομάδα που έληξε στις 27 Δεκεμβρίου, οι πωλήσεις τους σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 αυξήθηκαν κατά 17,8%, στα 155,23 εκατ. ευρώ προσθέτοντας επιπλέον τζίρο 23,48 εκατ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη 20,1% σημείωσε η κατηγορία των τροφίμων, οι πωλήσεις των προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν κατα΄14,7%, των ειδών προσωπικής υγιεινής και περιποίησης κατά 10,3% και κατά 12,5% όλες οι άλλες κατηγορίες.

Σε ό,τι αφορά τις γεωγραφικές περιφέρειες, οι πωλήσεις στην Αττική αυξήθηκαν κατά 15,9%, κατά 19,6% στη Θεσσαλονίκη, 16,9% στην Κεντρική Ελλάδα, 19,1% στη Βόρειο Ελλάδα, 18,6% στην Πελοπόννησο και 31,8% στην Κρήτη. Τη μερίδα του λέοντος σε ότι αφορά την ποσοστιαία ανάπτυξη των πωλήσεων τους μάζεψαν τα υπερμάρκετ (25,2%), και ακολούθησαν με 18,7% τα σούπερ μάρκετ, με 14,3% τα μεσαία σούπερ μάρκετ και 14,1% τα μικρά καταστήματα του κλάδου.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Θεσσαλονίκη: Πέθανε και βρήκαν στο σπίτι του αρχαία μαρμάρινη κεφαλή από άγαλμα

Μία μαρμάρινη κεφαλή γυναικείου αγάλματος, που χρονολογείται πιθανόν στο 2ο αιώνα π.Χ., βρέθηκε το προηγούμενο 24ωρο σε διαμέρισμα στην παραλιακή λεωφόρο...

Τα πάνω-κάτω: Οι Σύμβουλοι Δημάρχων θα συντάσσουν τα έγγραφα των Οικονομικών Υπηρεσιών

Ευφάνταστες λύσεις εφευρίσκει η Κυβέρνηση, για να αντιμετωπίσει τη δραματική υποστελέχωση στους Δήμους, που διαρκώς εντείνεται, αφού οι αναγκαίες μόνιμες προσλήψεις αγνοούνται.Μία από αυτές,...

Conde Nast Traveller: Τα 2 ελληνικά νησιά που ταυτίζονται με το «ευ ζην»

Τους λόγους που δύο ελληνικά νησιά, η Πάτμος και οι Λειψοί, ταυτίζονται με το «ευ ζην» και πρέπει να βρίσκονται στην...

Μωβ μέδουσες: Διπλή επίθεση σε γυναίκα στα Χανιά – Τα σημάδια και τα συμπτώματα

Παραμένει έντονο το φαινόμενο με τις μωβ μέδουσες στις ελληνικές θάλασσες, οι οποίες έχουν γίνει πονοκέφαλος για τους λουόμενους.Θύμα των μωβ...

Δημοσκόπηση GPO: Ποιες οι διαφορές των κομμάτων (πίνακας)

Με 8,9% διαφορά προηγείται στην πρόθεση ψήφου η ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, όπως καραγράφεται στο δεύτερο μέρος του Οικονομικού Βαρόμετρου της GPO για το powergame.gr. Συγεκριμένα, η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα 8,9 ποσοστιαίων...