Αρχική Οικονομία Σούπερ μάρκετ: Τίναξαν την… μπάνκα του δεύτερου lockdown

Σούπερ μάρκετ: Τίναξαν την… μπάνκα του δεύτερου lockdown

Όλα τα… λεφτά μάζεψαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Με βάση τα στοιχεία της IRI, σχεδόν σε 1 δισ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα που συγκέντρωσαν οι μεγάλοι του λιανεμπορίου στο επίμαχο διάστημα.

Μάλιστα το ποσό αυτό θα ήταν μεγαλύτερο αν δεν υπήρχε το απαγορευτικό πώλησης σειράς προϊόντων κυρίως bazaar που επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης για να προστατευθούν οι επιχειρήσεις που παρέμεναν κλειστές.

Με βάση τα στοιχεία της IRI, που παρουσιάζει το capital.gr, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις αρχές Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα, έως και τις 27 Δεκεμβρίου -περίοδο όπου το σύνολο του λιανεπορίου παρέμεινε επί της ουσίας κλειστό- ξεπέρασαν τα 989,19 εκατ. ευρώ. 

Το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είχαν διαμορφωθεί στα 845,24 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το δεύτερο lockdown έφερε στα ταμεία των σούπερ μάρκετ 17% επιπλέον τζίρο ή 143,95 εκατ. ευρώ, σε απόλυτα νούμερα.   

Η μοναδική εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown, όπου οι πωλήσεις δεν εμφάνισαν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης ήταν η αυτή που έληξε στις 20 Δεκεμβρίου όπου το υπόλοιπο λιανεμπόριο λειτουργούσε με τη μέθοδο του click away.

Μόνο την εβδομάδα που έληξε στις 27 Δεκεμβρίου, οι πωλήσεις τους σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 αυξήθηκαν κατά 17,8%, στα 155,23 εκατ. ευρώ προσθέτοντας επιπλέον τζίρο 23,48 εκατ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη 20,1% σημείωσε η κατηγορία των τροφίμων, οι πωλήσεις των προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν κατα΄14,7%, των ειδών προσωπικής υγιεινής και περιποίησης κατά 10,3% και κατά 12,5% όλες οι άλλες κατηγορίες.

Σε ό,τι αφορά τις γεωγραφικές περιφέρειες, οι πωλήσεις στην Αττική αυξήθηκαν κατά 15,9%, κατά 19,6% στη Θεσσαλονίκη, 16,9% στην Κεντρική Ελλάδα, 19,1% στη Βόρειο Ελλάδα, 18,6% στην Πελοπόννησο και 31,8% στην Κρήτη. Τη μερίδα του λέοντος σε ότι αφορά την ποσοστιαία ανάπτυξη των πωλήσεων τους μάζεψαν τα υπερμάρκετ (25,2%), και ακολούθησαν με 18,7% τα σούπερ μάρκετ, με 14,3% τα μεσαία σούπερ μάρκετ και 14,1% τα μικρά καταστήματα του κλάδου.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Δώρο Πάσχα: Πότε καταβάλλεται για εργαζόμενους σε αναστολή

Σε δόσεις και «ψαλιδισμένο» θα λάβουν το δώρο του Πάσχα περισσότεροι από 600.000 εργαζόμενοι που το διάστημα από 1η Ιανουαρίου έως 30 Απριλίου 2020...

Πάσχα στο χωριό: Έξι ειδικοί εξηγούν γιατί κάνουν δεύτερες σκέψεις

Σε εξίσωση για γερούς λύτες φαίνεται πως θα μετατραπεί το «Πάσχα στο χωριό», καθώς όλο και περισσότεροι ειδικοί εκφράζουν την αντίθεσή τους με την...

Σύμφωνα με έρευνα: Αν όλα τα αυτοκίνητα ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων

Όλοι κάνουν λόγο για ηλεκτροκίνηση στα ΙΧ αλλά το μεγάλο πρόβλημα που δεν αγγίζουν είναι την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που θα χρειαζόμαστε για να...

Ποια είναι η πρόταση της Εκκλησίας για το φετινό Πάσχα

Υπαίθριες Ακολουθίες, περισσότερους πιστούς εντός των Ναών και Ανάσταση στις πλατείες και στους αύλειους χώρους των Ναών με σύμμαχο τον καλό καιρό, περιέχει μεταξύ...

Το Πεντάγωνο επιβεβαιώνει τις «επαφές» με UFO- «Το βίντεο του 2019 είναι πραγματικό»

Το αμερικανικό Πεντάγωνο προχώρησε σήμερα σε μία ιστορική επιβεβαίωση καθώς η εκπρόσωπός του Σου Γκοφ μεταξύ άλλων ανέφερε ότι ένα βίντεο που απεικονίζει τα...