Αρχική Οικονομία Σούπερ μάρκετ: Τίναξαν την… μπάνκα του δεύτερου lockdown

Σούπερ μάρκετ: Τίναξαν την… μπάνκα του δεύτερου lockdown

Όλα τα… λεφτά μάζεψαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Με βάση τα στοιχεία της IRI, σχεδόν σε 1 δισ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα που συγκέντρωσαν οι μεγάλοι του λιανεμπορίου στο επίμαχο διάστημα.

Μάλιστα το ποσό αυτό θα ήταν μεγαλύτερο αν δεν υπήρχε το απαγορευτικό πώλησης σειράς προϊόντων κυρίως bazaar που επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης για να προστατευθούν οι επιχειρήσεις που παρέμεναν κλειστές.

Με βάση τα στοιχεία της IRI, που παρουσιάζει το capital.gr, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις αρχές Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα, έως και τις 27 Δεκεμβρίου -περίοδο όπου το σύνολο του λιανεπορίου παρέμεινε επί της ουσίας κλειστό- ξεπέρασαν τα 989,19 εκατ. ευρώ. 

Το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είχαν διαμορφωθεί στα 845,24 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το δεύτερο lockdown έφερε στα ταμεία των σούπερ μάρκετ 17% επιπλέον τζίρο ή 143,95 εκατ. ευρώ, σε απόλυτα νούμερα.   

Η μοναδική εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown, όπου οι πωλήσεις δεν εμφάνισαν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης ήταν η αυτή που έληξε στις 20 Δεκεμβρίου όπου το υπόλοιπο λιανεμπόριο λειτουργούσε με τη μέθοδο του click away.

Μόνο την εβδομάδα που έληξε στις 27 Δεκεμβρίου, οι πωλήσεις τους σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 αυξήθηκαν κατά 17,8%, στα 155,23 εκατ. ευρώ προσθέτοντας επιπλέον τζίρο 23,48 εκατ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη 20,1% σημείωσε η κατηγορία των τροφίμων, οι πωλήσεις των προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν κατα΄14,7%, των ειδών προσωπικής υγιεινής και περιποίησης κατά 10,3% και κατά 12,5% όλες οι άλλες κατηγορίες.

Σε ό,τι αφορά τις γεωγραφικές περιφέρειες, οι πωλήσεις στην Αττική αυξήθηκαν κατά 15,9%, κατά 19,6% στη Θεσσαλονίκη, 16,9% στην Κεντρική Ελλάδα, 19,1% στη Βόρειο Ελλάδα, 18,6% στην Πελοπόννησο και 31,8% στην Κρήτη. Τη μερίδα του λέοντος σε ότι αφορά την ποσοστιαία ανάπτυξη των πωλήσεων τους μάζεψαν τα υπερμάρκετ (25,2%), και ακολούθησαν με 18,7% τα σούπερ μάρκετ, με 14,3% τα μεσαία σούπερ μάρκετ και 14,1% τα μικρά καταστήματα του κλάδου.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Ο «Εκδικητής της Αλάσκας» που κυνηγούσε παιδόφιλους με σφυρί

Μια υπόθεση που έχει κατά καιρούς προκαλέσει πολύ συζήτηση είναι αυτή του Jason Vukovich ή αλλιώς του «Εκδικητή της Αλάσκας» το...

Γιώργος Παπανδρέου για πρόεδρος ΚΙΝΑΛ: Χρειαζόμαστε μια Νέα Αλλαγή

Με μήνυμά του από το «Πνευματικό Ίδρυμα Γεωργίου Παπανδρέου» ανακοίνωσε ο Γιώργος Παπανδρέου την υποψηφιότητά του για την προεδρία του Κινήματος Αλλαγής επισημαίνοντας ότι...

Και όμως, ο Κολόμβος δεν «πάτησε» πρώτος στην Αμερική

Ο Κολόμβος δεν ήταν σίγουρα ο πρώτος Ευρωπαίος που διέσχισε τον Ατλαντικό και έφθασε στην Αμερική.Οι Σκανδιναβοί Βίκινγκς είχαν διασχίσει τον...

Καταδικάστηκε σε χρηματική ποινή για διασκέδαση με δανεικό πιστοποιητικό εμβολιασμού

Ένοχη για πλαστογραφία κρίθηκε η 20χρονη που εισήλθε σε μπαρ της Θεσσαλονίκης με δανεικό πιστοποιητικό εμβολιασμού, το βράδυ της περασμένης Παρασκευής.Σύμφωνα...

Οι παγίδες στη θέρμανση: Πώς θα γλιτώσετε επιβάρυνση πάνω από 1.000 ευρώ σε ρεύμα, πετρέλαιο, αέριο

Το ηλεκτρικό ρεύμα είναι φέτος η ακριβότερη λύση που μπορείτε να επιλέξετε για να καλύψετε τις ανάγκες θέρμανσης.Μπορεί όμως να γίνει...