H πρόσφατη τραγική απώλεια δύο ανθρώπων σε τροχαία με ηλεκτρικά πατίνια σε Πάρο και Μύκονο, φέρνει στο προσκήνιο τα προβλήματα που υπάρχουν σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει την κυκλοφορία ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους.
Υπενθυμίζεται ότι την Τετάρτη, ένας 26χρονος με ηλεκτρικό σκοτώθηκε στην Πάρο όταν παρασύρθηκε από όχημα που οδηγούσε 60χρονος, ενώ και στην Μύκονο αντίστοιχο δυστύχημα σημειώθηκε με θύμα έναν 42χρονο.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης αναφέρθηκε στο θεσμικό πλαίσιο της κυκλοφορίας των ηλεκτρικών πατινιών, και τόνισε ότι παρόλο που ως ανώτατο όριο έχουν τεθεί τα 25 χλμ/ώρα, αυτό στην πράξη δεν ισχύει.
“Υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο από το 2021, προκειμένου να προβλεφθούν όλες οι ρυθμίσεις, οι οποίες θα πρέπει να συνοδεύουν τα πατίνια. Το θεσμικό πλαίσιο κατέληξε ότι υπάρχουν δύο ειδών πατίνια: από 0-6 χλμ/ώρα τα οποία θα λέγαμε ότι συμπεριφέρονται όπως οι πεζοί σχεδόν και από 6-25 χλμ/ώρα τα οποία θα λέγαμε ότι βρίσκονται κοντά στην κατηγορία του ποδηλάτου. Παρόλο που τα 25 χλμ/ώρα τέθηκε ως ανώτατο όριο, στην πράξη αυτό δεν ισχύει”, είπε χαρακτηριστικά.
“Οσον αφορά στα δύο περιστατικά στα νησιά, πρέπει να μας προβληματίσει στα εξής: πρώτον, ότι το μεγάλο θέμα της οδικής ασφάλειας δεν το έχουμε αντιμετωπίσει, δεύτερον, την διαχείριση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης όπως είναι τα πατίνια, που παρόλο που έχουμε κάποιες προδιαγραφές για αυτά, αμφιβάλλω αν τηρούνται ή αν είναι εύκολο να ελεγχθούν, και τρίτον, η κατάσταση που επικρατεί στα νησιά, καθώς σε αυτά έχουμε ακόμα πολύ κακές συνθήκες κυκλοφορίας”, τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης.
Σε ποιες περιοχές πρέπει να κινούνται τα ηλεκτρικά πατίνια
“Τα 25 χλμ/ω όπως τα ορίζει η νομοθεσία σε δρόμους που έχουν όριο ταχύτητας τα 50 χλμ/ω, δηλαδή μόνο στις κατοικημένες περιοχές, είναι σήμερα το πλαίσιο για τα πατίνια. Δηλαδή τα ηλεκτρικά πατίνια δεν μπορούν στην πραγματικότητα να βγουν στην Τσιμισκή ή στη Σταδίου. Πρέπει να κινούνται στη Σκουφά ή στην Ασκληπιού (σε μικρότερους δηλαδή δρόμους). Πρέπει να κινούνται σε κατοικημένες περιοχές. Όμως εδώ τίθεται ένα ερώτημα: Πώς μπορεί να ελεγχθεί αυτό το πράγμα; Που μάλλον είναι αδύνατο να ελεγχθεί. Πρέπει να δούμε με πολύ μεγάλη προσοχή το ζήτημα αυτό, γιατί θα έχουμε και άλλα θύματα από πατίνια, εφόσον δεν ελέγξουμε το ζήτημα της ταχύτητας” είπε ο κ. Κωνσταντινίδης.
Πηγή: gargalianoionline.gr