Αρχική Πολιτική ΣΥΡΙΖΑ: Χάθηκαν 2,5 χρόνια για το Πάτρα-Πύργος, εκτινάσσεται το κόστος για τους...

ΣΥΡΙΖΑ: Χάθηκαν 2,5 χρόνια για το Πάτρα-Πύργος, εκτινάσσεται το κόστος για τους πολίτες

“Όλοι μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους από το γεγονός ότι ένα έργο που θα κόστιζε 224 εκ. ευρώ, σύμφωνα με τις διαγωνιστικές διαδικασίες που έγιναν το 2018-2019 και χωρίς διόδια,  θα κοστίσει: 216,6 εκ. ευρώ (από τη χρηματοδότηση) + 114 εκ. ευρώ (από είσπραξη διοδίων) + τα έσοδα από τα διόδια για τα 3 χρόνια παράτασης του συνόλου της παραχώρησης, η οποία ανακοινώθηκε. Είναι ανεπανόρθωτα εκτεθειμένοι”. Αυτό είναι το σχόλιο του βουλευτή Ηλίας και αναπληρωτή τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δ. Καλαματιανού, με αφορμή την τροποποίηση που φέρνει στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, για την ένταξη του Πάτρα-Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος…

Κοινή δήλωσή όμως για το Πάτρα Πύργος έκαναν και οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ Χρήστος Γκόκας, υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών και Μεταφορών και Κώστας Κόκκορης, γραμματέας του Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών. Επιρρίπτουν ευθύνες και στη Νέα Δημοκρατία και στο ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας ότι μαζί με το χρόνο που χάνεται χάνονται και ανθρώπινες ζωές στα τροχαία δυστυχήματα.

Δ.ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ

Η τοποθέτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Καλαματιανού έχει ως εξής: “Όπως ενημερωθήκαμε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδότηση για την επανέναρξη της κατασκευής του «Πάτρα -Πύργος». Για να είμαστε ακριβείς, μετά από 2,5 χρόνια, ουσιαστικά διέσωσε τη χρηματοδότηση που είχε εξασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2018.

Για να φτάσουμε έως εδώ, μετρήσαμε 2,5 χρόνια επικίνδυνων χειρισμών, καθυστερήσεων και παλινωδιών από τον Υπουργό Υποδομών και την κυβέρνηση συνολικά, που τίναξαν το έργο στον αέρα.

Για την εξέλιξη αυτή δεν μπορούν να πανηγυρίζουν Πρωθυπουργός,  Υπουργός και κυβέρνηση, καθώς, έχουν βαρύτατες ευθύνες.

Μετά από 2,5 χρόνια καθυστερήσεων και όσα πρόσθετα απαιτηθούν για την επανέναρξη κατασκευής του έργου, η κυβέρνηση και ο κος Καραμανλής κατάφεραν:

να το δώσουν με απευθείας ανάθεση στις μεγάλες κατασκευαστικές της Κορίνθου – Πατρών,

να φορτώσουν τους πολίτες με 114 εκ. ευρώ πρόσθετο κόστος μέσω διοδίων και με τα έξοδα των διοδίων για τα 3 χρόνια επέκτασης του συνόλου της παραχώρησης.

Όλοι μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους από το γεγονός ότι ένα έργο που θα κόστιζε 224 εκ. ευρώ, σύμφωνα με τις διαγωνιστικές διαδικασίες που έγιναν το 2018-2019 και χωρίς διόδια,  θα κοστίσει: 216,6 εκ. ευρώ (από τη χρηματοδότηση) + 114 εκ. ευρώ (από είσπραξη διοδίων) + τα έσοδα από τα διόδια για τα 3 χρόνια παράτασης του συνόλου της παραχώρησης, η οποία ανακοινώθηκε.

Είναι ανεπανόρθωτα εκτεθειμένοι.

Θα πρέπει να απολογηθούν για τη μεγάλη καθυστέρηση σε ένα έργο, το οποίο πάγωσαν, ενώ κατασκευαζόταν, έχοντας λάβει εγκεκριμένη χρηματοδότηση το 2018 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα παραδιδόταν σε ένα χρόνο.

Θα πρέπει να απολογηθούν για τα 114 εκ. ευρώ επιπλέον κόστος.

Θα πρέπει να απολογηθούν για ένα έργο που ενώ θα δινόταν χωρίς διόδια, τώρα θα το χρυσοπληρώσουμε.

Θα πρέπει να απολογηθούν για τα επιπλέον διόδια που θα πληρώσουμε για τα 3 χρόνια παράτασης του συνόλου της παραχώρησης.

Θα πρέπει να απολογηθούν για το γεγονός ότι, ήδη, ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει αποζημιώσεις για τις ακυρωμένες εργολαβίες, που το κατασκεύαζαν.

Θα πρέπει να απολογηθούν για την απευθείας ανάθεση του έργου, μετά από 8 χρόνια, στην παραχώρηση «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ», από την οποία είχε απενταχθεί το 2013 επί συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

Θα πρέπει να απολογηθούν για την προκήρυξη διαγωνισμού το 2014 από την κυβέρνηση Σαμαρά, χωρίς εγκεκριμένη χρηματοδότηση, χωρίς καν να καταθέσουν προς έγκριση στην Ε.Ε. φάκελο μεγάλου έργου και με λανθασμένες μελέτες που είχαν εκπονηθεί από τους ίδιους εργολάβους της παραχώρησης «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ».

Θα πρέπει να απολογηθούν για το ότι επί 19 μήνες αρνούνται να καταθέσουν τα έγγραφα και όλη την αλληλογραφία του Υπουργείου Υποδομών με την Ε.Ε., τα οποία έχουμε ζητήσει να προσκομίσουν στη Βουλή.

Όλοι οι πολίτες της Ηλείας θυμούνται τις συνεχείς αυτοδιαψεύσεις του Υπουργού Υποδομών κ. Καραμανλή και των κυβερνητικών στελεχών, που έκαναν δηλώσεις για εργοτάξια μέσα στο 2020, για σοβαρές εξελίξεις στην πορεία του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2021 κ.α. Η ασυνέπειά τους δεν μας αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων.

Αυτό που επείγει είναι, επιτέλους, οι κυβερνώντες να φανούν για μια φορά συνεπείς στο λόγο τους και να μεριμνήσουν για την ταχύτερη επανέναρξη της κατασκευής του δρόμου καρμανιόλα. Ας ελπίσουμε αυτή τη φορά να μην προκύψουν άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις. Είμαστε εδώ για να ελέγχουμε με αυστηρότητα την πορεία και το κόστος του πολύπαθου και ζωτικού αυτού έργου για τον τόπο μας”.

ΧΡ.ΓΚΟΚΑΣ, Δ.ΚΟΚΚΟΡΗΣ-ΚΙΝΑΛ

Η κοινή δήλωση των δύο βουλευτών του ΚΙΝΑΛ έχει ως εξής: “Η αντιπαράθεση και η μάχη εντυπώσεων μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ, για το έργο του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, γίνεται χωρίς αυτοκριτική για τις ευθύνες που έχουν και οι δύο για τη μη υλοποίηση του έργου.

Το Τμήμα αυτό απεντάχθηκε από τη σύμβαση παραχώρησης της «ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ» το 2013 και μετά από δικές μας πιέσεις προκηρύχθηκε ως Δημόσιο Έργο το 2014.

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε το διαγωνισμό, κατάτμησε το έργο σε 8 εργολαβίες, για χάρη γνωστού εργολάβου και προαλειφόμενου Καναλάρχη, και χάθηκαν 4,5 χρόνια.

Μετά από άλλα 2,5 χρόνια, με Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, ο δρόμος βρίσκεται ακόμα στο σημείο μηδέν.

Δυστυχώς, όμως, μαζί με τα χρόνια, χάνονται και ανθρώπινες ζωές.

Για τις εξελίξεις σχετικά με το έργο, το κόστος του και την επιβάρυνση των πολιτών, απαιτούνται απαντήσεις, για να δούμε τι ακριβώς κρύβουν οι 200 και πάνω αλλαγές στη Σύμβαση Παραχώρησης.

Θα τοποθετηθούμε στη Βουλή αναλυτικά, αλλά και υπεύθυνα, γιατί για μας αποτελεί βασική επιλογή η υλοποίηση αυτού του έργου”.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Παγώνη: Οσοι δεν έχουν εμβολιαστεί μπορεί να κινδυνέψουν από την Ομικρον

«Όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί μπορεί να κινδυνέψουν από την Όμικρον», σημείωσε σήμερα η πρόεδρος ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη.Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, για μια...

Θεσσαλονίκη: Εισαγγελική έρευνα για κύκλωμα μαστροπείας μετά την καταγγελία 24χρονης για βιασμό

Εισαγγελική έρευνα άρχισε με αφορμή υπόθεση βιασμού 24χρονης σε πάρτι παραμονή Πρωτοχρονιάς στη Θεσσαλονίκη, μετά τις καταγγελίες για κύκλωμα μαστροπείας.Όπως αναφέρει...

Έρχεται το «ψηφιακό ευρώ»: Πώς θα αλλάξει η ζωή μας

Ο σχεδιασμός της ΕΚΤ, οι ανησυχίες που εκφράζονται και οι τελικές αποφάσεις για το ψηφιακό ευρώΗ Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει...

Καιρός – Αεροχείμαρρος φέρνει πολικές θερμοκρασίες στην Ελλάδα

Αγριεύει και πάλι ο καιρός από αύριο Τρίτη.Η κάθοδος των ψυχρών αερίων μαζών προς τη χώρα μας, η οποία ξεκίνησε με την κακοκαιρία Διομήδης...

ΕΝΦΙΑ: Οι αλλαγές που προωθούνται – Για ποιους και πόσο μειώνεται

Έναν περίπου μήνα πριν από την ανακοίνωση του ΕΝΦΙΑ, που αναμένεται στα μέσα Φεβρουαρίου, η αναμόρφωσή του αποδεικνύεται δύσκολο σταυρόλεξο μιας...