Ο αγώνας της Κίνας για να σταματήσει την εξάπλωση της COVID-19 φράζει αυτοκινητόδρομους και λιμάνια, εγκλωβίζει εργάτες και κλείνει αμέτρητα εργοστάσια – διακοπές που αποκόπτουν παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού για αγαθά που κυμαίνονται από ηλεκτρικά οχήματα έως iPhone.
Ενώ ορισμένοι ιδιοκτήτες εργοστασίων προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν μέσω της διαχείρισης «κλειστού βρόχου» που κρατά τους εργαζομένους απομονωμένους στο εσωτερικό, ορισμένοι είπαν ότι γίνεται πιο δύσκολο να διατηρηθεί δεδομένης της έκτασης των τοπικών περιορισμών για την COVID-19 που στοχεύουν στην εξάλειψη της παραλλαγής Όμικρον, περιπλέκοντας τις προσπάθειες προμήθειας υλικά ή προϊόντα αποστολής.
Η Foxconn Interconnect Technology, μια μονάδα της Foxconn με έδρα την Ταϊβάν που κατασκευάζει εξοπλισμό μετάδοσης δεδομένων και συνδέσμους, έχει διατηρήσει ανοιχτό ένα εργοστάσιο στο Kunshan, το οποίο συνορεύει με τη Σαγκάη, σε κλειστό βρόχο, αλλά είναι σε θέση να λειτουργεί στο 60% της χωρητικότητας, είπε ένα άτομο που γνωρίζει το θέμα.
Την Τετάρτη, περισσότερες από 30 εταιρείες της Ταϊβάν, πολλές από τις οποίες κατασκευάζουν ηλεκτρονικά εξαρτήματα, δήλωσαν ότι τα μέτρα κατά της COVID-19 στην ανατολική Κίνα τις οδήγησαν να αναστείλουν την παραγωγή τους τουλάχιστον μέχρι την επόμενη εβδομάδα.
Μια μέρα νωρίτερα, ο γερμανικός γίγαντας ανταλλακτικών αυτοκινήτων Bosch δήλωσε ότι ανέστειλε την παραγωγή σε εγκαταστάσεις στη Σαγκάη και στο Τσανγκτσούν, ενώ έθεσε δύο άλλα εργοστάσια σε λειτουργία «κλειστού βρόχου». Επίσης την Τρίτη, η Pegatron Corp της Ταϊβάν, η οποία συναρμολογεί τα iPhone της Apple Inc, διέκοψε τις δραστηριότητές της στη Σαγκάη και στο Κουνσάν.
Ο Sven Agten, Διευθύνων Σύμβουλος Ασίας-Ειρηνικού της Rheinzink, γερμανικής κατασκευάστριας δομικών υλικών ψευδαργύρου, είπε ότι οι υλικοτεχνικές προκλήσεις καθιστούν ανέφικτο τον κλειστό κύκλο στην αποθήκη και τις εγκαταστάσεις παραγωγής του στη Σαγκάη και αναμένει να έχει μηδενικές πωλήσεις τον Απρίλιο και πιθανώς τον Μάιο.
«Χρειαζόμαστε κάποιον στην αποθήκη και στις εγκαταστάσεις παραγωγής για να κάνει τη δουλειά, και χρειαζόμαστε ένα φορτηγό και έναν οδηγό. Αυτά είναι τα δύο βασικά στοιχεία, και τα δύο είναι αδύνατα», είπε στο Reuters.
Η προσέγγιση μηδενικής ανοχής της Κίνας στην COVID-19, παρά τους χαμηλούς αριθμούς κρουσμάτων και ακόμη και όταν ο υπόλοιπος κόσμος προσπαθεί να ζήσει με τον κορονοϊό, αποδεικνύεται δυσκίνητη δεδομένης της ακραίας μεταδοτικότητας της λιγότερο θανατηφόρου παραλλαγής Όμικρον.
Ο ζήλος για την αποκοπή των αλυσίδων μετάδοσης του ιού σημαίνει ότι οι εντοπισμένοι περιορισμοί εκτείνονται πολύ πέρα από τα hotspots του ιού της Σαγκάης και της επαρχίας Jilin στα βορειοανατολικά. Μια μελέτη της 7ης Απριλίου από την Gavekal Dragonomics διαπίστωσε ότι 87 από τις 100 μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας κατά ΑΕΠ έχουν επιβάλει κάποιας μορφής περιορισμούς καραντίνας.
Το Σάββατο, η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Nio δήλωσε ότι έπρεπε να αναστείλει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Hefei – παρόλο που δεν υπήρχαν πεζοδρόμια σε τοπικό επίπεδο – επειδή οι προμηθευτές από άλλες περιοχές είχαν σταματήσει να εργάζονται.
Οι μεταφορές με φορτηγά έχουν πληγεί ιδιαίτερα, προκαλώντας μεγάλες ουρές και καθυστερήσεις και ανεβάζοντας τις τιμές. Η κανονική τιμή για να κλείσετε ένα φορτηγό από την επαρχία Σαντόνγκ στη Σαγκάη είχε υπερτετραπλασιαστεί από 7.000 γιουάν (1.100 δολάρια) σε 30.000 γιουάν, δήλωσε στέλεχος μιας εταιρείας φορτηγών που αρνήθηκε να κατονομαστεί.
«Έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολο για την εταιρεία μας να βρει διαθέσιμα φορτηγά κοντά στη Σαγκάη τις τελευταίες δύο εβδομάδες, καθώς πολλοί οδηγοί φορτηγών είτε είχαν κολλήσει στους αυτοκινητόδρομους είτε κλειδωμένες στις πόλεις», είπε, προσθέτοντας ότι παραγγελίες με υπεργολαβία. απώλεια – για να κρατήσει τα αγαθά σε κίνηση.
Η πόλη Xuzhou, ένας κόμβος εφοδιαστικής, στις 8 Απριλίου άρχισε να απαιτεί από τους οδηγούς φορτηγών να παράγουν αρνητικά αποτελέσματα δοκιμών PCR εντός 48 ωρών για να κάνουν περισσότερες δοκιμές κατά την άφιξη. Δεν μπορούν να βγουν από τα φορτηγά τους.
Ορισμένοι οδηγοί έχουν κολλήσει σε αυτοκινητόδρομους αφού επισκέφτηκαν περιοχές όπως η Σαγκάη, πράγμα που σήμαινε ότι οι κωδικοί υγείας των smartphone τους ακυρώνονταν αυτόματα. Την περασμένη εβδομάδα, τα κρατικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν για έναν οδηγό φορτηγού που έζησε στο φορτηγό του για επτά ημέρες αφού ταξίδεψε στη Σαγκάη.
Οι ξένοι επιχειρηματικοί όμιλοι έχουν εκφράσει ιδιαίτερα τις ανησυχίες τους, με το Ευρωπαϊκό Εμπορικό Επιμελητήριο στην Κίνα να έστειλε επιστολή στην κυβέρνηση την περασμένη εβδομάδα σημειώνοντας ότι περίπου οι μισές γερμανικές εταιρείες στη χώρα αντιμετώπιζαν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Η Κίνα προσπάθησε να μετριάσει τον αντίκτυπο των περιορισμών διατηρώντας τα λιμάνια και τα αεροδρόμια σε λειτουργία και ενθαρρύνοντας την παραγωγή κλειστού βρόχου.
Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν ανοιχτά της Σαγκάης -του πιο πολυσύχναστου λιμανιού εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο- και του κοντινού Zhoushan έχει υπερδιπλασιαστεί από τις αρχές Απριλίου σε 118, σχεδόν τρεις φορές τον αριθμό πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Η δανική ναυτιλιακή εταιρεία Maersk συνέστησε τη Δευτέρα στους πελάτες να εκτρέπονται από το φορτωμένο λιμάνι της Σαγκάης προς άλλους κινεζικούς προορισμούς.
Οι οικονομολόγοι μείωσαν τις προβλέψεις για την ανάπτυξη για την Κίνα λόγω τέτοιων διαταραχών, με τον επίσημο στόχο ανάπτυξης του Πεκίνου γύρω στο 5,5% φέτος να θεωρείται όλο και πιο δύσκολο να επιτευχθεί.
Την περασμένη εβδομάδα η ING υποβάθμισε την πρόβλεψή της για το ΑΕΠ της Κίνας στο 4,6% από 4,8% προηγουμένως.
Την Τετάρτη, η επικεφαλής οικονομολόγος της για την Κίνα, Iris Pang, προειδοποίησε ότι η κρίση της COVID-19 στην Κίνα θα μπορούσε να επηρεάσει τους ρυθμούς ανάπτυξης σε όλο τον κόσμο.
«Ένα πρόβλημα στην Κίνα θα μπορούσε να είναι πρόβλημα για την παγκόσμια οικονομία», είπε.
Ο Chen Xin, ο οποίος διατηρεί ένα οικογενειακό εργοστάσιο κεντημάτων και ζωγραφικής ενδυμάτων στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ, είπε ότι από τα τέλη Μαρτίου δεν ήταν σε θέση να αποστείλει περίπου το 70-80% των παραγγελιών επειδή οι πελάτες δεν μπορούν να τις λάβουν.
«Η τρέχουσα κατάσταση είναι ότι ο αντίκτυπος της πολιτικής είναι μεγαλύτερος από την επιδημία», είπε.
($1 = 6,3651 κινεζικό γιουάν ρενμίνμπι)
Πηγή: gargalianoionline.gr