Αρχική Οικονομία Τέλη Κυκλοφορίας: Ξαφνική δημοσιονομική βόμβα εν μέσω πανδημίας

Τέλη Κυκλοφορίας: Ξαφνική δημοσιονομική βόμβα εν μέσω πανδημίας

Έντονος ο προβληματισμός του Οικονομικού επιτελείου από την ξαφνική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα απλήρωτα Τέλη Κυκλοφορίας. Η βόμβα φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ, ενώ «θολό» παραμένει το τοπίο σχετικά με την παραγραφή τους μετά από την 5ετία…

Εξαιρετικά θολό και επικίνδυνο παραμένει το τοπίο σχετικά με τη διαγραφή οφειλών από Τέλη Κυκλοφορίας προηγούμενων ετών τόσο για τους ιδιοκτήτες οχημάτων όσο και για το οικονομικό επιτελείο καθώς οι μεν πρώτοι κινδυνεύουν να αυξήσουν τα χρέη τους προς την Εφορία και οι δε δεύτεροι τρέμουν στην ιδέα παραγραφής των χρεών που μπορεί να εκτροχιάσουν τον Προϋπολογισμό και μάλιστα εν μέσω κορωνοϊού…

Το θέμα της παραγραφής των χρεών από Τέλη Κυκλοφορίας προέκυψε μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για μια συγκεκριμένη υπόθεση χρεών από Τέλη Κυκλοφορίας παλαιών ετών σύμφωνα με την οποία παραγράφονται τα συγκεκριμένα χρέη που έχουν προκύψει μετά την πενταετία.

Ωστόσο η απόφαση αφορά μόνο στη συγκεκριμένη υπόθεση και σύμφωνα με το ρεπορτάζ του newsauto.gr το οικονομικό επιτελείο αναμένει να καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ και κατόπιν να αναλάβει δράση το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ώστε να αποφανθεί τι μέλλει γενέσθαι.

Οικονομικοί κύκλοι τονίσουν πως μέχρι να συμβούν όλα τα παραπάνω, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που χρωστούν Τέλη Κυκλοφορίας καλό θα είναι να τα διευθετήσουν και σε καμία περίπτωση μην αναμένουν να παραγραφούν τα χρέη τους καθώς στελέχη του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνουν ξεκάθαρα ότι: «Τα χρέη προς την Εφορία παραγράφονται μετά την 20ετία!».

Πάντως σε περίπτωση που η απόφαση του ΣτΕ ισχύσει και άλλους που χρωστούν Τέλη Κυκλοφορίας από παλαιά έτη και το υπουργείο Οικονομικών διαγράψει τα συγκεκριμένα χρέη τότε είναι πολύ πιθανό να προκληθεί ακόμη ένας επιπλέον «εκτροχιασμός» στον Προϋπολογισμό, αφού σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε το 201,  τα χρέη ανέρχονταν σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ, με τις εκτιμήσεις να ανεβάζουν το λογαριασμό σε άνω των 300. εκατομμυρίων ευρώ..

Επίσης, επειδή η υπόθεση που εξέτασε το ΣτΕ είναι ιδιόμορφη και δεν αφορά σε ΙΧ επιβατικό όχημα, εγκυμονεί ο κίνδυνος να ερμηνευθεί διαφορετικά από το ΥΠΟΙΚ και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και η παραγραφή χρεών από Τέλη Κυκλοφορίας στην 5ετία να ισχύσει μόνο για ειδικές περιπτώσεις όπως για παράδειγμα αποχαρακτηρισμένα Ταξί, οχήματα που άλλαξαν οι εκπομπές CO2 με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και το ύψος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ή οχήματα με Μικτή Άδεια Κυκλοφορίας (Επαγγελματικό – ΙΧ), κ.ά.

Αυξάνονται τα χρέη κάθε χρόνο

Ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων, κυρίως αυτοκινήτων, αφήνουν απλήρωτα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα οι οφειλές να ξεπερνούν κατά πολύ τα 300 εκατ. ευρώ!

Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως η τελευταία επίσημη ενημέρωση για τα χρέη που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2016 όπου σύμφωνα με επίσημο έγγραφο του ΥΠΟΙΚ που κατατέθηκε στη Βουλή ανέρχονταν στο αστρονομικό ποσό των 252.826.757,82 ευρώ!

Έκτοτε εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων δεν εξοφλούν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνοντας κατά πολύ το παραπάνω ποσό και σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη στιγμή έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 300 εκατ. ευρώ και βέβαια ότι και αν αποφασιστεί επειδή δεν έχει παρέλθει η 5ετία θα πρέπει να εξοφληθούν.

Το 2017 επίσης υπήρξε μία ακόμη ενημέρωση σύμφωνα με την οποία δεν είχαν πληρώσει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εκείνου του έτους πάνω από 40.000 ιδιοκτήτες οχημάτων δημιουργώντας νέο χρέος πάνω από 15,4 εκατ. ευρώ.

Το 2018 έως και το 2020 εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων δεν πλήρωσαν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνοντας επίσης κατά πολύ το χρέος που προκαλείται από την μη εξόφλησή τους.

Μαζί με τα ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας θα πρέπει να επισημάνουμε ότι αυξάνεται ανάλογα και ο αριθμός των ανασφάλιστων και χωρίς ΚΤΕΟ οχημάτων καθώς οι ολοένα με περισσότεροι ιδιοκτήτες  δεν τα πληρώνουν καθώς έχουν αντιληφθεί ότι δεν εφαρμόζεται ο νόμος που προβλέπει χρηματικά πρόστιμα και κινούνται παράνομα εις βάρος των νόμιμων ιδιοκτητών οχημάτων που πληρώνουν όλους τις υποχρεώσεις τους.

Φωτογραφία: Eurokinisi

newsauto.gr

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Γώγος: Δεν αποκλείονται τα τοπικά lockdown – Γιατί δεν βγάζουμε ακόμα τις μάσκες

Δεν απέκλεισε τα τοπικά lockdown, όπου απαιτείται, άφησε ο καθηγητής Παθολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, Χαράλαμπος Γώγος μιλώντας στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Σήμερα», και...

Γιατί η Johnson&Johnson θα παραδώσει τα μισά εμβόλια στην ΕΕ

Η εταιρεία Johnson & Johnson μείωσε στο μισό την ποσότητα των εμβολίων για την Covid-19 που επρόκειτο να παραδώσει αυτήν την εβδομάδα στην Ευρωπαϊκή...

Γλυκά Νερά: «Ξεσκονίζουν» τον Γεωργιανό που συνελήφθη – «Μιλάει» το DNA που βρέθηκε στο σπίτι

Στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής βρίσκεται ο Γεωργιανός που συνελήφθη στα σύνορα του Εβρου με πλαστά έγγραφα, ενώ προσπαθούσε να φύγει από την Ελλάδα. Ο...

Τα εισοδήματα και οι ενισχύσεις που δόθηκαν μέσα στο 2020 και είναι αφορολόγητα

Ποια δεν θεωρούνται εισόδημα Αποζημιώσεις ειδικού σκοπού, επιδόματα, εισοδηματικές ενισχύσεις που έλαβαν από το κράτος εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι το 2020 για να κρατηθούν όρθιοι στο...

Ινδία: Βουλευτής παροτρύνει τους πολίτες να πίνουν ούρα αγελάδας για να προστατευθούν από τον κορωνοϊό

Ινδή βουλευτής ενθαρρύνει τους πολίτες να πίνουν καθημερινά ούρα αγελάδας – όπως λέει ότι κάνει και η ίδια – για...